Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Passer blitzen til et digitalkamera?
Fra : Morten

Dato : 13-11-04 17:48

Jeg er blevet tilbudt en Nikonblitz - Speedlight SB-22s.

Kan den anvendes til et digitalkamera - Nikon Coolpix 5000 - så TTL-funktionen fungerer korrekt?

Jeg kan ikke hitte info herom på nettet...

Mvh.
Morten

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 13-11-04 18:29

"Morten" <morten789@FJERN_hotmail.dk> wrote in message
> Jeg er blevet tilbudt en Nikonblitz - Speedlight SB-22s.
>
> Kan den anvendes til et digitalkamera - Nikon Coolpix 5000 - så
TTL-funktionen fungerer korrekt?

> Jeg kan ikke hitte info herom på nettet...
Prøv denne side http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html som jeg
tidligere selv er blevet anbefalet.
Hilsen Karl Erik.

Fra : Børge Larsen

Dato : 13-11-04 21:02

"Morten" <morten789@FJERN_hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan den anvendes til et digitalkamera - Nikon Coolpix 5000 - så
> TTL-funktionen fungerer korrekt?
>
> Jeg kan ikke hitte info herom på nettet...

Nikon importøren kan bedst svare dig på dette

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-11-04 18:17

Morten wrote:

> Kan den anvendes til et digitalkamera - Nikon Coolpix 5000 - så
> TTL-funktionen fungerer korrekt?

Coolpix har ikke TTL, men benytter sig af en metode, der gør at alle Nikons
flash, der er til TTL kan styres af kameraet.

Se mere på http://www.bythom.com/coolflash.htm

vh
Jan