hærværksskade og ekstraregning fra autolak~
Fra : Dark Devil

Dato : 10-11-04 16:19

Hej

Hvordan står jeg jurisk når jeg i forbindelse med en hærværksskade på min
bil, har skullet have malet bilen om. Og så pga uoverensstemmelser, så
bliver autolakeren sur, og sender en ekstra regning. Han kan vel aldrig
nogensinde sende en regning til mig, når jeg ikke direkte har bestilt et
stykke arbejde?? Eller hvordan ser det ud?? Vi har aldrig haft en aftale om
noget ekstra regning. Bilen har godt nok skiftet farve i forbindelse med
omlakeringen, men autolakeren har sagt at det kunne de gøre for de
forsikringspenge de fik.. Så kan han vel aldrig komme og sige jeg lige skal
betale noget ekstra osv??

mvh

Kim

Fra : Per Christoffersen

Dato : 10-11-04 18:50

"Dark Devil" <dd@nospamindbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omlakeringen, men autolakeren har sagt at det kunne de gøre for de
> forsikringspenge de fik.. Så kan han vel aldrig komme og sige jeg lige

En aftale er en aftale, og den skal selvfølgelig holdes.
Problemet består desværre ofte i at påvise, hvad aftalen går ud.

Hvis der ikke er noget nedskrevet på papir, så kan det være meget svært at
fastholde det man selv mener er aftalen.

Hvordan ser det ud med det i din situation?

/per

Fra : Dark Devil

Dato : 11-11-04 19:00

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fastholde det man selv mener er aftalen.
>
> Hvordan ser det ud med det i din situation?

Der har aldrig været noget på skrift. Autolakeringsfirmaet har bare påtaget
sig opgaven og sagde de kunne male bilen i anden farve unden det ville koste
noget, da der i min sag var givet penge til en omlakering. Så bare fordi de
bliver sure og tvære, så sender de en ekstra regning. Og den regning de har
sendt, svarer til at en lakering hos dem til koste 40.000 kr (kun for
malerarbejde).. og det er da helt vildt.

mvh

Kim