Endnu en god nyhed....
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 09:13

Hej igen

Forsøgene med overhalingsforbud for store køretøjer på udvalgte strækninger
af motorvejen har været så stor en succes, at Trafikministeriet overvejer at
udvide ordningen til flere steder i Danmark.

Vejdirektoratet er derfor nu i gang med at undersøge strækninger, hvor
overhalingsforbuddet kan indføres.

Derer i forvejen gode erfaringer med overhalingsforbudene på Storebæltsbroen
og Vejlefjordbroen, så nu overvejes Farøbroerne og Lillebæltsbroen også.

Jeg kan kun sige:

"JA-tak" - vores motorvejsnet er som følge af den stadigt stigende
trafikmængde blevet svært overbelastet, og derfor er der i 2. og 3. vognbane
simpelthen ikke plads til lastbilchauffører, der konsekvent sætter ego i
højsædet - i forsøget på at vinde 20 sekunder pr times kørsel, og derved
ødelægger den øvrige trafik flow".

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 10:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vejdirektoratet er derfor nu i gang med at undersøge strækninger, hvor
> overhalingsforbuddet kan indføres.

Åh gud da....

> Derer i forvejen gode erfaringer med overhalingsforbudene på
> Storebæltsbroen
> og Vejlefjordbroen, så nu overvejes Farøbroerne og Lillebæltsbroen også.

Lillebæltsbroen ville være et totalt tåbeligt sted at indføre
overhalingsforbud, da den dels er tresporet, dels ikke er kraftigere
trafikkeret end at det ikke er til den store gene med overhalende lastbiler.
Den er faktisk et fint sted at overhale, da de tunge køretøjer går meget ned
i fart henover, således at overhalinger kan foretages hurtigere.

> [...]
> vognbane
> simpelthen ikke plads til lastbilchauffører,

Og jeg kan kun sige:

Lastbiler må iflg. færdselsloven slet ikke køre i 3. vejbane - det koster
pappet.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 11:22

> Lastbiler må iflg. færdselsloven slet ikke køre i 3. vejbane - det koster
> pappet.

Korrekt.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 10:01

> [...]

> simpelthen ikke plads til lastbilchauffører, der konsekvent sætter ego i
> højsædet - i forsøget på at vinde 20 sekunder pr times kørsel, og derved

En anden ting - fredag eftermiddag på strækningen Fredericia - Århus, er det
ikke overhalende lastbiler der ødelægger den "øvrige trafikflow", men
derimod alle de imbiciler der ikke trækker ind til højre mellem
lastbilerne!!

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 11:22

> [...]
> det ikke overhalende lastbiler der ødelægger den "øvrige trafikflow", men
> derimod alle de imbiciler der ikke trækker ind til højre mellem

Korrekt.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 18:13

> [...]
> ikke overhalende lastbiler der ødelægger den "øvrige trafikflow", men
> derimod alle de imbiciler der ikke trækker ind til højre mellem

Det kender jeg godt, og jeg værger mig for selv at trække ind, for med den
"her kommer jeg" mentalitet der desværre hersker kan det være næsten umuligt
at komme ud igen.
For der er åbenbart ikke andre en mig (og et par håndfulde andre :) ) der
lige letter gassen når man kan se at der er en der er ved at blive "klemt
inde".

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 19:17

> Det kender jeg godt, og jeg værger mig for selv at trække ind, for med den
> "her kommer jeg" mentalitet der desværre hersker kan det være næsten
> umuligt
> at komme ud igen.

Det undrer mig meget, at du (af alle) siger det, Claus.

Det er min opfattelse, at du har kørt meget, at du altid har motorkraftige
biler, og at du i det hele taget ikke minder, om den type bilister, som jeg
troede var de eneste, der havde disse problemer. (Urutinerede nossefår uden
overblik, he-he..)

For mit eget vedkommende har jeg det meget let i min Opel Vectra 2,0, som jo
ikke er nær så hurtig som flere af de biler, du har haft.

Jeg ser det som min rolle at tilpasse mig den hastighed, der køres med i det
spor, jeg ønsker at skifte til, og hvis dette ikke kan ske i 5. gear, så
vælger jeg 4. gear - eller tredje gear - eller andet gear. Jeg skifter
aldrig vognbane, hvis det betyder, der er nogen, der skal træde på bremsen.

Jeg kører ofte hurtigere end de fleste - men har intet problem, når jeg
kører "økonomi-kørsel".

> For der er åbenbart ikke andre en mig (og et par håndfulde andre :) ) der
> lige letter gassen når man kan se at der er en der er ved at blive "klemt
> inde".

Enig - mange bruger ikke deres hjernekapacitet til at føre bilen, mens de
kører. Mange sidder og sover, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-11-04 19:42

> [...]

>spor, jeg ønsker at skifte til, og hvis dette ikke kan ske i 5. gear, så
>vælger jeg 4. gear - eller tredje gear - eller andet gear.

Du overser vist at man på et øjeblik (i tæt trafik) kan blive lukket
inde af en karl smart type.

Eller en , der er mere vaks ved havelågen end andre

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 19:54

> Du overser vist at man på et øjeblik (i tæt trafik) kan blive lukket
> inde af en karl smart type.

Det er rigtigt - nogle gange må man ryste på hovedet over den mangel på
hjælpsomhed, der er i trafikken.

Men jeg oplever det sjældent som andet end få undtagelser.

Jeg kender derimod meget til de, der ikke kan finde ud af, om de vil
overhale eller ej.

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-11-04 20:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Det er rigtigt - nogle gange må man ryste på hovedet over den mangel på
>hjælpsomhed, der er i trafikken.

Jep - man bliver jo nærmest forbavset, når man opdager hjælpsomme
trafikanter. de fleste hører jo til den der type, der er beskrevet så
tit

>Men jeg oplever det sjældent som andet end få undtagelser.

Prøv Køgebugt - eller en vilkårlig strækning om morgenen, så skal du
se en hel dynge trafikanter der kun har en ting i hovedet

(sig selv)

>Jeg kender derimod meget til de, der ikke kan finde ud af, om de vil
>overhale eller ej.

Mjoehhhhhh - jeg elsker da osse dem, der gemmer sig i den blinde
vinkel

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 20:34

> [...]
jeg
> troede var de eneste, der havde disse problemer. (Urutinerede nossefår

Nu er det jo langt fra sjældent at jeg ikke trækker ind, men hvis jeg
fornemmer at der er optræk til at blive klemt inde mellem 2 lastbiler og
skal ned på 85 ja så bliver jeg godt nok ude hvis ikke dem der kommer bagfra
kører meget stærkt i forhold til mig.
Der er sq* grænser for hvor meget ulempe jeg er villig til at påføre mig
selv for at hjælpe andre til at bryde loven :)

> For mit eget vedkommende har jeg det meget let i min Opel Vectra 2,0, som
jo
> ikke er nær så hurtig som flere af de biler, du har haft.

Nu består min bilpark lige p.t. af en 90 Hk Golf og en 75 Hk Polo :)

> [...]
> vælger jeg 4. gear - eller tredje gear - eller andet gear. Jeg skifter
> aldrig vognbane, hvis det betyder, der er nogen, der skal træde på

Det kunne jeg heller aldrig finde på, så vi er vel i bund og grund enige.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-04 20:46

> [...]
> fornemmer at der er optræk til at blive klemt inde mellem 2 lastbiler og
> skal ned på 85 ja så bliver jeg godt nok ude hvis ikke dem der kommer

Det gør jeg også.

> Der er sq* grænser for hvor meget ulempe jeg er villig til at påføre mig
> selv for at hjælpe andre til at bryde loven :)

Enig.

> Nu består min bilpark lige p.t. af en 90 Hk Golf og en 75 Hk Polo :)

Nå, ok - ja, det er ikke alverden.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 21:50

> Nå, ok - ja, det er ikke alverden.

Næ nej, det er ikke noget der trækker tænder ud :)
Men i morgen tidlig drager jeg af til det tredie rige for at kigge på den
nye GTI, så må vi se om det bliver til sådan en i fremtiden.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 21:58

> Næ nej, det er ikke noget der trækker tænder ud :)
> Men i morgen tidlig drager jeg af til det tredie rige for at kigge på den
> nye GTI, så må vi se om det bliver til sådan en i fremtiden.

Uha-uha - lækker bil.

Abt har allerede en chip til den - 230 hypper leverer den.

http://tinyurl.com/6lao9

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 15-11-04 12:05

Hej,

> (snip)

jeg mener at have læst i FDMs Motor at man i Tyskland også har en regel om
at overhaling kun må foretages hvis man kører 8 km/t (svjh) hurtigere (eller
mere) end den man overhaler.

Burde en sådan regel ikke også indføres i DK ?

Mvh
Lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-04 12:55

On Mon, 15 Nov 2004 09:13:06 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@ingenmail.dk> wrote:

> [...]
>udvide ordningen til flere steder i Danmark.
>
>Vejdirektoratet er derfor nu i gang med at undersøge strækninger, hvor

Det er helt i orden med mig. (Surprice?)

Blot vil jeg foreslå, at det undlades at lave overhalingsforbud på
visse stigninger. Det skyldes, at man på en stigning kan komme hurtigt
forbi en kollega der virkeligt er tungt lastet, i en ruf, hvorimod det
er begrænseren der sætter tempoet når det går ligeud.

> [...]

>simpelthen ikke plads til lastbilchauffører, der konsekvent sætter ego i
>højsædet - i forsøget på at vinde 20 sekunder pr times kørsel, og derved

Og her kan jeg bare konstatere, at du som privatbilist konsekvent
sætter dit ego i højsædet. *LOL*

Bare for at spare et par minutter pr. times kørsel.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-11-04 13:02

> Og her kan jeg bare konstatere, at du som privatbilist konsekvent
> sætter dit ego i højsædet. *LOL*

He-he...

Men nu er der jo en hel del bilister, der for eksempel krydser vestfyn i
eftermiddagstimerne.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 15:25

> He-he...
>
> Men nu er der jo en hel del bilister, der for eksempel krydser vestfyn i
> eftermiddagstimerne.

Det er intet, sammenlignet med morgentimerne.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 22:37

> [...]
> at
> udvide ordningen til flere steder i Danmark.

Jubiiiiiiiiiiii
Er også træt at truckernes laaaaaaaaangsomme overhalinger hvor de max kører
0.5 Km/t hurtigere end den de skal overhale

--
Tom

Fra : Gismo

Dato : 16-11-04 16:24

Tom wrote:

> Jubiiiiiiiiiiii
> Er også træt at truckernes laaaaaaaaangsomme overhalinger hvor de max
> kører
> 0.5 Km/t hurtigere end den de skal overhale

Nemlig ja, smid godset på skibe og togstammer, så bliver vejene til
at færdes på.

Gismo.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-11-04 16:43

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig ja, smid godset på skibe og togstammer, så bliver vejene til
> at færdes på.

Ja, og væk med alle de sløve, undermotoriserede personbiler......SÅ bli'r
der plads.

--
M.v.h.