Oversigt over computere på lokalt netværk
Fra : Casper Clausen

Dato : 17-05-01 11:43

Hej NG

Jeg har er ret advanceret spørgsmål. Hvordan får man en oversigt over de
computere der er på netværket?? Ligesom når man går ind i Andre Computere
bare uden arbejsgrupperne.
Hvis det kan undgås skal det være uden brug af winsock o.l. da det helst
skal kunne køres uden det først skal installeres.
Hvis jeg ikke har formuleret mig godt nok så tøv ikke med skrive.

--

Venlig hilsen
Casper Clausen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-05-01 08:04

Brug adsi i et script

Dette er godtnok fra VB, men kan sagtens laves til et VB Script

Public Sub List_Computer()
'On Error GoTo slut
Dim Container
Dim DomainName
Dim Computer
Dim oItem As ListItem
DomainName = frmIndstillinger.lblDomain
Set Container = GetObject("WinNT://" & DomainName)
Container.Filter = Array("Computer")
For Each Computer In Container
oItem = frmMain.ListView1.ListItems.Add(, , Computer.Name)
Next
slut:

End Sub

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 20-05-01 13:47

Jan Damkjær Dahl <jdd@worldonline.dk> skrev i
> [...]
> Container.Filter = Array("Computer")
> For Each Computer In Container
> oItem = frmMain.ListView1.ListItems.Add(, , Computer.Name)

Den var jo fin .... Men vet du hvordan man finner alle de delte resursene
som er tilgjengelige på et nettverk ???

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 20-05-01 17:59

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:tYJN6.20942$zv2.2671969@news010.worldonline.dk...
> Dette er godtnok fra VB, men kan sagtens laves til et VB Script
Virus Basic Script