Himmelske Fader!
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-11-04 22:34

Himmelske Fader!
Tak og evig ære være dig for den store nåde,
du på denne din egen dag har vist os.
Du købte os med din Søns blod,
og nu har du ladet os høre det frelsende evangelium om ham.
Herre! Du kender alle ting, og det er ikke skjult for dig,
at vi er sløve til at høre dit ord og kun har ringe vilje til at leve
derefter.
Du ville kalde os ind i fællesskab med dig og din Søn,
men vi har stået dit levende ord imod.
Havde vi blot givet dig vore hjerter og været lydige over for dig og ham!
Almægtige Gud, vor Herre Jesu Kristi Fader!
Vi bøjer os for dig og bekender, at vi har været ligeglade.
Vi beder dig tilgive os for Jesu skyld
og ved din Ånds kraft hjælpe os til at bevare dit ord i et rent hjerte
og bære frugt i udholdenhed.
Vi beder dig, at du med din kærligheds kraft vil styrke vor vilje til at
gøre,
hvad der er godt i dine øjne.
Luk vore øjne op, så vi kan se din kærlighed til alle mennesker,
og væk vore hjerter til at elske dig alle vore dage.
Giv os styrke og kraft til at være dine tjenere og dit ejendomsfolk,
som er opsat på at gøre godt.
Herre, vi ophøjer dit navn og forkynder din helhjertede kærlighed.
Du, som har kaldt os ud af mørket, ind i dit underfulde lys.
Almægtige Gud, al barmhjertigheds kilde og kraft!
Giv os, at vi må beholde dit ord og din kirke.
Velsign vort land og alle, som lever her. Vi er dine, Herre!
Bevar os denne nat i din varetægt.
Hør os for Jesu Kristi skyld.
Amen

Fra "Guldbergs Salmebog" v. Søren Lodberg Hvas
Bønnebogen i Den danske Salmebog

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Den, der ophøjer sig selv, skal ydmyges, og den, der ydmyger sig selv, skal
ophøjes."
(Matt 23,12 - 23. s e trinitatis)

--
Crux probat omnia ( Korset beviser alt)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://free.grisoft.com/freeweb.php

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Adel

Dato : 15-11-04 00:25

On Sun, 14 Nov 2004 22:34:09 +0100, Børge Højlund Jensen <oz5vib@msn.com>
wrote:

> Himmelske Fader!
> Tak og evig ære være dig for den store nåde,
> du på denne din egen dag har vist os.
> Du købte os med din Søns blod,

Købte os? Det lyder forkert i mine øre. Alt er allerede Guds, hvorfor
skulle han så købe os?

> [...]
> Herre! Du kender alle ting, og det er ikke skjult for dig,
> at vi er sløve til at høre dit ord og kun har ringe vilje til at leve

Det er sandt. Eller sagt på en anden måde, vi vil gerne, men det er
svært... men det kan altså lade sig gøre, hvis vi vender os til Gud og er
indstillet på at opgive alt for Gud og gøre Hans Vilje.

> Du ville kalde os ind i fællesskab med dig og din Søn,
> men vi har stået dit levende ord imod.

Han ville ikke kun, Han kaldte os i fællesskab.

> Havde vi blot givet dig vore hjerter og været lydige over for dig og ham!

Der er kun en Gud og det er Gud Faderen.

> Almægtige Gud, vor Herre Jesu Kristi Fader!

Sikke da du blander det sammen! Har du ikke glemt helligånden mens du er
igang?

> Vi bøjer os for dig og bekender, at vi har været ligeglade.

Erkend også, at du stadig er ligeglad til en vis grad. Prøvelserne er jo
ikke ovre endnu, selvom du måske tror det.

> Vi beder dig tilgive os for Jesu skyld

I er allerede tilgivet, men hvad nytter tilgivelse, hvis synderen ikke
holder op med at synde?

> [...]
> og bære frugt i udholdenhed.
> Vi beder dig, at du med din kærligheds kraft vil styrke vor vilje til at

Du har allerede fået styrken fra Gud, men det er op til dig at bruge den.

> Luk vore øjne op, så vi kan se din kærlighed til alle mennesker,
> og væk vore hjerter til at elske dig alle vore dage.

