Undgå automatisk konvertering til dato i e~
Fra : Brian

Dato : 17-05-01 10:24

Hej,

hvordan undgår jeg at et felt i excel med 29-05 automatisk konverteres
til datoen 29-05-2001 og derved vises som 29-maj.

Det duer ikke rigtig, når det er sportsresultater, der skrives ;(
--
Brian
http://www.et.dtu.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-01 11:19

Brian <brian@rk-speed.dk> skrev:

> hvordan undgår jeg at et felt i excel med 29-05 automatisk
> konverteres til datoen 29-05-2001 og derved vises som 29-maj.

Sæt en pling (enkelt anførselstegn: ') ind før teksten. Altså:
'29-05

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Brian

Dato : 17-05-01 13:18

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote:

> Sæt en pling (enkelt anførselstegn: ') ind før teksten. Altså:
> '29-05

Det er en ide, men det kommer direkte fra en hjemmeside, hvorfra det
pastes ind i excel. Jeg vil gerne undgå at sætte alle de plinger selv.

Fra : T. Holm

Dato : 17-05-01 19:07

Thu, 17 May 2001 14:18:15 +0200, Brian wrote a.o.t:

> Det er en ide, men det kommer direkte fra en hjemmeside, hvorfra det
> pastes ind i excel. Jeg vil gerne undgå at sætte alle de plinger selv.

Marker på forhånd det område, som cellerne skal pastes ind i. Højre-klik
og vælg "Formater Celler". Under fanen "Tal" vælger du i Kategori
"Tekst". Herefter vil alt hvad du placerer i disse celler, blive
behandlet som tekst, også 24-5. Dog, hvis du paster fra en hjemmeside,
bliver du nødsaget til at bruge: Højreklik/indsæt speciel/tekst.

HDH

--

Hilsen/Regards T. Holm

Fra : Brian

Dato : 18-05-01 10:26

"T. Holm" wrote:

> Marker på forhånd det område, som cellerne skal pastes ind i. Højre-klik

OK. det er selvfølgelig en ide, men hvorfor F*/%&¤#% kan jeg ikke slå
den automatiske konvertering fra 29-05 til 29-05-2001 fra for evig og
altid.

Nogle programmer lægger sådanne automatiserede ting i undo-listen...

Fra : pre

Dato : 18-05-01 18:41

Excel er først og fremmest et program for beregninger, også m. h. til
datoer og klokken, endda i forskellige årstalformer. Et stort antal
funktioner er til rådighed, og de kan selvfølgelig ikke "slås fra".
Find et brugbart workaround som flere har foreslået eller find en
løsning i hjælpeteksten (Der er 255 opslag at vælge imellem).
Evt. brug Word hvor det er muligt.

--
Venlig hilsen
pre