Forsikring af en Honda CBR1100XX Blackbird
Fra : Martin J.

Dato : 14-11-04 21:25

Hej-dau!

Jeg går og kigger på en Blackbird fra 02, men hvad nu med forsikring..?

Jeg har mine forsikringer hos IF idag, og dem er er jeg for så vidt ganske
godt tilfreds med, men en Blackbird ønsker de ikke at forsikre..

Forsikringsselskabet Thisted Amt kan gøre det, men det kræver at jeg flytter
samtlige mine forsikringer til dem..

Jeg er 34år og er elitebillist igen til næste sommer.

Er der nogen, der har nogle gode erfaringer med 'selvstænding' forsikring af
en Blackbird, uden at blive totalt flået? Hvem skal man have fat i?

Mvh, Martin

Fra : Kim Persson

Dato : 14-11-04 23:06

> Jeg er 34år og er elitebillist igen til næste sommer.
>
> Er der nogen, der har nogle gode erfaringer med 'selvstænding' forsikring
> af en Blackbird, uden at blive totalt flået? Hvem skal man have fat i?
***********
Tja du skal have fat i en blok papir og en telefon.....
Held og lykke

//Kim

PS: thisted skulle vistnok være ret billige...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 15-11-04 11:19

Det tror jeg bliver svært. Også selvom du melder dig ind i en forening som
har en gruppeaftale. De fleste selskaber kræver mindst 3 forsikringer. Du
kan jo altid lave en ekstra indboforsikring med meget lav dækning, det kan
nogen gange betale sig, men du skal stadig have en ekstra forsikring af en
eller anden art.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 15-11-04 16:03

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> meget lav dækning, det kan nogen gange betale sig, men du skal stadig
> have en ekstra forsikring af en eller anden art.

Jeg fik et tilbud fra TopDanmark på 10kkr, selv risiko på 8500.
Jeg hedder Brian og er 28 år LOL

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 15-11-04 19:17

HE
ja jeg skal give 11K for en F4

Rasmus 25år

MEN CODAN VILLLE HAVE 24K

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 15-11-04 19:37

"Martin J." <nomail@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har nogle gode erfaringer med 'selvstænding' forsikring
> af en Blackbird, uden at blive totalt flået? Hvem skal man have fat i?

Hej Martin

Du skal prøve at finde ud af om du på nogen måder kan komme ind i nogen
bestemte forsikrings selskaber igennem et eller andet du allerede måske er
i...

Jeg fandt ud af, hvis jeg meldte mig ind i fagforeningen PROSA, som er for
IT-folk, så kunne jeg komme ind i RUNA.
Jeg havde min daværende bil (206 S16) i Danske forsikring og gav næsten 10K
om året.
Så kom jeg over i RUNA, og kan af med de 10K for både BIL og MC (CB500) og
en livsforsikring.
Her for et par måneder siden købte jeg så en CBR 1000 F istedet for, og
snakkede med RUNA igen, da jeg er 27 år, startede de med slet ikke at ville
forsikre den, da deres krav var at man var over 30 og kunne lukke den ind i
et lukket rum om natten.
Dette har de en stor liste for hvilke det gælder.
Jeg fik dog disp. for de 30 år, da jeg var super elite på bilen og elite på
mc'en, så jeg har fået min CBR 1000 for små 5000 om året.
Selvrisikoen er dog dobbelt indtil jeg er over 30.

Men du skal prøve at hører fagforening osv for om de har aftaler med
forsikringer...

MVH
Michael
CBR 1000 F '91