Start selv med at elske alle, forvent ikke at Gud eller nogen anden kommer
ned og gør alt arbejdet for dig.
Mat 5, 48 Vær derfor fuldkommen...
> Giv os styrke og kraft til at være dine tjenere og dit ejendomsfolk,
> som er opsat på at gøre godt.

Hvis du vender dig om til Gud, så får du kraft efter hvor meget tro du har.

> Herre, vi ophøjer dit navn og forkynder din helhjertede kærlighed.

Det er godt! Men huske at Gud ikke har brug for, at du ophøjer Hans navn.
Desuden kender du sikkert ikke Guds navn, da det ikke kan udtales i den
fysiske verden. Det er derfor, at det blev skrevet med konsonanter JWH.
Kan man udtale noget udenvokaler? nej! Guds navn kan ikke udtales i det
fysiske. Når man tror man gør det, så gør man det ikke, da det ikke kan
lade sig gøre. Kun de, som er værdig til at modtage det, vil kunne bruge
det.

> Du, som har kaldt os ud af mørket, ind i dit underfulde lys.
> Almægtige Gud, al barmhjertigheds kilde og kraft!
> Giv os, at vi må beholde dit ord og din kirke.
> Velsign vort land og alle, som lever her. Vi er dine, Herre!

Ja, det er vi. Gud har velsignet hele universet, at det må komme til at
forstå sandheden. Det er ikke alle, der er indstillet på at modtage
sandheden, men vi har alle valget.

> Bevar os denne nat i din varetægt.

Vær ikke bekymret. Gud ved, hvad du har brug for, inden du selv har tænkt
det.

Det eneste vi egentlig bør bede for er at vi måtte blive vejledt! Alt
andet vil blive givet os i tilgift.

> Hør os for Jesu Kristi skyld.

Jesu Kristi skyld?

jeg beder for, at alle mennesker her på jorden måtte se, at Gud er
skaberen. At Gud er den eneste, der ved, hvad der er godt for os. Først da
vil verden blive forenet i Gud og fred vil sænke sig over jorden og senere
universet.
Amen Aum OM!

http://www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal
finde!

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-11-04 03:30

I newsshg90quo713jl7@familiecomputer skrev
Adel følgende:

> Købte os? Det lyder forkert i mine øre. Alt er allerede Guds,
> hvorfor skulle han så købe os?

Har du ikke læst i bibelen? Der står forklaringen!

FUT dk.livssyn.kristendom

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Jahnu

Dato : 15-11-04 08:12

On Mon, 15 Nov 2004 00:25:28 +0100, Adel <adeldaharma@paradis.dk>
wrote:

>Købte os? Det lyder forkert i mine øre. Alt er allerede Guds, hvorfor
>skulle han så købe os?

Ja, og hvorfor skulle Han betale i blod?

> [...]
>fysiske. Når man tror man gør det, så gør man det ikke, da det ikke kan
>lade sig gøre. Kun de, som er værdig til at modtage det, vil kunne bruge

Det er ikke svært at udtale Guds navn i den fysiske verden. Ifølge
Vedaerne har Gud utallige navne som Vishnu, Hari, Rama, Govinda,
Madhava osv. Det vigtigste navn er Krishna, der betyder 'den der
tiltrækker alting', og det udtales nøjagtig som det staves.

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Adel

Dato : 18-11-04 10:50

On Mon, 15 Nov 2004 12:41:46 +0530, Jahnu <jahnudvip@removeyahoo.co.uk>
wrote:

> [...]
> Madhava osv. Det vigtigste navn er Krishna, der betyder 'den der
> tiltrækker alting', og det udtales nøjagtig som det staves.

Vishnu, Hari, Rama osv er devaer, så vidt jeg har forstået.

Krishna er et navn, der kan udtales i det fysiske. Det er sanskrit.
Sanskrit er det sprog der er tættest på det åndelige sprog. Det åndelige
sprog er de fleste ikke istand til at tale mere, da vi har fået lukket
vores tredje øje efter syndfloden. Noahs tre sønner var anderledes end
Noah. De var en de slags mennesker, der ikke havde samme åndelig kræfter,
som Noah. Noah var den sidste, som havde det. Alle andre (måske med visse
undtagelser)var blevet slået ihjel, fordi de brugte disse åndelig kræfter
forkert.

Gud lukkede de tredje øje, dvs linket til det spirituelle blev gjort
latent/sovende. Noahs sønner modtage åndelig undervisning og senere blev
noget dette nedfældet i Vedaer.

