Renault
Fra : Ann Nielsen

Dato : 14-11-04 23:32

Hejsa.

Efter en køretur og plads afprøvning er jeg lidt faldet for Renault Megane
Touring. Jeg var helt oppe at køre, syntes at det var en god pris til alt
den plads, i forhold til andre mærker. Men men men... Nu har jeg så imellem
tiden fortalt det til en del mennesker, og en enkelt af dem syntes at det
var en rigtig rigtig dårlig idé, fordi at Renault er et dårligt mærke...

Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil? Og
hvordan dårlig? Fortæl fortæl! :)

Mvh.

Ann

Fra : FJ

Dato : 15-11-04 07:34

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

Jeg tror ikke den er dårligere end de andre franske biler. Min Chef har en
Citroen C5 og den er på værksted hele tiden, så jeg tror ikke at Renault er
dårligere end det. Men på den anden side tror jeg heller ikke at det er det
mest stabile man kan købe. Nu er jeg mest til japanske biler (læs Mazda),
men smag og behag er jo forskellig. Jeg er bare godt tilfreds med at jeg
aldrig har oplevet et svigt af nogen art i den tid jeg har kørt Mazda.

FJ

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 15-11-04 08:24

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

God spørgsmål - tiden står jo ikke stille - heller ikke for Renault.
Men som du også har oplevet har den et dårligt rygte og det rammer dig når
du skal sælge den igen.
Men nu er der jo andre faktorer end de rent økonomiske fx. design.
Hvis det er en ny du køber kan du jo med fordel undersøge garantien.

Fra : KASO

Dato : 15-11-04 09:01

> [...]
>
> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

Egne erfaringer: 1. Scénic købt i 1997 - en af landets første. Der var en
fejl på en vindafviser på forreste soltag v. levering. Rettet på garanti.
Kørte fejlfrit i 4 år/78.000kr før den blev erstattet af 2. Scénic, der nu
er knapt 3 og 9mdr. og har kørt ca. 75.000 km uden fejl. Alm. service inkl.
bremser v. 60.000 km på begge. Kører 14-15 km/l med konstant aircondition.

Har desuden en Coupé 1.6 16V fra 1999, der nu har kørt ca. 85.000 km. Den
havde defekte tændspoler, der blev skiftet på garantien (samme fejl fandtes
hos VW og Opel - formentlig samme underleverandør). Har netop fået ny
udstødning. Bagerste sideruder (elektriske) har været ustabile - ellers
fejlfri. Kører 15-16 km/l med konstant aircondition.

En kollega har en Mégane fra 1996, der har kørt mere end 200.000km.
Problemerne har været få og primært relateret til et autoriseret værksted,
der i mine ører ikke lyder særligt dygtigt. Der har dog været en
katalysator, der holdt for kort tid - men den betalte Renault.

Alt i alt ville jeg ikke være spor nervøs for at købe en Renault - jeg har
kun gode erfaringer. Det er dog muligt, som andre skriver, at brugtprisen
kan være lidt lavere - jeg har kun prøvet at sælge den første Scénic, og den
holdt prisen godt, hvilket nok også skyldtes at biltypen er særdeles
populær, og der næsten ikke var brugte til salg, da jeg solgte. Omvendt er
Mégane Europas mest solgte bil pt. (og har været det rimeligt længe) - og
populariteten i DK er stigende iflg. div. aviser, så der skulle være en
chance for en forbedring af brugtprisen.

Fra : Jakob H

Dato : 15-11-04 09:55

Jeg har gode erfaringer med Renault. De problemer der er (ingen biler er
foruden problemer) har for mit og bekendtes vedkommende været små og kunne
klares på et par timer hos Volvo / Renault i Stensved. Jeg har ejet en
Renault Megane Williams Coupé og selv ved "hård kørsel" har bilen ikke taget
skade og alting har virket som det skal. Kan på det kraftigeste anbefales!

mvh Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 10:31

> [...]
>
> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

Hej,

jeg har netop købt en ny Touring for 2 måneder siden, og må sige, at det er
de bedste køb jeg nogensinde har foretaget. Jeg glæder mig stadig hver gang
jeg skal ud og køre - især længere ture.....

En utrolig lækker bil, og som du skriver, så er der helt vild meget plads i
den.

Jeg havde også hørt lidt negativt om Renault, men jeg tror nu, at man kan
finde noget negativt om alle mærker, afhængig af hvor heldig/uheldig man er
med den person man taler med. Så jeg mener, at man skal lade
hjertet/forstanden/følelsen/fornemmelsen bestemme.

Venlig hilsen
Morten

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-11-04 11:26

> [...]
>
> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

Har en ældre Clio jeg købte da den havde gået 98000km. Den har nu gået
262000km.
Har endnu aldrig svigtet mig. Jeg har ihvertfald aldrig oplevet at ikke
kunne komme ud eller hjem.
Det eneste kritiske jeg har oplevet ved min var en utæt vandpumpe.
Men hva du også kan tænke lidt over ved den Megane så er det jo Sikkerheden
som renualt er førende på markedet med.

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-11-04 11:31

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det eneste kritiske jeg har oplevet ved min var en utæt vandpumpe.
> Men hva du også kan tænke lidt over ved den Megane så er det jo

Rettelse 269000km....

Fra : Jakob H

Dato : 15-11-04 12:13

Min mor har en Renault Twingo som hun købte også ved 98.000km, som nu har
gået 200.000km og den har ligeledes aldrig svigtet. Det er jo en Clio med
lidt mere plads bag i

Mvh Jakob

Fra : KASO

Dato : 16-11-04 15:48

"Jakob H" skrev d. 15-11-04 12:13 dette indlæg :
> [...]
har
> gået 200.000km og den har ligeledes aldrig svigtet. Det er jo en Clio

Ret beset er Twingo nu "lillebror" til Clio og ikke omvendt!

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus

Dato : 15-11-04 16:59

> [...]

> Så nu måtte jeg her forbi for at høre Jer derude om jeres meninger om
> Renault'en? Er den så dårlig? Er det virkelig den dårligste franske bil?

Nu nævner du ikke om du skal have anhængertræk, men jeg vil gerne tilføje at
Renault generelt har nogle latterligt lave vægtgrænser. De opererer med en
maksimalt tilladt vogntogsvægt, så eneste mulighed for at forhøje
vægtgrænsen på trækket er at trække fra bilens lastevne. Min tidligere
Megane måtte således kun trække 975 kg med bremser. Bilens lasteevne var 575
kg, sættes det til f.eks. 450 kg giver det en tilladt anhængervægt på 1100
kg.

Bilens kvaliteter i øvrigt (baseret på den gamle model) er udemærkede op til
ca. 100.000 km. Herefter melder der sig en del småting som kan være relativt
dyre at få repareret. Hvis du vælger en Scenic eller en stationcar holder
afskrivningen sig på markedets gennemsnit som Astra, Focus, 307 o.s.v.

Vh. Claus