Syn og omsyn og 1/9-2004?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 15-11-04 11:14

Hej

Min mekker siger at siden 1/9 (hvor omsyn sjovt nok blev
liberaliseret) så er bilinspektionen holdt op med "Betinget godkendt"
og knalder nu KONSEKVENT alle biler til omsyn hvis der er fejl?

Nogen erfaring med dette?

/JJ

Fra : TGD

Dato : 15-11-04 18:01

"Jens Jakob Andersen" <jj92_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Nogen erfaring med dette?

Du kan finde reglerne på www.bilsyn.dk og www.fstyr.dk der er e´n facitliste
for fejl og om den skal dumpes.

Men de er grove og ligger ikke skjul på at de vil have gamle biler af vejene
selvom de burde være godkendt.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-11-04 19:18

Jens Jakob Andersen wrote:
> [...]
> liberaliseret) så er bilinspektionen holdt op med "Betinget godkendt"
> og knalder nu KONSEKVENT alle biler til omsyn hvis der er fejl?

Hils din "mekker" og sig til ham at han ikke må drikke af natpotten *G*

Spøg til side.
Der er ganske rigtig opdateret med hensyn til hvad der i fremtiden
resulterer i omsyn, men det har ikke noget med liberaliseringen at gøre, nok
mere en sidegevinst af Ekstrabladet og BT halløjet og postulerede
"fjernsyn".

Der er derudover kommet lidt yderligere med hensyn til omsyn, da omsyn som
indebærer f.eks. spørgsmål om køretøjets indentiet ikke kan klares af
omsynsvirksomheder/værksteder.

Det nye med hensyn til omsynene, er at de i fremtiden har 4 klasificeringer
D1 - 2 samt E1 - 2, jeg har dog ikke lige styr på hvilke kategorieer der må
omsynes af de nye omsynsværksteder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 16-11-04 01:48

> [...]
> liberaliseret) så er bilinspektionen holdt op med "Betinget godkendt"
> og knalder nu KONSEKVENT alle biler til omsyn hvis der er fejl?

Min blev synet for tre uger siden - den blev betinget godkendt, der skulle
skiftes et udstødningsrør. Jeg skulle ikke stille igen.

mvh. tina