Syndfloden skete for næsten 12000 år siden (2017). Verden gør sig klar til
at skabe et ny slags menneske, dvs mennesker, der åbner deres tredje øje
(vækker deres åndelige kræfter, den mystiske vej(hinduisme, buddhisme,
kabala, sufism osv), bygger Fællesskaber af lys(det gamle testamente), er
villige til at ofre for disse Fællesskaber dvs ikke være selv-centreret
men være andre-centreret(Kristi Budskab), overgive og underkaste sig Gud -
dvs at man bliver et instrument for Gud og lader dermed Gud gøre arbejdet
igennem os, derved er Han den der udfører det og resultatet er Hans(Islams
budskab, Islam betyder at overgive og underkaste sig Gud), og vi skal
udvide vore syn til at omfatte hele universet - ikke kun dit lokale
fællesskab eller by eller kommune eller land eller stat eller kontinent
eller endda jorden - hvad nytter det at nogle få har det godt? Alle skal
have det godt og have muligheden for at åbne det tredje øje, link til det
åndelige.

Men Guds åndelige navn kan ikke udtales. Gud ER. Alle gode navne tilhører
Ham. Men hans åndelige navn gives kun til de, så har gjort sig værdige til
det, ved at følge Guds Vilje.

Sønnen, den første der nåede ren bevidsthed, har også et navn og det var
dette navn, som Esa(Jesus) Kristus brugte til at helbrede. Derfor hedder
det,

Joh 16, v23 Den dag skal I ikke spørge mig om noget. Sandelig, sandelig
siger jeg jer: Beder I Faderen om noget i mit navn, skal han give jer det.

Fra : Jahnu

Dato : 19-11-04 10:36

On Thu, 18 Nov 2004 10:50:05 +0100, Adel <adeldaharma@paradis.dk>
wrote:

>Vishnu, Hari, Rama osv er devaer, så vidt jeg har forstået.

Men så har du forstået helt forkert.

> [...]
>Sanskrit er det sprog der er tættest på det åndelige sprog. Det åndelige
>sprog er de fleste ikke istand til at tale mere, da vi har fået lukket

Hvor har du det fra? Krishna er det vigtigste og mest kraftfulde af
alle Guds utallige navne. I den materielle verden, der er en verden af
dualitet, er der altid forskel på et navn og det navnet betegner. Der
er fx. forskel på ordet vand og substansen vand. I den åndelige
verden, der er uden dualitet, er der ingen forskel på navne og det
navnene betegner. I den åndelige verden er der fx. ingen forskel på
ordet vand og substansen vand. Således er der ingen forskel på navnet
eller ordet Krishna og Krishna selv. Krishna har investeret al sin
kraft i sit navn. Derfor omgås man direkte Gud, og kan direkte erkende
Ham, ved at synge, messe, eller meditere på Hans navn.

hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
hare rama hare rama rama rama hare hare
iti sodashakam namnam / kali-kalmasa-nashanam
natah parataropayah / sarva-vedesu drishyate

"Det ovenstående mantra bestående af 16 ord og 32 stavelser er det
eneste, der kan give beskyttelse mod Kali-yugas onde indflydelse.
Efter at have gennemsøgt alle Vedaerne finder vi ikke noget mere
ophøjet i denne tidsalder end at recitere Hare Krishna mantraet."

(Kali-santarana Upanishad)

>Men Guds åndelige navn kan ikke udtales.

Det kan det uden problemer. Krishna udtales som sagt som det staves,
og ved at udtale Krishnas navn kommer man direkte i kontakt med Gud.

>Gud ER.

Og hvad Han er, har du tilsyneladende ingen ide om.

> Alle gode navne tilhører
>Ham. Men hans åndelige navn gives kun til de, så har gjort sig værdige til
>det, ved at følge Guds Vilje.

Enhver er værdig til at modtage Guds navn og følge Hans vilje. Det er
bare meget få, der vil. Se blot på dig selv. Du vil hellere følge en
eller anden total spekulation end at følge den autoriserede proces der
nedstiger fra Krishna selv gennem Hans discipelrække. Folk vil hellere
brygge deres egne latterlige teorier sammen, eller fantasere i deres
små sind om det ene eller det andet, eller lytte til spøgelser og
ånder, fremfor at modtage viden om Gud fra Vedaerne og deres
repræsentanter.

