Ang. 12 v på yamaha 4 gear
Fra : Ronni Kristensen

Dato : 13-11-04 23:28

Hej
Jeg vil have lavet 12v på min 4 gears. Jeg har kigget lidt tilbage og set
hvordan det med spolerne og laderegulator skulle laves, men hvad med
tændingen? Er det nok når den får 12v på platinen/kondensatoren i stedet for
den originale fødespole, eller skal der laves noget andet?

--
Mvh Ronni

Fra : KubikH

Dato : 14-11-04 11:47

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> den originale fødespole, eller skal der laves noget andet?

Hej Ronni
Hvis du beholder den originale spole, med platinerne, kan du starte den, med
eller uden batteri, som nu.
Hvis du laver den om til batteritænding, med 12v. på platinerne, skal du
have en seperat tændspole!
Du kan så kun starte med strøm på batteriet, eller du skal løbe den igang,
så hurtigt, at du får tilstrækkelig med ladespænding.
Det er altså en smagssag.
Skal du bruge en seperat tændspole, er der mange små og smarte MC spoler.
Mvh
Niels

Fra : Ulf

Dato : 14-11-04 12:29

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message news:<41968a79$0$62553$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> tændingen? Er det nok når den får 12v på platinen/kondensatoren i stedet for
> den originale fødespole, eller skal der laves noget andet?

Lytter lige med..

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 14-11-04 14:49

"Ulf" <atagu@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Lytter lige med..

Er det noget man kan gøre på Google? "lytte med" altså...

Fra : Allan Riise

Dato : 14-11-04 12:44

Ronni Kristensen wrote:
> [...]
> med tændingen? Er det nok når den får 12v på platinen/kondensatoren i
> stedet for den originale fødespole, eller skal der laves noget andet?

Er det nemmeste ikke at give den elektronisk tændingsanlæg (
Atom/Impulstænding ) , fra f.eks. en Sting, eller lign?

Vil dog lige sige, at så skal man modificere sin ankerplade, så den kan
drejes et par grader...

http://www.thansen.dk/products.asp?c=351067658&n=282516024#xy

http://www.thansen.dk/products.asp?c=351067658&n=282516423#xy

--
Allan Riise
"Power is not revealed by striking hard

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-04 16:48

> [...]
> for
> den originale fødespole, eller skal der laves noget andet?

Hvad skal du da bruge 12V til som 6V ikke kan klare?
Effektmæssigt (watt) gavner det jo hat og briller at ændre fra 6 til 12V

--
Tom

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-04 21:42

Tom wrote:

> Hvad skal du da bruge 12V til som 6V ikke kan klare?
> Effektmæssigt (watt) gavner det jo hat og briller at ændre fra 6 til
> 12V

Hvis man gerne vil have nye instr. er 12 v. et gode, plus man kan lire den
med neon and stuff....

Fra : Ulf

Dato : 17-11-04 17:56

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message news:<41991449$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Hvis man gerne vil have nye instr. er 12 v. et gode, plus man kan lire den
> med neon and stuff....

Man kan vel også lave sin egen spole..
Og ellers ville det da også være meget rart med 12V i stedet for 6V,
da næsten alt idag kører på mindst 12V...

Fra : Allan Riise

Dato : 17-11-04 18:02

Ulf wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message

> Man kan vel også lave sin egen spole..
> Og ellers ville det da også være meget rart med 12V i stedet for 6V,
> da næsten alt idag kører på mindst 12V...

Yamaha Sting's spole passer vidst, og den er på 12 V

Fra : Ulf

Dato : 21-11-04 15:10

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote in message news:<419b83c7$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Yamaha Sting's spole passer vidst, og den er på 12 V

Kunne være fedt at vide om den passer 100%, da jeg ellers ikke gider
at investere penge i det område..