Potter til en Ducati
Fra : Søren

Dato : 17-05-01 10:31

Hej NG

Jeg står overfor at købe en Ducati 900ss fra 1995. Den har standard potter
på. Er der en eller nogen som har erfaring med "slip-on" eller andet til
sådan en fætter + priser m.v.

Mvh Søren

Fra : Anders Pedersen

Dato : 17-05-01 11:57

> Jeg står overfor at købe en Ducati 900ss fra 1995. Den har standard potter
> på. Er der en eller nogen som har erfaring med "slip-on" eller andet til
> sådan en fætter + priser m.v.

På en "rigtig" ducati skal der sidde Termignoni-pottter som med fordel kan
købes hos

http://www.ambi-bike.de/

til ca 15-1600 DM for et par ovale titanium.

Held og lykke med købet.

Anders
R1

Fra : bo thomsen

Dato : 17-05-01 17:14

> På en "rigtig" ducati skal der sidde Termignoni-pottter som med fordel kan
> købes hos
carbon giver en fed dyb lyd
mvh
bo thomsen

Fra : Ksa

Dato : 17-05-01 16:00

Du skal prøve http://www.stein-dinse.de/html/haupt/start.htm

De sælger kun Ducati dele.

Ksa 900SL II

Fra : Per Pedersen

Dato : 17-05-01 17:49

Søren <janner@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e05tl$3di$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> på. Er der en eller nogen som har erfaring med "slip-on" eller andet til

Jeg havde på min Monster 900 ovale kulfiber potter og det er YDERST
anbefalesesværdigt.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen.. som savner sit Monster....;-((

Fra : Christian Pedersen

Dato : 18-05-01 16:32

'Havde'?

Det vil sige at du har fået afsat carbon-dyret? For Det _var_ vel dig med
den monster der var (and I quote) "svinet til med carbon", ikke?

Christian

Fra : Per Pedersen

Dato : 18-05-01 18:47

Christian Pedersen <christian@miniagency.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e3f2t$26l2$1@news.cybercity.dk...
> 'Havde'?
>
> Det vil sige at du har fået afsat carbon-dyret? For Det _var_ vel dig med
> den monster der var (and I quote) "svinet til med carbon", ikke?
>
> Christian

Jo, 'havde' er det rigtige ord. Men minderne har man da lov tal at ha´

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen
....eks monster carbondyre tæmmer...

Fra : Brian Luckow

Dato : 18-05-01 00:30

"Søren" <janner@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg står overfor at købe en Ducati 900ss fra 1995. Den har standard potter
>på. Er der en eller nogen som har erfaring med "slip-on" eller andet til
>sådan en fætter + priser m.v.

Alt andet end standard potterne, vil være godt for din Duc.... hm...
så dine ører da - men bilalarmerne vil hade dig. :)

Som en anden skrev, så går man man aldrig galt i byen med et par
Termignoni potter. Dog hvis jeg selv skulle have nye potter i dag, så
ville jeg vælge et par ovale Leo Vinci i carbon - de har en flot
finish.

Min egen cykel har samme motor som den der sidder på 900SS'eren. Jeg
har et par runde carbon Ducati Performance (Gio.Ca.Moto) potter på
den, dem kan jeg også anbefale. Kostede 7300,- for dem begge. Det var
inkl. nogle S-formede mellemrør så de monteres højtliggende, så uden
dem er de nok lidt billigere.

Du skal så måske også overveje en omdysning, jet-kit eller endnu bedre
et par flatslide kaburatorer. Jeg kørte 8000 km uden en omdysning,
ingen problemer med det - pånær når det var ret koldt vejr. Så skød
den en del fra udstødningen. Det problem forsvandt da jeg senere fik
monteret et stage 2 jetkit, K&N filter, og åben luftfilterkasse. Det
gave 12 moment mere i mellemområdet samt et fedt "vræææl" fra
indsugningen når der accelereres. :)

Men du kan jo starte med potterne, og så senere give den noget mere at
leve af... Held og lykke med den!

Brian Luckow
Som ikke kunne drømme om,
at skille sig af med sin M900

Fra : Christian Pedersen

Dato : 18-05-01 11:51

Hehe! Agree...

Bilalarmerne går igang for et godt ord.

Min nye Duc skal helt sikkert også have et par Termignoni-potter på.