>Joh 16, v23 Den dag skal I ikke spørge mig om noget. Sandelig, sandelig
>siger jeg jer: Beder I Faderen om noget i mit navn, skal han give jer det.

I Bibelen står der, at man skal forherlige Guds navn fra solen står op
til den går ned. Det er kun os fra Hare Krishna der følger den
instruktion.

Fra : Adel

Dato : 20-11-04 17:49

On Fri, 19 Nov 2004 15:05:43 +0530, Jahnu <jahnudvip@removeyahoo.co.uk>
wrote:

> Men så har du forstået helt forkert.

Ja, det lader det til.

> [...]
>
> Det kan det uden problemer. Krishna udtales som sagt som det staves,
> og ved at udtale Krishnas navn kommer man direkte i kontakt med Gud.

Du er allerede i kontakt med Gud, ellers ville du ikke eksistere! Men de
fleste tror, at de er adskilte fra Gud. Nogle til en sådan grad, at de
tror, at Gud ikke findes.

Som sagt er Krishna et navn der kan udtales i det fysiske, men Guds
virkelige navn kan ikke udtales i den fysiske verden.

Før verden blev til blev den først skabt af Gud i den åndelig verden.

> Og hvad Han er, har du tilsyneladende ingen ide om.

Gud ER. Gud bare ER. Gud er Alt og mere til.

> [...]
> små sind om det ene eller det andet, eller lytte til spøgelser og
> ånder, fremfor at modtage viden om Gud fra Vedaerne og deres

Det er faktisk et godt råd, du kommer med der. "Se blot på dig selv".

Jeg har ikke brygget nogle teorier sammen, jeg forsøger at følge Guds ord
og gøre Hans Vilje.

Vedaerne er fra Gud. Ingen tvivl om det, men der er mere end det. Vedaerne
har ikke hele sandheden, men er en del af en større sandhed.

Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O
descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion—at that time I
descend Myself. BG 4,7

> I Bibelen står der, at man skal forherlige Guds navn fra solen står op
> til den går ned. Det er kun os fra Hare Krishna der følger den
> instruktion.

Du har et stort ego. Hvad med alle de andre religioner? Hvorfor sendte Gud
profeterne m.v.?

Adel

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 07:38

On Sat, 20 Nov 2004 17:48:56 +0100, Adel <adeldaharma@paradis.dk>
wrote:

>Ja, det lader det til.

Det er umuligt at forstå Vedaerne, hvis man ikke studerer dem under en
autoriseret åndelig mester. I Vedaerne omtales der to kategorier af
levende væsener - jiva-tattva og vishnu-tattva. Jiva'er er minutiøse
åndelige partikler (sjæle) som dig og mig, og en sådan sjæl er der
inden i alle levende væsener, der ikke er Gud som devaer (halvguder),
mennesker, dyr, planter, amøber osv. Vishnu-tattva er Krishna (Gud) og
Hans utallige expansioner som Vishnu, Rama, Govinda, Narayan, Hari,
Nrisimha osv.

> [...]

>Som sagt er Krishna et navn der kan udtales i det fysiske, men Guds
>virkelige navn kan ikke udtales i den fysiske verden.

Men hvor har du det fra? Hvem har fortalt dig det?

>Før verden blev til blev den først skabt af Gud i den åndelig verden.

Den åndelige verden er ikke skabt, den er evig. Den materielle verden
gennemgår en evig cyklus af skabelse, vedligeholdelse og destruktion.

>Gud ER. Gud bare ER. Gud er Alt og mere til.

Srimad Bhagavatam er fuld af beskrivelse af hvem Gud er, og hvad Han
foretager sig. Først og fremmest er Han Purushottamam - den Højeste
Nyder. Hvordan Krishna nyder og leger med sine hengivne er beskrevet i
Puranaerne som Bhagavat Purana og andre Vaishnava skrifter. Det er
meget godt at sige, at Gud bare ER, men det er en hel tom og
intetsigende udtalelse, for det kan du sige om hvad som helst. Det
siger ingenting om Gud at sige, at Han er. HVAD er Han? HVEM er Han?
Det er der ingen der ved noget om undtagen os i Hare Krishna.

>Det er faktisk et godt råd, du kommer med der. "Se blot på dig selv".
>
>Jeg har ikke brygget nogle teorier sammen, jeg forsøger at følge Guds ord
>og gøre Hans Vilje.

