Forrude ødelagt .. hvem betaler?
Fra : J.K.Arning

Dato : 12-11-04 22:15

Jeg var en smut forbi Thansen idag og købte nye vinduesviskere til
bilen. Jeg monterede dem ( som så mange gange før ) og kørte hjem. Efter
ca. 30 kilometer hvor viskerne kører konstant på næsthøjeste hastighed
hopper den højre vinduesvisker af visker armen, rammer ruden og
efterlader en stor "stjerne" i ruden.

Hænger jeg på den regning eller kommer det på tale med noget
produktansvar ?

Jeg har som antydet monteret vinduesviskere før og kontrolerede at de
sad som de skulle så der må efter min bedste overbevisning være tale om
en fejl ved viskerbladet men jeg kan godt fornemme at det bliver et
spørgsmål om "udsagn mod udsagn".

Hvad siger de købelovs kyndige her i gruppen ?

--
Regards
J.K.Arning :: 12-11-2004 22:06:54 :: http://arning.dk

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 11:12

J.K.Arning wrote:
> [...]
> efterlader en stor "stjerne" i ruden.
> Hvad siger de købelovs kyndige her i gruppen ?

At det der er en historie fra de varme lande du der kommer med,
hvis den laver en stjerne i ruden, er det fordi viskerarmen er smuttet
for dig under monteringen.
Hvis viskerbladet hoppede af under kørselen, ville den højst kunnet
have lavet en ridse. Ærlighed varer længst.

--
Ejvind

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-11-04 11:32

On Sat, 13 Nov 2004 11:11:30 +0100, Ejvind Kruse in newsgroup
dk.videnskab.jura wrote:

> [...]
> Hvis viskerbladet hoppede af under kørselen, ville den højst kunnet
> have lavet en ridse. Ærlighed varer længst.

Er du notorisk løgner Ejvind siden det er din første tanke ?

Jeg er ikke og jeg bryder mig ikke om at blive kaldt det så hold dig til
gruppens fundats.

Det var hvad der skete men jeg kontakter forbrugerstyrelsen og Thansen i
den rækkefølge så ser vi hvad der sker.

P.S.: Man kan få hjælp for dit problem Ejvind prøv evt. i dk.helbred og
dk.videnskab.psykologi der sidder kyndige folk som tilmed oftes svarer
indenfor gruppens fundats .. en dejlig detalje.

F'up2: dk.admin.netikette
--
Regards
J.K.Arning :: 13-11-2004 11:22:21 :: http://arning.dk

Fra : Jens......

Dato : 13-11-04 15:31

J.K.Arning wrote:

> [...]
> og dk.videnskab.psykologi der sidder kyndige folk som tilmed oftes
> svarer indenfor gruppens fundats .. en dejlig detalje.

har du svært ved at holde dit mudder, i den rigtige gruppe.

--
Jens.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 18:38

Jens...... wrote:

> har du svært ved at holde dit mudder, i den rigtige gruppe.

De får sig da et billigt grin inde ved forbrugerstyrelsen.

--
Ejvind

Fra : Jens......

Dato : 13-11-04 18:56

Ejvind Kruse wrote:

> De får sig da et billigt grin inde ved forbrugerstyrelsen.

de laver vel en film om hvordan man IKKE, skal sætte nye visker på.

selvfølgelig med J.K.Arning i hovedrollen.

--
Jens.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-04 11:53

> Ærlighed varer længst.

Af hvilken årsag skulle han lyve her i gruppen? T-Hansen læser næppe med.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 12:09

Jeppe Vestergaard wrote:

> Af hvilken årsag skulle han lyve her i gruppen?

Hvorfor han skulle lyve, tjahh, vel fordi en rude er en dyr sag ?

> T-Hansen læser næppe med.

Nej, Tina blev købt ud for mange år siden.

--
Ejvind

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-11-04 12:15

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor han skulle lyve, tjahh, vel fordi en rude er en dyr sag ?

