Så kom Bimmeren i ly.
Fra : H&M

Dato : 14-11-04 19:46

Hej NG

Så blev den gamle BMW K75c vasket og sat ind.
Havde en fin lille køretur i dag i det gode vejr.

Planen er at jeg skal have ordnet gearkassen og malet den bagerste del af
stellet, før det går løs til foråret igen.

Noget der har gode råd til hos hvem eller hvor man får renoveret sin Bmw
gearkasse.
Hvad koster en ombytter, hvad er den gamle værd i bytte o.s.v.

Gearkassen larmer en del når man skifter fra 1. til 2.
Ved tomgang i frigear og sluppet kobling har den, den sædvanlige dokedokedok
lyd.
Men det værste er at den ikke skifter op i 3. før anden gang man løfter
gearvælgeren. ( 90 % af tiden )
Dyr fuldsyntestisk olie med keramisk tilsætning hjalp en del. Men nu skal
den ordnes.

Alle gode råd og ide'er modtages med tak.

Left hand high......
Ham med den gamle Bmw i skuret.

Fra : p.jarnbak

Dato : 15-11-04 11:51

"H&M" <mosvad@nulspammail.dk> wrote in message
> [...]
> gearvælgeren. ( 90 % af tiden )
> Dyr fuldsyntestisk olie med keramisk tilsætning hjalp en del. Men nu skal

Hvornår har du sidst smurt strålerne på indgangs akslen på gearkassen.Hvis
den
er tør hænger koblingen og giver derfor et dårligt gearskifte.Jeg har prøvet
det
på min k1100lt og troede også det var tid til nye lejer og alt i gearkassen
men
efter jeg skiftede kobling(og smurte akslen)er det blevet den bedste bmw
gearkasse
jeg har prøvet,den bare klikker i gear.Du skal bruge det samme fedt som du
bruger
når du smører kardangens stråler.
Hej Palle.