Hvis du ikke selv har brygget de ideer, du har om Gud, sammen, hvor
har du dem så fra?

>Vedaerne er fra Gud. Ingen tvivl om det, men der er mere end det. Vedaerne
>har ikke hele sandheden, men er en del af en større sandhed.

Hvor har du det fra? Krishna siger i Bhagavad Gita:

Oh vinde af rigdomme (Arjuna), der findes ingen sandhed højere end
Mig. Alting hviler på Mig som perler på en snor. (Bg. 7.7)

>Whenever and wherever there is a decline in religious practice, O
>descendant of Bharata, and a predominant rise of irreligion—at that time I
>descend Myself. BG 4,7

Jo, og....? Hvordan støtter dette vers din formodning om at Vedaerne
blot er en del af en større sandhed?

>Du har et stort ego.

Det har jeg uden tvivl, men jeg bruger det i det mindste for Krishna.

>Hvad med alle de andre religioner? Hvorfor sendte Gud
>profeterne m.v.?

For at oplyse folk i de forskellige kulturer om at de skal forherlige
Guds navn. Desværre er der ingen, der følger profeterne. De vil
hellere spekulere selv og opfinde deres egne små sandheder, eller
lytte til spøgelser og ånder eller andre helt almindelige mennesker.

Fra : Adel

Dato : 22-11-04 17:23

On Sun, 21 Nov 2004 12:07:42 +0530, Jahnu <jahnudvip(at)yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
> mennesker, dyr, planter, amøber osv. Vishnu-tattva er Krishna (Gud) og
> Hans utallige expansioner som Vishnu, Rama, Govinda, Narayan, Hari,

Tak!

> Men hvor har du det fra? Hvem har fortalt dig det?

Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path.

Hør, det er jo ikke første gang, at vi debaterer, så den burde du egentlig
kunne regne ud selv.

> Den åndelige verden er ikke skabt, den er evig. Den materielle verden
> gennemgår en evig cyklus af skabelse, vedligeholdelse og destruktion.

Jo vist er den åndelige verden skabt.

v1 I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.

Eftersom du jo siger, at du kender biblen ganske godt, burde det jo ikke
komme bag på dig.

Hvis der ikke står noget i Vedaerne om at himlen(åndelig verden) og jorden
blev skabt, så går det jo sandelig imod, hvad du selv har sagt... Du har
jo påstået, at der ikke findes noget i biblen, som ikke allerede findes i
Vedaerne.

> [...]
> siger ingenting om Gud at sige, at Han er. HVAD er Han? HVEM er Han?
> Det er der ingen der ved noget om undtagen os i Hare Krishna.

Du vil aldrig intellektuelt kunne forklare hvem eller hvad Gud er. Ikke så
du kan forstå det. Man er naturligvis istand til at forstå visse ting om
Gud. Men at forstå Gud med forstanden i all sin herlighed og med alle sine
aspekter er ganske enkelt umuligt.

Men det er muligt at opleve Gud. Når du har oplevet Gud, så vil du stadig
ikke kun forklare oplevelsen til nogen.

> Hvis du ikke selv har brygget de ideer, du har om Gud, sammen, hvor
> har du dem så fra?

Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path.

Men husk nu på, at jeg ikke siger, at man ikke skal chante Hare Krishna!!

Det er der ikke noget galt i...tvært imod!!

> Hvor har du det fra? Krishna siger i Bhagavad Gita:
>
> Oh vinde af rigdomme (Arjuna), der findes ingen sandhed højere end
> Mig. Alting hviler på Mig som perler på en snor. (Bg. 7.7)

Ja Gud er Højest!! Men siger Krishna her nogen steder, at Han ikke har
mere at fortælle? Tværtimod siges, at når religionen(Vedaerne) svækkes, så
vil Hans Ã…nd komme til jorden igen.

> Jo, og....? Hvordan støtter dette vers din formodning om at Vedaerne
> blot er en del af en større sandhed?

Hvis du ikke er istand til at se det, så vil jeg anbefale, at du mediterer
noget mere over det.

> Det har jeg uden tvivl, men jeg bruger det i det mindste for Krishna.

Ego er det eneste problem!! Skaf dig af med det og lad Gud gøre arbejdet
igennem dig.

> [...]
> hellere spekulere selv og opfinde deres egne små sandheder, eller
> lytte til spøgelser og ånder eller andre helt almindelige mennesker.

