Polere bil nu?
Fra : Finn

Dato : 14-11-04 13:03

På min Sonax Xtreme Polish+Wax såtr der at den bør foregå ved 15-20 grader.
Hvad sker der ved at gøre det nu (6-8 grader)?
Sker der det samme som ved maling - altså hærder behandlingen ikke?

Mvh
Finn

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 14-11-04 13:15

"Finn" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> På min Sonax Xtreme Polish+Wax såtr der at den bør foregå ved 15-20
grader.
> Hvad sker der ved at gøre det nu (6-8 grader)?
> Sker der det samme som ved maling - altså hærder behandlingen ikke?

I går eftermiddag voksede jeg bilen med Sonax Xtreme LIQUID WAX 1.

Det varede længe inden voksen tørrede op, men efter mere end én time var den
begyndt at tørre og efter 1,5 time var den så småt ved at være klar til at
blive poleret.

Desværre faldt duggen allerede ved 16.30 tiden i Randers og hvad værre var
så frøs den på taget. Så jeg kørte hjem fra mine forældre og da jeg kom her
til Århus var bilen tøet op og resten kunne poleres.

Det kan altså lade sig gøre men pas på duggen ;)

Mvh
Claus

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 13:30

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> I går eftermiddag voksede jeg bilen med Sonax Xtreme LIQUID WAX 1.

Jeg voksede bilen igår - det var okay. Ved lave temperaturer
lader jeg bilen stå i solen således, at karrosseriet opvarmes
lidt. Herefter vokser jeg bilen, og det er ikke noget problem.
Fint resultat!

/Mogens
Camaro Z28 Anniverary

Fra : Finn

Dato : 14-11-04 13:43

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg voksede bilen igår - det var okay. Ved lave temperaturer

OK jeg går starks igang

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 14:04

> /Mogens
> Camaro Z28 Anniverary

Nå så kom det endelig !!
Tillykke med bilen

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-04 14:12

Hej!

Tom wrote:

> Nå så kom det endelig !!
> Tillykke med bilen

Også et tillykke herfra.

Og må vi SÅ se nogle billeder Helst på en hjemmeside af en art, da
dk.binaer.motor ikke kan holde sig til jeg er hjemme igen :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 14:17

> [...]

Aahh der har nu været en tråd om det!

Thanz :)

> Også et tillykke herfra.

Thanx :)

> Og må vi SÅ se nogle billeder Helst på en hjemmeside af en art, da
> dk.binaer.motor ikke kan holde sig til jeg er hjemme igen :-/

Jow jow - jeg kører om lidt.
Det er sgu svært at holde sig hjemme...

Fra : hanzen

Dato : 14-11-04 17:16

> [...]
> lader jeg bilen stå i solen således, at karrosseriet opvarmes
> lidt. Herefter vokser jeg bilen, og det er ikke noget problem.

Nu har jeg godt nok ikke meget kendskab til oversøiske slæder, men hedder
den sådan?
Eller er du så glad for at køre i den at du slet ikke har været rundt om den
endnu?
Og hvad betyder Anniverary?
Jeg kender et ord der ligner meget og som ville være en naturlig betegnelse,
men du ved naturligvis hvad din bil hedder. Ikke?

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:31

"hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg godt nok ikke meget kendskab til
> oversøiske slæder, men hedder den sådan?

Næsten - det er menneskeligt at fejl, ik'

> Eller er du så glad for at køre i den at du slet
> ikke har været rundt om den endnu?

Jow jow - iøvrigt står dét "mejslet" ind i nakkestøtterne :)

> Og hvad betyder Anniverary?

Hvis man ellers kan stave det rigtigt, betyder
det jo jubilæum - i det her tilfælde 30 års!

> Jeg kender et ord der ligner meget og som ville være en naturlig
betegnelse,
> men du ved naturligvis hvad din bil hedder. Ikke?

Ironi... :)

Fra : hanzen

Dato : 14-11-04 18:21

> "hanzen" <hanzen@removemailme.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten - det er menneskeligt at fejl, ik'

Det er sjovt når mennesker fejler.

> Jow jow - iøvrigt står dét "mejslet" ind i nakkestøtterne :)

Men du har måske ikke øjne i nakken.

> Hvis man ellers kan stave det rigtigt, betyder
> det jo jubilæum - i det her tilfælde 30 års!

Tænkte det nok.
Ældre bil?

> betegnelse,
>
> Ironi... :)