Skjul startemner
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-04 17:53

Funktionen Skjul inde i Systemindstillinger >- Konti -> Startemner,
gør ikke helt det jeg forventer den skal gøre (OS X 10.3.6).

F.eks. så har jeg en delt mappe på PC'en, som Mac'en er stillet til
at oprette forbindelse til under opstarten, men selvom jeg har flueben
i skjul inde i Systemindstillinger > Konti, åbner mappen stadig op,
når OS X starter.

I dag har jeg installeret Carbon Copy Cloner og vil gerne have det
program til at lave et backup af systemdisken hver aften, men det
kræver vel at programmet kører, så det har jeg også smidt ind under
fanebladet Startemner og sat det til skjult, men alligevel åbner
CCC op under opstarten. Hvordan forhindrer man det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-04 21:01

> [...]
> at oprette forbindelse til under opstarten, men selvom jeg har flueben
> i skjul inde i Systemindstillinger > Konti, åbner mappen stadig op,

hvis du vil skjule åbningen af vinduet skal du osse skjule hel
Finder.app ved åbning.
Alternativt kan du skrive et shellscript der mounter serverdrevet
istedet.

> [...]
> fanebladet Startemner og sat det til skjult, men alligevel åbner
> CCC op under opstarten. Hvordan forhindrer man det?

brug psync funktionen under CCC til den slags kopiering istedet, så
blive et baggrundsprogram føjet til startemner (i stdet for hele CCC)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-04 21:39

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> hvis du vil skjule åbningen af vinduet skal du osse skjule hel
> Finder.app ved åbning.

Okay og det kan man vel ikke bare gøre uden bivirkninger.

> Alternativt kan du skrive et shellscript der mounter serverdrevet
> istedet.

Hmm, det lyder kompliceret, men vil det forhindre, at vinduet fra
den delte mappe kommer op ved hver opstart?
Jeg kan jo godt lide at den selv skaber kontakt til den delte mappe,
men det er langt fra sikkert, at jeg skal bruge den mappe lige fra
starten af, så det irriterer mig, at vinduet skal lukkes manuelt
hver gang den starter op.

> brug psync funktionen under CCC til den slags kopiering
> istedet, så blive et baggrundsprogram føjet til startemner (i
> stdet for hele CCC)

Jeps, det ser ud til at virke. Tidligere på dagen havde jeg sat
den til at gå i gang kl. 20 her til aften og den gjorde det, selvom
CCC ikke kørte. Smart nok. Jeg havde bare aldrig opdaget at den gik
i gang, hvis ikke jeg havde stillet den til at vise loggen når den
er færdig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-04 22:47

> Okay og det kan man vel ikke bare gøre uden bivirkninger.

jo - hiv finder ind i startemne listen og skjul skidetet (det bør due)

> Hmm, det lyder kompliceret, men vil det forhindre, at vinduet fra
> den delte mappe kommer op ved hver opstart?

Ja ideen er at du ikke bruger finder.app til at mounte smb sharet men
istedet lavet en applikation (shelle script) der mounter smb drevt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-11-04 23:09

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> jo - hiv finder ind i startemne listen og skjul skidetet (det
> bør due)

Jeg kan bare ikke umiddelbart gennemskue, hvordan jeg skal hive
finder derind.

> Ja ideen er at du ikke bruger finder.app til at mounte smb
> sharet men istedet lavet en applikation (shelle script) der
> mounter smb drevt.

Jeg er ikke engang begyndt at kigge på scripts endnu, som vel
foregår i terminalen, så det er ikke noget jeg bare lige kan
strikke sammen på nuværende tidspunkt, men forhåbentlig kommer
det engang.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-04 00:26

> Jeg kan bare ikke umiddelbart gennemskue, hvordan jeg skal hive
> finder derind.

du får den derind ganske som du får et hvert andet emne derind.
træk-og-slip eller brug plus knappen og naviger til Finder.app.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-11-04 17:01

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> du får den derind ganske som du får et hvert andet emne derind.
> træk-og-slip eller brug plus knappen og naviger til Finder.app.

Jeg ved godt hvordan jeg får et emne derind, men problemet er, at
jeg ikke kan finde emnet. Der er ikke noget som hedder Finder.app,
hvis jeg søger på det.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-11-04 18:05

In dk.edb.mac, Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg ved godt hvordan jeg får et emne derind, men problemet er, at
> jeg ikke kan finde emnet. Der er ikke noget som hedder Finder.app,
> hvis jeg søger på det.

Kig i:

/System/Library/CoreServices

Der ligger Finder.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-11-04 21:39

Jonas Voss skrev:

> /System/Library/CoreServices

Tak.
Det hjalp bare ikke noget. Den delte mappe popper stadig op under
opstarten, så der er nok kun scriptet tilbage, hvis man vil undgå
det.

--
Hilsen
Madsen