Aha. Hvordan kan det så være, at de profeter ikke bare gentager Vedaerne?

Men jeg vil give dig ret, at der er meget få der følger disse profeter!!

God pointe!

Sal-OM,
Adel

Fra : Jahnu

Dato : 29-11-04 06:22

On Mon, 22 Nov 2004 17:23:18 +0100, Adel <adeldaharma@paradis.dk>
wrote:

>Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path.

Jamen, hvor ved de det fra? Hvordan ved du, at de ved hvad de snakker
om i Eternal divine path?

>Hør, det er jo ikke første gang, at vi debaterer, så den burde du egentlig
>kunne regne ud selv.

Mit spørgsmål er i så fald hvor DE har deres viden fra?

>Jo vist er den åndelige verden skabt.

Det er det, jeg mener. Du påstår bare et eller andet. Hvis man ikke
kan bakke sin påstand op med de tre referencepunkter, der foreskrives
i Vedaerne, nemlig den åndelige mester, discipelrækken, og skrifterne
- disse tre skal stemme overens - hvad gavn kan man så have af det?
Ellers kan enhver jo påstå hvad som helst. Hvem kan være interesseret
i viden, der bare komme fra almindelige menneskers menaler
spekulationer?

>v1 I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.

Himlen og jorden er i Vedaerne beskrevet som forskellige sfærer
indenfor det materielle rum. I den materielle verden er der både
himmel og helvede. Udenfor de utallige materielle universer er der det
store hvide lys, det upersonligt absolutte og uden for det upersonligt
absolutte, er der Vaikuntha, den evige åndelige verden, hvor de
befriede sjæle tjener Vishnu og Narayan i al Hans majestær, og uden
for denne majestætlige åndelige verden er der Krishnaloka, kaldet
Vrindavan, hvor de evigt befriede sjæle lejer med Krishna, og ikke
engang er klar over, Han er Gud. Krishna er den endelige kilde til
alting.

>Eftersom du jo siger, at du kender biblen ganske godt, burde det jo ikke
>komme bag på dig.

Hvorfor hente sin viden fra Biblen når der står så meget mere om de
samme emner i Vedaerne?

> [...]
>jo påstået, at der ikke findes noget i biblen, som ikke allerede findes i

I vedaerne beskrives der detaljeret hvordan alting er blevet til, og
de materielle verdeners forskellige lag forklares, samt de forskellige
åndelige sfærer der ligger hinsides den materielle verden. Alting
beskrives i nøje detalje i Vedaerne, men du vil hellere citere fra
Bibelen?

Det svarer til i en diskussion om Shakespeare at jeg citerer fra de
oprindelige samlede værker, mens du modsiger disse ved at referere til
lommeudagaven.

>Du vil aldrig intellektuelt kunne forklare hvem eller hvad Gud er.

Forklaringerne er tilstede i skrifter som Bhagavat Purana og Bhagavad
Gita. Du er som en blind mand, der på baggrund af sin egen begrænsede
erfaring påstår, at farven blå ikke eksisterer.

>Ikke så
>du kan forstå det.

Men jeg kan godt forstå det, og jeg kan også forklare det for dig.

>Man er naturligvis istand til at forstå visse ting om
>Gud. Men at forstå Gud med forstanden i all sin herlighed og med alle sine
>aspekter er ganske enkelt umuligt.

Det er klart umuligt at forstå Krishna til fulde. Det forklares i
Vedaerne at hvis Gud er 100 procent så kan sjælen forstå Ham til 78
procent. Hvorom alting er, kandu være helt sikkert på at man kan
forstå mere om Gud, en der er tilgængeligt fra Bibelen.

>Men det er muligt at opleve Gud. Når du har oplevet Gud, så vil du stadig
>ikke kun forklare oplevelsen til nogen.

Selvfølgelig kan man forklare om de oplevelser man har haft - selv
med Gud. Det er en tåbelig påstand, som kun en, der ikke ved noget om
Gud, ville komme med. Jeg ved en masse om Gud og jeg kan forklare det
for dig. Hvad du end vil vide om Gud, kan jeg forklare det for dig.
Det finder du ingen andre end Hare Krishna, der kan. Vi er de eneste
på planeten, der har denne viden

>Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path.

Men hvem er de?

>Men husk nu på, at jeg ikke siger, at man ikke skal chante Hare Krishna!!