Brian: Fik du min mail?

Christian
M600
Snart 750S-FF

Fra : Søren

Dato : 18-05-01 12:45

Hej Christian

Jeg har også kigget lidt på den nye 750 s. Ved du om man kan få den i andre
farver end den kedelige matsorte. Hvad med f.eks. den originale Ducati-røde.

Mvh Søren

Christian Pedersen <christian@miniagency.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e2ujj$1hm7$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-05-01 14:50

> [...]
andre
> farver end den kedelige matsorte. Hvad med f.eks. den originale

Det tror jeg ikke at man kan,den er jo netop billigere pga. af den
"manglende farve" og den manglende bremse skive på forhjulet + et par andre
detaljer,
at den er billigere end 750 SS.
Jeg syntes da netop den mat sorte er sej, skal _aldrig_ vokses, kun vaskes

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Søren Johansen

Dato : 18-05-01 15:42

Søren skrev:
> andre
> Ducati-røde.

Ducati 750 Sport = matsort (lavere pris, een skive foran, simplere
bagdæmper)

Ducati SS 750 = rød (sikkert også gul), (højere pris, to skiver foran, bedre
bagdæmper etc.)

Efter min mening er den sorte rigtig flot, når man lige vænner sig til den.

Kig selv på www.ducati.com

Mvh,
Søren
888 S

Fra : Christian Pedersen

Dato : 18-05-01 16:25

Jeg kan sagtens undvære den justerbare forgaffel, men der er en del andre
besparelser, hvis man kigger efter. F.eks. er der nogle rigtig grimme
clip-ons på, i en kedelig udførsel, og uden justering af vinkel. Man kan
ikke justere hvor tidligt forbremsen tager ved. Derudover er der fjernet
noget pynteplast fra siden af tanken, og sidespejlene er udsikftet med nogle
temmelig umoderne firkantede spejle (skal HELT sikkert udskiftes).

Men jeg er absolut enig i, at den matsorte sparker røv, skarpt forfulgt af
den gule... Fuldkåbe er naturligvis et must.

Christian
M600 (i et par dage endnu)

Fra : Armand

Dato : 18-05-01 15:19

Søren <janner@mail.tele.dk> skrev i en

> Jeg har også kigget lidt på den nye 750 s. Ved du om man kan få den i
> andre farver end den kedelige matsorte. Hvad med f.eks. den originale
> Ducati- røde.

= til en hel anden pris!

SS-dark'en er en lavprismodel akkurat ligesom Monster 600'eren i
"dark"-udførelse!

--
Armand.
(der så den nye sorte allerede i sept. og dette såvel på fabrikken, som

Fra : Armand

Dato : 19-05-01 00:59

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> SS-dark'en er .................

Nårh ja: S-dark'en!

--
Armand. (der dog husker at den er sort)

Fra : Brian Luckow

Dato : 18-05-01 22:05

"Søren" <janner@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har også kigget lidt på den nye 750 s. Ved du om man kan få den i andre
>farver end den kedelige matsorte. Hvad med f.eks. den originale Ducati-røde.

Nej, 750s findes kun i matsort, hvis du vil have den i en anden farve,
skal du have en 750ss.

Brian Luckow

Fra : Brian Luckow

Dato : 18-05-01 22:04

"Christian Pedersen" <christian@miniagency.dk> wrote:

>Bilalarmerne går igang for et godt ord.

:)

>Min nye Duc skal helt sikkert også have et par Termignoni-potter på.

Har du set Leo Vinci potterne? Synes faktisk de ser helt OK ud!

>Brian: Fik du min mail?

Ja, men ups, har glemt at svare på den. Men det vil jeg lige gøre...

>Christian
>M600
>Snart 750S-FF

Har du fået den solgt? Kender en pige som ellers MEGET gerne vil have
netop en M600, men hun har ikke råd lige nu. :(

Brian Luckow, Denmark
E-mail: luckowb@grafisk.dk

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-05-01 18:07

Hejsa,

> Har du set Leo Vinci potterne? Synes faktisk de ser helt OK ud!

Yup, og de lyder kanon godt.. Ihvertfald lyder de godt på min TL1000R som jo
også er en V2-slæde, så mon ikke de også er lækre på en Duc..

JJ - Med Leo Vinci Race Oval Titanium