port forwarding problemer
Fra : bamse

Dato : 14-11-04 15:30

Hej

Jeg har 2 PC'ere hvor den ene (PChost) skal fungere som host (vært) og den
anden (PCremote) skal fungere som
remote (klient).

PChost er koblet således op:

1) Kabel fra LAN 10/100 udgang på Zyxel 650R-31 ADSL modem til WAN-indgang
på Grandstream HandyTone 486
2) Fra LAN udgang på Grandstream HandyTone 486 går der et kabel til
netværkskortet i PChost

IP-adressen på mit Zyxel modem er 10.0.0.1

IP-adressen på PChost er 192.168.2.2

IP-adressen på Grandstream Handytone 486 er 192.168.2.1 eller 10.0.0.2

Opsætning:
Starter jeg browseren og taster 10.0.0.1:2033 kommer jeg ind i
konfigurationen for mit Zyxel modem

Jeg går ind under "Advanced -> NAT setup -> SUA only -> Edit details" og
sætter følgende op:

Start Port No. = 5631
End Port No. = 5632
IP address = 10.0.0.2

Så skulle port 5631 og 5632 på mit Zyxel-modem gerne blive forwardet til
port 5631 og 5632 på min
Grandstream HandyTone 486 ???

For at portene i min Grandstream bliver forwardet videre til PChost har jeg
konfigureret min Handystream
på følgende måde:

WanPort = 5631
Lan IP = 192.168.2.2
LAN port = 5631
Protocol = TCP only

WanPort = 5632
Lan IP = 192.168.2.2
LAN port = 5632
Protocol = UDP only

På PChost har jeg afslutningsvis åbnet for port 5631 og 5632 i firewallen.

Jeg aktiverer host'en i pcAnywhere så den står og lytter på portene på IP
192.168.2.2

Så går jeg over til PCremote og starter remote-programmet, men jeg kan ikke
komme i kontakt
med PChost

Hvad gør jeg galt?

Takker på forhånd..

også postet i dk.edb.netværk

Fra : bamse

Dato : 14-11-04 15:33

Jeg glemte vist lige at nævne at det program jeg bruger til at skabe
forbindelse mellem PChost og PCremote hedder pcanywhere

Fra : Morten Davidsen

Dato : 14-11-04 17:24

"bamse" <nospam@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Hvad gør jeg galt?
Du tester sikkert indefra dit eget LAN.

Jeg har testet på port 5631 på din WAN-ip og det virker fint herfra.

Du mangler sikkert bare at slå 'ip nat loopback on' til på din router og så
virker det også fra dit LAN.
Det er beskrevet her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/vejledning/
i slutningen af pkt. 6:
"Hvis man ønsker at tilgå services via WAN-adressen fra LAN'et på indersiden
af routeren, så kan man vhja. kommandoen ip nat loopback on i routerens
kommandoprompt aktivere dette (Kommandoprompten tilgås gennem routerens
konsol-interface via telnet eller managementkablet i menu 24-8)."

/MD

Fra : Bamse

Dato : 14-11-04 19:02

> Jeg har testet på port 5631 på din WAN-ip og det virker fint herfra.

Heysan igen....

Jeg tror du har testet det mens jeg kørte en konfiguration der virkede...
Jeg vil dog have at opsætningen af min hardware er således:

ADSLmodem

Switch----Grandstream Handytone 486 (gateway)----------PC host

Trådløs router (gateway)
-
-
-
PC klient

Og så virker det ikke. Er der nogen der kan give mig en
generel vejledning til hvordan jeg får det til at virke så
PCklient kan koble sig på PChost via programmet 'pcanywhere' ??

Hvor skal portene forwardes og hvad skal de forwardes til?

Takker....