akut - værksted i århus?
Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 18:35

Hejsa!

Min dyt har mistet forbindelsen med sit udstødningsrør (som blev sat på for
14 dage siden... grrrr...) Det sidder der endnu, men løst. Det skulle gerne
sættes fast i morgen tidlig i Århus inden klokken ni. Nogen gode bud på et
værksted, hvor de kan ordne sådan noget så tidligt og med så kort varsel?

Hvis det ikke bliver fikset i morgen, og jeg vælger at køre til Kolding,
hvordan skal jeg så køre, for at der er mindst sandsynlighed for at jeg
mister det helt?

mvh. tina

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-04 18:41

Tina Christoffersen telepaterede følgende til sin PC:
> Min dyt har mistet forbindelsen med sit udstødningsrør (som blev sat
> på for 14 dage siden... grrrr...) Det sidder der endnu, men løst.

Hvor meget blev skiftet?
Kom det pludseligt?

For mig lyder det mest som om, at røret er knækket... Ikke det nye, men et
af de andre...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 18:53

> Tina Christoffersen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Hvor meget blev skiftet?

Den bagerste del

> Kom det pludseligt?

Ja og nej. weekenden igennem har den larmet, når jeg bakkede - ligesom noget
der dunkede under min mås. (Den småhopper lidt, når man bakker)

Jeg var på vej hjem, da den pludselig lød anderledes, og de næste 30 km lød
det værre og værre, indtil det nåede rædselsfuldt og jeg nåede hjem.

> For mig lyder det mest som om, at røret er knækket... Ikke det nye, men et
> af de andre...

Ok. Er det noget, et værksted kan fikse mandag morgen, evt. midlertidigt?
Er det noget, jeg kan køre videre med, uden at tabe det hele?
(Jeg skal på arbejde i morgen - transporttid i bil - knap halvanden time - i
tog tre en halv time )

mvh. tina

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-04 21:02

Tina Christoffersen telepaterede følgende til sin PC:
> Ok. Er det noget, et værksted kan fikse mandag morgen, evt.
> midlertidigt?

Kommer an på, hvad der er gået. Jeg ville nok kører til fx Quickpot og få
den defekte del skiftet ASAP.

Jeg tror (nu endnu mere) at udstødningen er knækket i det gamle stykke.
Derfor kan der ske mindst en af to ting. Den bagerste del kan falde af,
slæbe hen af jorden og lignende. Alt efter hvor den er knækket kan bilen
tage skade, idet du kan skade fx ledningsnet eller lign. Jeg har tidligere
ikke taget en knækket udstødning alvorligt indtil i sommers, hvor jeg kører
ca. 200 km i min bil med min racerbil på traileren. Da jeg kommer frem og
begynder at tømme ladet, opdager jeg, at bunden i varm - den har faktisk
været så varm at plastikken er smeltet sammen med nogle plastkasser. Jeg
havde ikke opdaget det, da udstødningen var knækket lige bag ved den
bagerste potte og derfor ikke larmede...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 22:42

> [...]
> havde ikke opdaget det, da udstødningen var knækket lige bag ved den
> bagerste potte og derfor ikke larmede...

Hm. Lyder som om jeg begyndet at kime værksteder ned i morgen tidlig.
Hvornår åbner sådan nogle?

mvh. tina

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-11-04 23:02

Tina Christoffersen wrote:
> Hm. Lyder som om jeg begyndet at kime værksteder ned i morgen tidlig.
> Hvornår åbner sådan nogle?

Kvik Center:
Stavneagervej 86742244 kl.8.00
Runevej 86244644 kl.8.00

QuickPot:
Rundbjergvej 86240444 kl.8.00
Trindsøvej 86158544 kl.8.00

M.v.h
Niels

Fra : TDN

Dato : 14-11-04 18:51

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41979756$0$2579$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvis det ikke bliver fikset i morgen, og jeg vælger at køre til Kolding,
> hvordan skal jeg så køre, for at der er mindst sandsynlighed for at jeg

Hej !

Jeg har rigtig gode erfaringer med Super Dæk Service på Søren Frichsvej i
Åbyhøj. Spørg efter Lars på mekanisk værksted han plejer altid at være god
for at snuppe en akut.

Mvh
Thomas

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 19:21

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Åbyhøj. Spørg efter Lars på mekanisk værksted han plejer altid at være god

Ham prøver jeg. Tak fra tina

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 20:53

On Sun, 14 Nov 2004 18:35:16 +0100, "Tina Christoffersen"
<tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis det ikke bliver fikset i morgen, og jeg vælger at køre til Kolding,
>hvordan skal jeg så køre, for at der er mindst sandsynlighed for at jeg

Det samme skete for mig med Saxo'en. Der var røret knækket foran
katalysatoren - og jeg skulle ikke nyde noget af at køre længere, med
forenden af røret hængende 3 cm over jorden. Prøv lige at kigge under
bilen før du kører - du kunne risikere at skade den bageste del af
udstødningen.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 22:43

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> forenden af røret hængende 3 cm over jorden. Prøv lige at kigge under
> bilen før du kører - du kunne risikere at skade den bageste del af

Jeg prøver at kigge, når det bliver lidt lysere. Tak!

Fra : Q

Dato : 14-11-04 21:33

> [...]
>
> Hvis det ikke bliver fikset i morgen, og jeg vælger at køre til Kolding,
> hvordan skal jeg så køre, for at der er mindst sandsynlighed for at jeg

Hvis du gider køre til Aalborg kan jeg da godt brænde en rulle svejsetråd af
på den i aften formedelst 6 HOF og en pakke gule kings..

Med andre ord.. Quickpot eller lign. steder imorgen tidlig, hvis du kan nå
det inden du skal møde på arb.

/peter

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 14-11-04 22:44

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse newsPld.64973

> [...]
> på den i aften formedelst 6 HOF og en pakke gule kings..
>
> Med andre ord.. Quickpot eller lign. steder imorgen tidlig, hvis du kan nå

Uh, det ville være dejligt. Men der er vist lige så langt - hvis ikke
længere - end til Kolding. Jeg bukker og takker og prøver Quickpot i morgen

mvh. tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-11-04 09:50

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
message news:41979756$0$2579$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvis det ikke bliver fikset i morgen, og jeg vælger at køre til Kolding,
> hvordan skal jeg så køre, for at der er mindst sandsynlighed for at jeg

Det ordner Falck nemt.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 17:32

> "Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
> [...]

Forudsat man er medlem af falck eller er villig til at betale det hvide ud
af øjnene

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-11-04 09:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

Kolding,

> Forudsat man er medlem af falck eller er villig til at betale det hvide ud
> af øjnene

Når der står "akut" "med så kort varsel" etc. så må man næsten formode at
det ikke betyder lige så meget som at få det lavet.

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 16-11-04 14:21

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en

klip (møgbil)

Nå, så fik jeg den fikset, og det var ikke så slemt - et styk mellempotte og
påsætning til knap 600 kr. Tusind tak for alle budene på, hvor jeg kunne
drysse hen!

Jeg har dogt stadig et "lille" problem. Når jeg bakker, hopper bilen, og så
kan jeg mærke, at der stadig er noget, der dunker neden under den. (det
føles som om, der er nogen der slår mig i måsen)

Mekanikeren, som fiksede den, sagde, at bagerste del af udstødningsrøret var
skævt (det som jeg fik sat på for to uger siden) og mente umiddelbart, at
det var ham, som havde sat det på, der havde gjort noget forkert.
Min tanke er nu, at udstødningsrøret banker op imod bilen, og derfor er
blevet skævt - og højst sandsynligt er blevet banket af.

Derfor: Når det fortsat banker op imod bilens underbund, er der vel en pænt
stor sandsynlighed for at problemet vender tilbage om føje dage?
Hvorfor banker det op imod bilen? Sidder det ikke ordentligt fast? Eller er
det fordi, bilen hopper for meget, og skal jeg have gang i noget
fejlsøgning?

Arrrgh! Jeg hader gamle biler!

med venlig hilsen tina

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-04 14:36

On Tue, 16 Nov 2004 14:20:36 +0100, "Tina Christoffersen"
> [...]

>Hvorfor banker det op imod bilen? Sidder det ikke ordentligt fast? Eller er
>det fordi, bilen hopper for meget, og skal jeg have gang i noget

Når nu bilen hopper kunne det tyde på enten et problem med koblingen
eller et defekt motorophæng, men det kiggede mekanikeren forhåbentlig
efter, når han nu var i gang. Men selvfølgelig kan det være, at den
udstødning du har fået monteret, ikke passer helt til din model og
årgang, men det at den er skæv kan altså også være en følgeskade fra
dit uheld med at det knækkede igen - det er ikke nemt at have en ikke
helt ny bil. (been there, done that - med en Ascona '86 med mange
interessante problemer - øøøh opgaver).
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 16-11-04 15:21

> [...]

> dit uheld med at det knækkede igen - det er ikke nemt at have en ikke
> helt ny bil. (been there, done that - med en Ascona '86 med mange

Ja, det drejer sig jo om at kigge positivt på tingene
Mekanikeren mente, at det kunne være fordi, den trængte til nye tændrør og
strømfordeler. Det kiggede han efter, og det kunne den. Men andre steder fra
har jeg hørt, at hopperiet også kan skyldes en slidt karburator - og nu så
kobling og motorophæng - dybt suk!

Hvis jeg skal i gang med at skifte det hele, bliver det en dyr affære - og
med det lidt, som jeg kender til biler, tror jeg sagtens, det kan vise sig,
at det ikke løser problemet alligevel.
Derfor håber jeg, at jeg kan løse udstødnings-problemet først - og derefter
kigge på de andre ting, når jeg har sparet lidt op.

Og et eller andet sted synes jeg ikke, at det kan passe, at udstødningsrøret
på den måde banker op i bilen, selv om den hopper. Det burde da vel sidde
bedre fast - eller?
Nu kører jeg ikke på markveje, men jeg kunne forestille mig, at det også
banker op i bilen, hvis jeg gjorde - og burde sådan et ikke kunne holde til
det, uden at banke?

mvh. tina

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-04 15:28

Tina Christoffersen wrote:
> Og et eller andet sted synes jeg ikke, at det kan passe, at
> udstødningsrøret på den måde banker op i bilen, selv om den hopper.
> Det burde da vel sidde bedre fast - eller?

Det er næsten helt sikkert fordi den er monteret lidt
forkert. Tag lige og giv det værksted et kald og hør
om de ikke retter deres fejl.? (Altså hvis det er noget
du lige har fået lavet)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk