Snyd
Fra : Dan Borup

Dato : 11-11-04 17:13

Er der nogle der kender en eller flere hjemmesider, hvor elever kan hente
færdige skriftlige dansk stile..?

Mvh
Lone

Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 11-11-04 19:55

Tja, men det er tåbeligt og det koster!
http://www.opgavecentralen.dk/

vh Niels Aage

Fra : Per Rønne

Dato : 12-11-04 14:26

Niels Aage Schmidt <nielsaa@otium.dk> wrote:

> Tja, men det er tåbeligt og det koster!

Jep, især til eksamen;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Dan Borup

Dato : 12-11-04 18:02

Mange tak ... jeg kendte ikke denne side.

Nu har jeg mulighed for at se om en af mine elever har lånt en opgave
derfra..

Mvh
Lone

Fra : Kim2000

Dato : 11-11-04 20:41

> Er der nogle der kender en eller flere hjemmesider, hvor elever kan hente
> færdige skriftlige dansk stile..?

Selvfølgelig. Studienet er nok det mest kendte. Det koster penge, endda
rimelig mange penge.

mvh
Kim

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 11-11-04 21:17

Dan Borup wrote:
> Er der nogle der kender en eller flere hjemmesider, hvor elever kan hente
> færdige skriftlige dansk stile..?
>
> Mvh
> Lone

De findes alle overalt!

Min søn (gymnasiet) har en dansklærer, der elsker
at researche disse ting, og der er ingen nåde, når det opdages,
at en elev har snydt!

Til gengæld har hun så travlt, og er måske dermed så forvirret,
at hun ikke er klar over, at hun, i gymnasieforløbet,
giver samme stileemne to gange.

Den inkoherente rettelsesprocedure i denne forbindelse er morsom!

Jeg glædes (og mores) ved at have en søn, hvis stile
bliver mere og mere værdsat!

Mit råd, Dan, er derfor, at du blot skal lade dit barn skrive
fra hoften!

Diskuter evt. emnet med dit barn, hjælp med emnesøgning, men
opdrag ikke dit barn til stile-stereotopi. Hjælp derimod
dit barn til *altid* at kunne argumentere indenfor sit eget
forståelses- og menings- rum. Og hjælp dit barn med at gøre dette
rum større.

Stileafskrivning er noget møj! Og i den forbindelse er det ikke
værd, at give en tilfældig dansklærers holdning for stor
betydning.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen