/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan fjernes hastighedsbegrænsere smart~
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 14-11-04 15:36


Vi har jo en del motorcykler som er lavet med hastigheds begrænsere til salg
i Japan for dér at opfylde loven om max 180 km/tim.

Mest kendt er det vel fra Honda VFR 400Rén som jo oprindeligt kun blev lavet
til salg i Japan. VFR 400R har jo i realiteten en topfart på en 205 km/tim,
men sætter ud ved de 180 - 185 km/tim.

Jeg har bl.a. en VFR 400R (NC 30) som har problemet, men det er også aktuelt
for min Honda VTR1000F. Og det har kostet mig mange problemer i denne
week-end hvor vi, her i Thailand, var til flere motorcykel træf oppe ved
Burma, og på turen derud og tilbage igen havde jeg problemer med at følge 3
andre motorcykler, her på de dejligt snoede bjergveje, fordi min satte ud
ved 185 km/tim. Samlet fik jeg kørt 185 km/tim mere ned 100 km, på de 500
km, resten mest 120 - 160 km/tim.

Jeg har tidligere set at der er annoncer for kits til at deaktivere
hastigshedsbegrænsere, men inden køb af sådanne ville det jo være rart at
finde ud af om det ikke er noget man let selv kan ordne, hvilket jeg
automatisk vil tro at være tilfældet.

Mvh. Gert



 
 
MKS - 74 (14-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-11-04 15:47

On Sun, 14 Nov 2004 21:36:16 +0700, "Gert Bo thorgersen"
<gbt@loxinfo.co.th> wrote:

>Jeg har tidligere set at der er annoncer for kits til at deaktivere
>hastigshedsbegrænsere, men inden køb af sådanne ville det jo være rart at
>finde ud af om det ikke er noget man let selv kan ordne, hvilket jeg
>automatisk vil tro at være tilfældet.

Ja da der er endda indtil flere måder at gøre det på og en M-Max eller
HRC-boks er da klart det dyreste (og sidste valg) - her er en metode,
den er dog NC30-specifik:

http://www.400greybike.co.uk/wksNC30DeRestriction.htm

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Martin Sørensen (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 14-11-04 15:57

> Vi har jo en del motorcykler som er lavet med hastigheds begrænsere
> til salg i Japan for dér at opfylde loven om max 180 km/tim.
> Mest kendt er det vel fra Honda VFR 400Rén som jo oprindeligt kun
> blev lavet til salg i Japan. VFR 400R har jo i realiteten en topfart
> på en 205 km/tim, men sætter ud ved de 180 - 185 km/tim.
> Jeg har tidligere set at der er annoncer for kits til at deaktivere
> hastigshedsbegrænsere, men inden køb af sådanne ville det jo være
> rart at finde ud af om det ikke er noget man let selv kan ordne,
> hvilket jeg automatisk vil tro at være tilfældet.

Så vidt jeg ved, så er hastighedsbegrænsningen i de japanske 400ccm'ere
oftest lavet ved at der sidder en lille optisk sensor i speedometret, og når
nålen når et vist punkt, bliver sensoren aktiveret og den sørger for at
cutte nogle tændingspulser indtil hastigheden igen er lav nok. Simpelt, men
virksomt.

Det skulle være rimeligt nemt at omgå, hvis man blot har mod på at skille
speedometret ad. Alternativt kan man måske sætte en 'dummy'-sensor på
ledningerne inden de løber ind i speedometerhuset og deaktivere den ægte.

signing off.. Martin Sørensen



Tony Lorentzen (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 14-11-04 17:14

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:cn7rn2$1d1d$1@news.cybercity.dk...

> Så vidt jeg ved, så er hastighedsbegrænsningen i de japanske 400ccm'ere
> oftest lavet ved at der sidder en lille optisk sensor i speedometret, og
> når nålen når et vist punkt, bliver sensoren aktiveret og den sørger for
> at cutte nogle tændingspulser indtil hastigheden igen er lav nok. Simpelt,
> men virksomt.

Jep! Også kaldet for "Ducati-tuning" á montering af en skrue i modellens
instrumentering så nålen ikke kommer over et vis antal
omdrejninger/hastighed

Jeg mindes selv at have set noget lignende på Armands ZXR (eller husker jeg
forkert?)...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Armand (15-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-11-04 20:18


Tony Lorentzen <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cn808v$1jfn$1@news.cybercity.dk...
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
> news:cn7rn2$1d1d$1@news.cybercity.dk...
>
> Jep! Også kaldet for "Ducati-tuning" á montering af en skrue i modellens
> instrumentering så nålen ikke kommer over et vis antal
> omdrejninger/hastighed
>
> Jeg mindes selv at have set noget lignende på Armands ZXR (eller husker
> jeg forkert?)...

Nej det er rigtigt nok!
Efter at have forsøgt at dissikere speedometerets tre ledninger med både
voltmeter os scop og deraf følgende delbeslutning om at investere i en tysk
ophugs- tændingsbox + speedometer, faldt det mig ind at eftersom droslingen
ikke fungerer hvis man afmonterer speedometerkablet og da speedometeret
alligevel ikke har visning over de 180KM/T hvor tændingen klipper, generer
det ikke i praksis hvis der placeres en stop-klods for nålen inden de 180.
En anden betragtning omkring dén metode er at over 180 er det alligevel et
spørgsmål om man ligger foran eller bag den kammerat som der dystes med, og
at man i praksis vil befinde sig så sjældent i pågældende visnings-område
at
det ikke burde belaste speedometernålens fjeder og dermed visning!

Jeg har dog ikke hørt sagen nævnt som "Ducati-tuning" - Hvad ligger der
bag at lige Ducati skulle lægge navn dertil??

--
Armand.




Jacob Bunk Nielsen (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 14-11-04 18:30

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Jeg mindes selv at have set noget lignende på Armands ZXR (eller husker jeg
> forkert?)...

Nej, det lyder helt rigtigt - jeg har også set anordningen indtil
flere gange.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Tommy Fer (14-11-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 14-11-04 21:42


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:cn7qla$6nh$3@news.loxinfo.co.th...
>
> Vi har jo en del motorcykler som er lavet med hastigheds begrænsere til
> salg
> i Japan for dér at opfylde loven om max 180 km/tim.
>
> Mest kendt er det vel fra Honda VFR 400Rén som jo oprindeligt kun blev
> lavet
> til salg i Japan. VFR 400R har jo i realiteten en topfart på en 205
> km/tim,
> men sætter ud ved de 180 - 185 km/tim.
>
> Jeg har bl.a. en VFR 400R (NC 30) som har problemet, men det er også
> aktuelt
> for min Honda VTR1000F. Og det har kostet mig mange problemer i denne
> week-end hvor vi, her i Thailand, var til flere motorcykel træf oppe ved
> Burma, og på turen derud og tilbage igen havde jeg problemer med at følge
> 3
> andre motorcykler, her på de dejligt snoede bjergveje, fordi min satte ud
> ved 185 km/tim. Samlet fik jeg kørt 185 km/tim mere ned 100 km, på de 500
> km, resten mest 120 - 160 km/tim.
>
> Jeg har tidligere set at der er annoncer for kits til at deaktivere
> hastigshedsbegrænsere, men inden køb af sådanne ville det jo være rart at
> finde ud af om det ikke er noget man let selv kan ordne, hvilket jeg
> automatisk vil tro at være tilfældet.

Hej Gert

Jeg adskilte mig speedo, en mini stjerneskrutrækker ind i triptæller
nulstilleren, og så skruerne på bagsiden.

Afmonterede sikkerheds kredsløbet (Består af en optokobler der brydes når
man køre hurtiger end 180.) Pakkede den ind i 10 meter gaffa og placerede
den tilsluttet til ledningsnettet uden for speedomeret.

Billigt, nemt og problemfrit.

Hvis du ikke tilslutter kresløbet vil du permanent mangle tænding på 2
cylindre.

mvh Tommy Fer
>
> Mvh. Gert
>
>



Gert Bo thorgersen (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 21-11-04 01:25


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
news:cn7qla$6nh$3@news.loxinfo.co.th...
>
> Vi har jo en del motorcykler som er lavet med hastigheds begrænsere til
salg
> i Japan for dér at opfylde loven om max 180 km/tim.
>
> Mest kendt er det vel fra Honda VFR 400Rén som jo oprindeligt kun blev
lavet
> til salg i Japan. VFR 400R har jo i realiteten en topfart på en 205
km/tim,
> men sætter ud ved de 180 - 185 km/tim.
>
> Jeg har bl.a. en VFR 400R (NC 30) som har problemet, men det er også
aktuelt
> for min Honda VTR1000F. Og det har kostet mig mange problemer i denne
> week-end hvor vi, her i Thailand, var til flere motorcykel træf oppe ved
> Burma, og på turen derud og tilbage igen havde jeg problemer med at følge
3
> andre motorcykler, her på de dejligt snoede bjergveje, fordi min satte ud
> ved 185 km/tim. Samlet fik jeg kørt 185 km/tim mere ned 100 km, på de 500
> km, resten mest 120 - 160 km/tim.
>
> Jeg har tidligere set at der er annoncer for kits til at deaktivere
> hastigshedsbegrænsere, men inden køb af sådanne ville det jo være rart at
> finde ud af om det ikke er noget man let selv kan ordne, hvilket jeg
> automatisk vil tro at være tilfældet.
>
> Mvh. Gert
>
Tak for jeres svar. Jeg vil meget snart gå i gang med at bakse med arbejdet,
men hvis jeg løber ind i problemer vil jeg jo gøre opmærksom på det og
stille tilhørende spørgsmål.

Mvh. Gert



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste