SP: The Who - Tommy
Fra : Kim Larsen

Dato : 14-11-04 02:01

Har ledt på Google men kan ikke finde svar.

Er der nogen som ved hvilket år Musicalen Tommy blev lavet, den som gruppen
The Who lavede musik til ? Altså jeg taler ikke om musikken men selve
filmen.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 14-11-04 07:37

Tommy blev udsendt i 1969. I 1972 kom der en version med London Symphony
Orchestra og i 1975 blev der udsendt et soundtrack med bla. Tina Turner,
Eric Clapton, Jack Nicholson m.m. Håber at det hjælper videre.

Brug evt. dette link. http://www.allmusic.com/

Jan "Post"

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-11-04 08:29

Kim Larsen skrev:
> Har ledt på Google men kan ikke finde svar.
> Er der nogen som ved hvilket år Musicalen Tommy blev lavet, den
> som gruppen The Who lavede musik til ? Altså jeg taler ikke om
> musikken men selve filmen.

Ken Russels engelske film er fra 1975. Den havde premiere 9. juni
1975 i Mercur i København. Roger Daltrey spillede "Tommy", Elton John
"The Pinball Wizard", Oliver Reed spillede "Frank Hobbs", Ann-Margret
"Nora Walker", Eric Clapton "The Preacher" og Keith Moon "Uncle Ernie".

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-11-04 21:53

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "The Pinball Wizard", Oliver Reed spillede "Frank Hobbs", Ann-Margret
> "Nora Walker", Eric Clapton "The Preacher" og Keith Moon "Uncle Ernie".

Mange tak. Det var lige netop det jeg var ude efter

Fra : N/A

Dato : 15-11-04 20:05

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 15-11-04 20:05

Skulle du få lyst til at lytte nærmere på "Tommy" kan du også vælge at lytte
nærmere til en Remastered-udgave fra 2000 - det er sangskriveren fra
gruppen, Pete Townshend fra gruppen, der ifølge etiketten har siddet ved
knapperne, og den er udgivet i hans navn og ikke i gruppens.
Det bliver lyden ikke ringere af..
Lars

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-11-04 00:47

"Kurt Kedelig" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen, Pete Townshend fra gruppen, der ifølge etiketten har siddet ved
> knapperne, og den er udgivet i hans navn og ikke i gruppens.

Ja det kunne være meget sjovt på et tidspunkt at få fingre i.

Det jeg er mere interesseret i her og nu er, at få anskaffet følgende ting
på DVD (såfremt de er udgivet på DVD):

Filmen: Tommy (Ken Russel / The Who)
Filmen: The Wall (af Pink Floyd)
Filmen: Rust Never Sleeps (af Neil Young & Grazy Horse)

Men det er kun ønsker til en start, det er jo snart Jul - he-he

Fra : Poul Erik

Dato : 16-11-04 01:46

On Tue, 16 Nov 2004 00:47:14 +0100, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Filmen: Tommy (Ken Russel / The Who)

Mener bestemt jeg har set den.

>Filmen: The Wall (af Pink Floyd)

Er udgivet, dejlig film.

>Filmen: Rust Never Sleeps (af Neil Young & Grazy Horse)

?

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-11-04 06:40

Poul Erik skrev:
> ?

Det er er "koncertfilm" (USA, 1979). Instruktøren hedder
Bernard Shakey. Det er den med de megastore "kuffertkulisser"
på scenen.

Jeg så den i Vester Vov Vov-biografen (1981 09 05).
Mit indtryk af musikken/filmen var at det Neil Young var
god, men der var en meget sørgmodig stemning hele vejen
igennem. Det er svært at forklare, men jeg blev altså ikke
rigtig Neil Young-fan efter den film.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Poul Erik

Dato : 16-11-04 10:31

On Tue, 16 Nov 2004 06:40:25 +0100, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Det er er "koncertfilm" (USA, 1979). Instruktøren hedder
>Bernard Shakey. Det er den med de megastore "kuffertkulisser"
>på scenen.

Jo, det var jeg klar over, men spørgsmåls tegnet henviste til at jeg
ikke vidste om den var kommet på DVD.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-11-04 11:40

Poul Erik skrev:

> Jo, det var jeg klar over, men spørgsmåls tegnet henviste til
> at jeg ikke vidste om den var kommet på DVD.

Ok. Den detalje havde jeg overset.

Mine bidrag til denne tråd er også mere ment som en slags
"supplement-oplysninger" til deltagerne; så de har så meget
som muligt at "google" videre med, hvis de vil det. Også af
hensyn til dem, der om nogen tid kunne finde på at finde
denne tråd frem ved en "gruppesøgning" i Google.

--
'rluf :·)

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 16-11-04 13:17

Herluf Holdt, 3140 skrev i meddelelsen
<4199932f$0$87012$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Det er er "koncertfilm" (USA, 1979). Instruktøren hedder
>Bernard Shakey. Det er den med de megastore "kuffertkulisser"
>på scenen.

"Bernard Shakey" er et pseudonym for Neil Young.

hvm