Ekko med Telefin
Fra : JCA

Dato : 14-11-04 13:20

Hej i gruppen
Jeg har et spørgsmål vedr. Telefin. Er der nogen der
ved hvorfor modtageren af mine opkald fra denne IP-linie
giver ekko i den anden telefon?
På forhånd tak
mvh Jens Chr.

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 14-11-04 13:34

Mon ikke at du lige skulle skrive hvad du kører med af udstyr

--
Med venlig hilsen - Best regards

Ulrich Bergmann

Fra : JCA

Dato : 14-11-04 14:44

On Sun, 14 Nov 2004 13:33:33 +0100, Ulrich Bergmann wrote:

> Mon ikke at du lige skulle skrive hvad du kører med af udstyr

Sorry.

Jeg har Tiscali 1024/512 Mbit adsl forbindelse.
Al anden trafik er stoppet.
Indtil videre bruger jeg kun softwaren Firefly.
Det er kun den som jeg ringer op til, som oplever at der er ekko.
Alt som de siger kommer tilbage til dem som ekko.
Her hos mig er det ikke ekko, kun en smule forsinkelse af lyden.

mvh.
Jens Chr.

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 17-11-04 22:02

Prøv evt. SJphone eller X-Lite, har positiv erfaring med begge.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 18:17

JCA wrote:

> Det er kun den som jeg ringer op til, som oplever at der er ekko.
> Alt som de siger kommer tilbage til dem som ekko.

Hvilket udstyr?

Jesper G. Poulsen

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 18-11-04 21:20

Prøv at læse det han ellers har skrevet:

> Indtil videre bruger jeg kun softwaren Firefly.

Det kan jo smutte engang i mellem

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-04 10:03

Ulrich Bergmann wrote:

> Prøv at læse det han ellers har skrevet:
> Det kan jo smutte engang i mellem

Ja, og det besvarer ikke mit spørgsmål... Der skal vel noget hardware
til eller interfacer hans hjerne direkte med softwaren?

Jesper G. Poulsen

Fra : Sanmann

Dato : 19-11-04 14:04

Hejsa.
> Ja, og det besvarer ikke mit spørgsmål... Der skal vel noget hardware
> til eller interfacer hans hjerne direkte med softwaren?

Nu er det mig som har opsat softwaren hos JCA.
Hardware: ruter, pc, headset.

Når man sidder med headsettet på, er der ingen ekko at høre.

Alle andre som der ringes til "mobiltelefon eller fastnet" eller ringer
til ip nummeret, oplever et ekko. Alt som de siger i mobiltelefon eller
fastnet telefon kommer som ekko på deres egen telefon. det er ikke på ip
nummeret, kun dem i modsatte ende.

MVH
SanMann

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-11-04 15:09

Sanmann wrote:

> [...]
> mobiltelefon eller fastnet telefon kommer som ekko på deres egen
> telefon. det er ikke på ip nummeret, kun dem i modsatte ende.

Okay - der røg min teori :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Davidsen

Dato : 19-11-04 17:05

"Sanmann" <Sanmann@tdcadsl.fjern-dette.dk> wrote in message
> [...]
> til ip nummeret, oplever et ekko. Alt som de siger i mobiltelefon eller
> fastnet telefon kommer som ekko på deres egen telefon. det er ikke på ip

Du siger at der ingen ekko er når du bruger headset. Bagefter siger du at
alle som der ringes til har ekko - bruger du stadig headset der?

Når der er ekko i den modsatte ende ligger ekko problemet i dit udstyr. Det
er nødvendigt at bruge headset for at undgå ekko problemer.

Jens Davidsen

Fra : Sanmann

Dato : 19-11-04 18:39

> Du siger at der ingen ekko er når du bruger headset. Bagefter siger du at
> alle som der ringes til har ekko - bruger du stadig headset der?

Der bliver kun brugt headset, og der er altid ekko hos modtageren, men kun
det som de selv siger, uanset om det ermobil eller fastnet.

> Når der er ekko i den modsatte ende ligger ekko problemet i dit udstyr. Det
> er nødvendigt at bruge headset for at undgå ekko problemer.

Kun headset.
Nogen forslag til en løsning ?

MVH
SanMann

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 19-11-04 20:45

Hej igen!

Som jeg skrev tideligere, prøv SJphone, har kun gode erfaringer...

Ellers prøv og se om du kan sætte "RTP Packet Size" (Eller noget ligende)
til mindre en nu...

Fra : Jens Davidsen

Dato : 20-11-04 00:12

Det

> Kun headset.
> Nogen forslag til en løsning ?

Mulige løsninger kunne være:
opdatering af lydkort drivere?
anden softphone?
andet headset med bedre lydseperation?
skruet for højt op?

Du har vel ikke slået dine normale højtalere til i baggrunden også vel? (de
skal også være slået fra - det du skal forsøge at undgå er at deres stemme
bliver sendt retur ind i mikrofonen).

Jens Davidsen

Fra : Sanmann

Dato : 21-11-04 16:42

On Sun, 14 Nov 2004 13:20:03 +0100, JCA wrote:

> Hej i gruppen
> Jeg har et spørgsmål vedr. Telefin. Er der nogen der
> ved hvorfor modtageren af mine opkald fra denne IP-linie
> [...]

Problemet løst.
Det var noget i opsætningen af Firefly, kan ikke lige huske hvilke.

MVH
SanMann