En tragisk trafikulykke i Nigeria
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-11-04 11:27

Jeg er blevet kontaktet af en advokat (John Kalu), som har fortalt mig at en
Jim Carsten med hustru og 3 børn desværre kom ud for en tragisk trafikulykke
i Nigeria.

Som nærmeste efterladte ifølge den danske ambassade i Nigeria, står jeg nu
til at dele 13,6 mill. dollars (i starten af brevet omtales 18,6 mill. men
hvem går op i det.) med advokaten.

Da den afdøde har sammen efternavn som jeg har fornavn, må vi helt sikekrt
være i familie. Det er meget tragisk.

Jeg kan slet ikke klare noget så trist så tidlig på en mandag, så yderligere
korrespondance i sagen må stoppe.

Han har skrevet fra en adresse hos latinmail.com. Kan man få lukket en konto
hos denne udbyder eller er det en remailer-service oprettet til at betjene
lignede forretninger?

Carsten Overgaard

Fra : Nicolai

Dato : 15-11-04 12:17

> Han har skrevet fra en adresse hos latinmail.com. Kan man få lukket en
> konto
> hos denne udbyder eller er det en remailer-service oprettet til at betjene
> lignede forretninger?

Så spilder du din tid, da afsender jo opretter mange nye mails i døgnet...

Tag det med det smil du allerede har taget sagen med, og brug ikke mere end
et splitsekund på at slette mailen :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-11-04 14:31

Carsten Overgaard wrote:

> Han har skrevet fra en adresse hos latinmail.com. Kan man få lukket en konto
> hos denne udbyder eller er det en remailer-service oprettet til at betjene
> lignede forretninger?

Det kan man da godt prøve på, hvis man da gider ofre tid på det.
Men inden man gør det skal man lige sikre sig, at man nu også er
helt sikker på, hvor det kommer fra. Man kan nærmest aldrig sige
det mere specifikt end den IP adresse, der står som afsender i
received headeren. (Er der mere end en received header skal du
finde den første fra en server, du stoler på. Den første received
header står nederst). Slå så IP adressen op med whois. Jeg har
set tilfælde, hvor den abuse adresse som står i whois databasen
ikke virker. (Fejlkonfigureret mailserver, hvor man end ikke
kunne sende til postmaster, i strid med RFC et-eller-andet).

--
Kasper Dupont

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-11-04 16:39

En helt masse bits fra Kasper Dupont til dk.edb.sikkerhed gav følgende:

[...]

> Men inden man gør det skal man lige sikre sig, at man nu også er
> helt sikker på, hvor det kommer fra.

Nu har mails med tilsv. budskab godt nok sjældent en ret lang levetid i mit
mailsystem (der findes muligvis baciller med kortere levetid, men jeg
tvivler), så derfor udtaler jeg mig på et lidt svagt basis men...

Er de såkaldte Nigeria-mails ikke altid (med det sædvanlige forbehold om at
altid er farligt at bruge i d.e.sikkerhed og intet er sikkert o.s.v.) med en
"reel" afsender - d.v.s. at kontoen faktisk tilhører den der udsender mailen?

Ellers kan de folk, der er mentalt lidt stærkere end Carsten jo ikke kræve
deres retsmæssige arv.

Kære Carsten. Jeg syntes det er synd for dig at din nære familie er død. Mange
venlige tanker herfra ;)

[ ...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Hjemmeværnet er altså militærets svar på åndsvageforsorgen"
-- Mick Øgendahl

Fra : Robert Petersen

Dato : 15-11-04 15:36

Må jeg have lov til at overbringe min dybeste medfølelse...
håber at du kan komme dig over den store sorg.....
Pengene hjælper jo lidt på det....

Hilsen Robert

Fra : Soren Rathje

Dato : 15-11-04 19:03

Hvis du har tid så kig på denne link http://www.419eater.com/

veteran; if you're wasting the time of a scammer, or frustrating them in
any way, well that's good enough for us!

So what is scambaiting? Well, put simply, you enter into a dialogue with
scammers, simply to waste their precious time and resources. Although
this site concentrates mainly on the "419" type scam, we are happy to
bait other types of scammers if and when the opportunity arises. <<

Jeg hygger mig hver gang jeg kigger ind på siden..

/Søren

Fra : Ingolf

Dato : 26-11-04 04:52

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
> konto
> hos denne udbyder eller er det en remailer-service oprettet til at betjene

Hehe.. lyder bekendt. Jeg mistede nogle 'slægtninge' ved et flystyrt over
Tyrkiet. Her var det en Nigeriansk advokat (Bello Kwami, hed han) der var på
sagen, eftersom mine 'slægtninge' boede i Nigeria. Advokaten havde endda
scannet sit pas med i emailen, og virkede meget seriøst. Dog fandt jeg ingen
henvisninger i nogle nyhedsarkiver over et flystyrt over Tyrkiet fornylig.
Meeen.. jeg stod nu til at arve omkring 150.000.000$ hvis jeg lige
bekræftede mine egne oplysninger ved at sende et billede af mit pas retur,
plus et mindre beløb(25.000DKK!) der skulle sikre mig at pengene kunne
sendes. . Hmm..det stinker af 'scam', tænkte jeg, men hvad nu hvis.. og det
pas han har sendt med virker meget naturtro, selvom jeg aldrig havde set et
Nigeriansk pas før... og hvis det nu passede så smed jeg 150.000.000$ ud af
vinduet... hmmm
Så jeg kontaktede den Danske ambassade i Nigeria, Pretoria. De havde aldrig
hørt om den såkaldte advokat, men kunne tilføje at sådanne 'scams' er
dagligdag i Nigeria.

Fra : Alex Holst

Dato : 26-11-04 10:08

Ingolf wrote:
> Så jeg kontaktede den Danske ambassade i Nigeria, Pretoria.

Det er vel forhaanbenligt loegn.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-11-04 12:06

On Fri, 26 Nov 2004 10:07:51 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote:

> Det er vel forhaanbenligt loegn.

Danmark har ikke en ambasade i Nigeria.
Pretoria ligger i Sydafrika, ikke Nigeria.

-A

Fra : Christian Iversen

Dato : 26-11-04 15:44

Asbjorn Hojmark wrote:

> Danmark har ikke en ambasade i Nigeria.
> Pretoria ligger i Sydafrika, ikke Nigeria.

....blev nyhedsgruppen lige omvendt-scammet?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Ingolf

Dato : 26-11-04 16:48

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Danmark har ikke en ambasade i Nigeria.
> Pretoria ligger i Sydafrika, ikke Nigeria.

Ja undskyld jeg blandede det lidt sammen. Manden var fra Sydafrika, ikke
Nigeria. Men det er stadig samme 'scam'.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-04 01:07

Jeps .. af selvsamme grund hedder det jo Nigeria-breve

Men jeg håber og tror da at Ingolf ikke gad ringe til ambassaden?

/FL