Ansvar for brandtomt
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-11-04 23:16

Hvem har ansvaret for at sikre en brandtomt ?

Hvis man ikke kan få fat i ejerne, er det så ikke politiet ? og hvad
hvis ejeren har tyverialarm og der derfor er tilkaldt en vægter, er
det så ham, politiet eller brandvæsnet der skal sikre stedet ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : nospam@postkasse.org

Dato : 10-11-04 12:30

On 09 Nov 2004 22:15:54 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>hvis ejeren har tyverialarm og der derfor er tilkaldt en vægter, er
>det så ham, politiet eller brandvæsnet der skal sikre stedet ?

Svarer det ikke til at et forretningsvindue bliver smadret og politiet tilkalder
falck for at afblænde vinduet ? Mon ikke det er dem der er bedst til det der
bliver tilkaldt for at udfører opgaven ? Politiet vil under alle omstændigheder
blive hængene indtil alle værdier er sikret mod at blive fjerne af uvedkommende.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-04 00:51

nospam@postkasse.org wrote in

> [...]
> opgaven ? Politiet vil under alle omstændigheder blive hængene
> indtil alle værdier er sikret mod at blive fjerne af

Well, hvis der kommer en vægter til stedet så kører politiet som
regel ret hurtigt og overlader stedet til vægteren i tilfældet med
det smadrede vindue.

Men i (det konkrete) brandtilfælde har PO arbejde at udføre på stedet
(undersøgelse af brandårsag) men beder alligevel vægteren holde vagt
samt finde folk til at lufte ud på etagen over brandstedet.
Det er det jeg undrer mig lidt over, det burde vel være PO's opgave
at udføre de opgaver - eller er det fordi de anser vægteren som
repræsentant for ejeren at de beder ham holde øje med stedet.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899