dør......
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 14-11-04 17:11

Hej...
jeg var i går aftes ude og besøge familien og da jeg skulle hjem ved 23tiden
var der is på bilen jeg skrabte de væk og gik ind i bilen som jeg havde
startede uden problemer og døroplukningen gik også ok inge prob. med
centrallås....

men da jeg skal til at lukke døren vil den ikke. jeg smækker og smækker men
den vil ikke "hænge fast", jeg trækker døren ind så den er lukkket og så
låser jeg den for at køre hjem hvor jeg har værktøj og MERE LYS, men da jeg
kommer hjem er der ingen problemer den lukker første gang!!!!!!

så spørger jeg jo bare hvda gik der lige galt der????
er der noget jeg kan gøre for at det ikke sker igen er der evt en del i
låseværket der er i stykker eller tror i der er frost, selv om jeg ikke
syntes der var ret meget det var et ganske tynt lag der var på bilen!!!

Anders

Fra : hanzen

Dato : 14-11-04 17:22

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> låseværket der er i stykker eller tror i der er frost, selv om jeg ikke
> syntes der var ret meget det var et ganske tynt lag der var på bilen!!!

Jeg tror det er frost.
For mange år siden - dengang der var vintre til - (først i 80'erne) kørte
jeg hjemmefra en meget tidlig morgen hvor det frøs mere end -25. Det var
kun en tur på 4-5 km og da jeg kom frem var døren frosset fast så jeg ikke
kunne komme ud.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 17:24

hanzen skrev:

> Jeg tror det er frost.

Det er frost. Jeg havde problemet konstant i min tidligere bil.

> For mange år siden - dengang der var vintre til - (først i 80'erne)

Sikke tider

> Det var kun en tur på 4-5 km og da jeg kom frem var døren frosset fast
> så jeg ikke kunne komme ud.

LOL

"God morgen chef det er Kris... jeg kan altså ikke komme i dag!"

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 17:47

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> wrote:

>og da jeg kom frem var døren frosset fast så jeg ikke
>kunne komme ud.

>Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Måtte du så ånde på dørlisten for at komme ud?

--
Leonard

Fra : hanzen

Dato : 14-11-04 18:18

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Måtte du så ånde på dørlisten for at komme ud?
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Næh det var før Saab-tiden.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-11-04 19:50

On Sun, 14 Nov 2004 17:10:34 +0100, Anders E. Larsen wrote:

> [...]
> låseværket der er i stykker eller tror i der er frost, selv om jeg ikke
> syntes der var ret meget det var et ganske tynt lag der var på bilen!!!

Som andre også skriver, så er det mest sandsynligt at det er frost, det
forklarer nemlig også hvorfor det gik væk igen, delen tøede simpelthen
op (du havde sikkert tændt for varmen i kabinen).

Jeg har selv været ude for det, og det er ganske simpelt at løse, du
skal bare have sprøjtet noget WD40 eller lign. på din løsemekanisme
(den der griber om en pal ca. midt på døren). Alternativt kan du give
den noget låseolie, det er nok kun lige der hvor den kan bevæge sig,
hvor du behøver at smører.

Når du nu er igang, så løb lige bilen rundt og giv alle dørlister en
tur med silikonepenslen, samt måske give de andre døre samme behandling.

/Thomas

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 15-11-04 16:29

Tak....