Befordringsfradrag. Hvordan trækker man de~
Fra : Hjalte

Dato : 14-11-04 00:41

Hej gruppe...

Når jeg ved årets afslutning har regnet sammen hvor meget jeg har kørt
ialt, hvor og hvordan skal jeg så trække det fra?

Skal jeg bogføre det som en udgift, eller er det kun på
selvangivelsen?

Jeg har en enkeltmands-virksomhed.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-11-04 13:31

Hjalte wrote:

> [...]
> ialt, hvor og hvordan skal jeg så trække det fra?
>
> Skal jeg bogføre det som en udgift, eller er det kun på

Indtægter xxx

Udgifter
Varekøb xxx
Telefon xxx
-> Kørsel xxx
Total xxx

Overskud xxx

På selvangivelsen skriver du det beregnede overskud og vedlægger i
øvrigt dit regnskab.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 14-11-04 17:09

"Hjalte" <isak@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ialt, hvor og hvordan skal jeg så trække det fra?
>
> Skal jeg bogføre det som en udgift, eller er det kun på

Du bogfører din kørsel som en udgift, evt. kaldet befordringsgodtgørelse,
hvor du har beregnet kr. 2,98 p. kørt km.
Du skal dog være opmæksom på, at du skal kunne dokumentere dine kørte km
evt. ved hjælp af en kørebog eller ved bilag hvor der fremgår følgende:
km.tæller ved start og slut, antal kørte km. samt hvilket mål og formål
kørslen har haft.
Med hensyn til din selvangivelse, fremgår kørslen af dit årsregnskab som
skal være vedlagt. Af regnskabet fremgår overskud/underskud der som et
samlet beløb skrives på selvangivelsen - vist nok felt 111for overskud og
felt 112 for underskud.

Med venlig hilsen

Lene Andersen og
--