Men han får ikke nogen ny rude ved at lyve i gruppen og dermed "vinde" sagen
herinde. Derfor ingen grund til at lyve.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 12:40

Jonas Kofod wrote:
> "Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men han får ikke nogen ny rude ved at lyve i gruppen og dermed "vinde" sagen
> herinde. Derfor ingen grund til at lyve.

Hvis du mener de skal have et godt grin ude hos THansen,
så rådgiv ham da bare, men andet rækker det heller ikke til.

--
Ejvind

Fra : Jonas Kofod

Dato : 13-11-04 15:17

> Hvis du mener de skal have et godt grin ude hos THansen,
> så rådgiv ham da bare, men andet rækker det heller ikke til.

Ja rådgiv ham udfra de informationer han giver - hvis han lyver er det jo
hans eget problem.
Det er bare dig der påstår at han har en grund til at lyve i gruppen. Det
har han ikke.

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 13-11-04 14:00

> [...]
> Hvis viskerbladet hoppede af under kørselen, ville den højst kunnet
> have lavet en ridse. Ærlighed varer længst.

Dig igen Ejvind? Har de lukket dig ud af dk.snak.mudderkastning igen? Det
plejer jo ellers at være dit foretrukne tilholdssted, så hvorfor dog belemre
alle ved at bevæge dig udenfor?

Ja, det er ikke første (og sikkert heller ikke den sidste) gang Ejvind
stikker næsen frem for udelukkende at starte en krig på ord, så ignorér ham
hellere.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 14:47

Kim, Aalborg wrote:

> [...]
> stikker næsen frem for udelukkende at starte en krig på ord, så ignorér ham

Hvad med bare at holde dig til emnet ?
Det er måske for svært for dig ?

Men prøv nu bare at tænke dig om, nårh nej.
Men så find en bil, pil viskerbladet af, løft viskerarmen 3 cm fra ruden
og slip, bang krash siger det og ruden er stjernet, ha ha..
Det er da vist kun Jesper selv der tror på den.

--
Ejvind

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-04 15:04

> Hvad med bare at holde dig til emnet ?

Sig mig, var det ikke godt nok dig der kl. 11.11 kom med et komplet
ujuridisk og direkte latterligt svar?

Fra : Jens......

Dato : 13-11-04 15:30

Jeppe Vestergaard wrote:

> Sig mig, var det ikke godt nok dig der kl. 11.11

du er ikke nem at skjule noget for.

--
Jens.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 13-11-04 16:18

Jeppe Vestergaard wrote:

> Sig mig, var det ikke godt nok dig der kl. 11.11 kom med et komplet
> ujuridisk og direkte latterligt svar?

Og hvad bidrager du selv med her ?

--
Ejvind

Fra : Jens......

Dato : 13-11-04 18:21

Ejvind Kruse wrote:

> Og hvad bidrager du selv med her ?

mundlort er vist det meste der kommer fra ham.

--
Jens.

Fra : Jens......

Dato : 13-11-04 15:33

Kim, Aalborg wrote:

> [...]
>
> Ja, det er ikke første (og sikkert heller ikke den sidste) gang Ejvind
> stikker næsen frem for udelukkende at starte en krig på ord, så

nå hedder du kim i dag ???

--
Jens.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 13-11-04 18:37

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Regards
> J.K.Arning :: 12-11-2004 22:06:54 :: http://arning.dk
> Gør livet surt for dem der tjener penge på den spam der

Hvis du kan bevise at viskeren sprang af og tæskede din forrude så den så
stjerner, selvom at DU ikke havde sat den forkert på og det var en
fabrikationsfejl, så skal det nok gå.
Men mon ikke også at din forrude er af en lidt skidt kvalitet. En viskerarm
slår ikke særlig hårdt fra den afstand.

Hvis du kan køre denne hjem, så giv lige besked, så har jeg et par sager du
gerne må køre for mig.

Mht. spørgsmålet er der vist ingen tvivl...
Du betaler.....

Michael