Ok.

>Det er der ikke noget galt i...tvært imod!!

Det er godt du siger det :)

>Ja Gud er Højest!! Men siger Krishna her nogen steder, at Han ikke har
>mere at fortælle? Tværtimod siges, at når religionen(Vedaerne) svækkes, så
>vil Hans Ånd komme til jorden igen.

Der står intet om at Hans ånd vil kommetil jorden. Krishna siger
direkte at Han personligt stiger ned når religionen svækkes og de
ugudelige kommer i overtal. Det skete for 5000 år siden, og Hare
Krishna er efterkommer af den oprindelige viden som Krishna gav ved
denne lejlighed. Du finder ingen andre end os, der fremlægger Bhagavad
Gita som den er, uden personlige fortolkninger osv. Vi er de eneste
der har den oprindelige viden om Bhgavad Gita direkte fra en intakt
discipelkæden og vi kan fremlægge denne åndelige videnskab til alle
der er intereeserede i at efterprøve den.

>Hvis du ikke er istand til at se det, så vil jeg anbefale, at du mediterer
>noget mere over det.

Det har jeg allerede mediteret på i mange år. Jeg har brugt halvdelen
af mit liv til at meditere på det. For mig at se er det let at se hvad
der er bedst: På den ene side en metode, som den du foreslår fra
Divine Path, der ikke forklarer noget synderligt om Gud, der ikke kan
forklare noget om hvem sjælen er og hvad dens forhold til Gud er, og
så på den anden side en metode der reelt forklarer om Gud og sjælen og
deres indebyrdes forhold helt ned til mindste detalje. Den eneste
forklaring på at et menneske ikke søger viden, der hvor den er
tilgængelig, er fordi dette menneske ikke ønsker at blive
delagtiggjort i den viden.

>Ego er det eneste problem!! Skaf dig af med det og lad Gud gøre arbejdet
>igennem dig.

Det er forsøger jeg på. Det er derfor blandt andet, at jeg accepterer
den vediske kundskab som den stiger ned, i stedet for at tro, jeg ved
bedre selv. Virkelig ydmyghed og frihed fra falsk ego er ydmygheden
til at acceptere sandheden fra dem, der har den. Uden denne ydmyghed
kan man aldrig blive delagtiggjort i sandheden. Så vil man for evigt
være henvist til sine egne spekulationer og forestillinger. Det er
det, der adskiller Hare Krishna fra alle andre religioner. Vi
præsenterer den oprindelige viden, som den er nedsteget gennem
discipelrækken, helt videnskabeligt, og enhver kan efterprøve den og
se at den virker. Alle andre snakker bare - de vil hellere spekulere
deres egen sandhed frem, fremfor blot at acceptere den, der kommer fra
Krishna.

Grunden til, at jeg har, hvad der for dig ser ud som et stort ego, er
fordi jeg har den viden, som ingen andre har. Det er selvfølgelig ikke
kun mig, der har den viden. Grunden til at jeg har den viden, er ikke
fordi jeg selv har opfundet den. Jeg har simpelthen modtaget den fra
dem, der havde den forvejen. Du forestiller dig at al viden er relativ
og at ingen kan kende den absolutte sandhed, men min pointe er, at der
intet som helst belæg er for den påstand, for alle de forklaringer på
Gud og eksistensen, der er nødvendige for at forstå verden, er
tilstede i Vedaerne, og de virker og de kan efterprøves og undersøges
og anvendes til at forbedre sit liv. Enhver i denne verden vil være
lykkelige, og enhver, der efterprøver denne kundskab, kan se at den
gør en mere lykkelig end det er mulig at blive på nogen anden måde.
Enhver der efterprøver bhakti-yoga metoden vil kunne erfare direkte
med sine egne sanser, at han forbindes med Gud. Og Hare Krishna er den
eneste repræsentant i den vestlige verden (og den østlige for den sags
skyld) for denne oprindelige Vaishnava kundskab fra vedaerne.

>Aha. Hvordan kan det så være, at de profeter ikke bare gentager Vedaerne?

Det gør de også - hver gang der er gået 4.320.000 år, ved begyndelsen
af hver Kaliyuga, bliver Vedaerne dikteret og skrevet ned.

>Men jeg vil give dig ret, at der er meget få der følger disse profeter!!
>
>God pointe!
>
>Sal-OM,

Hari OM