Hvem ejer alarmkabling?
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 10:54

I forbindelse med med at Falck bliver smidt på porten i en virksomhed er der
opstået uenighed om ejerskab til kabling til alamanlægget..

Alarmen ejes af Falck som også hævder at de ejer og kan nedtage kabling. Jeg
har fået at vide at kablingen skulle være en bygningsdel og derfor ikke må
nedtages eller ødelægges af Falck.

Efer sigende skulle der være faldet dom om dette men hvem ved noget.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-11-04 21:20

jh at hansbuch dk wrote:

> [...]
> nedtages eller ødelægges af Falck.
>
> Efer sigende skulle der være faldet dom om dette men hvem ved noget.

Har Falck trukket alle kablerne? Og hvilke kabler taler du om?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-11-04 23:07

<jh at hansbuch dk> wrote in

> [...]

> kabling. Jeg har fået at vide at kablingen skulle være en
> bygningsdel og derfor ikke må nedtages eller ødelægges af Falck.

Kablerne er en del af anlægget hvorfor de må være ejet af Falck hvis
de ejer anlægget.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 10:59

Jo men spørgsmålet er om den kabling der er foretaget ikke bliver en
bygningsbestanddel og er dækket af etableringsvederlaget.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-11-04 13:48

<jh at hansbuch dk> wrote in

> Jo men spørgsmålet er om den kabling der er foretaget ikke
> bliver en bygningsbestanddel og er dækket af
> etableringsvederlaget.

Det er vel i bund og grund et spørgsmål om hvad der er aftalt da
anlægget blev bestilt.

Etableringsvederlaget dækker vel timelønnen for opsætning, oprettelse
af telefon/alarmnet linie osv.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"