S.G (AkA Sebastian G) <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KNcld.2207$fK6.166@news.get2net.dk...
> glem 0-100 tider. De fleste nye sports / sportstouring mc´er med 100HK+
> gør det på samme tid.
Jup!
Og lige netop omkring tider fra stående start, er det i høj grad piloten
det
kommer an på - Men på den anden side så er det jo godt at have nogle fine
tal på papir at læne sig op ad når ens evner viser sig ikke at slå til lige
i dén diciplin :-|
> Hvis du endelig vil se på papir så kig på 0-200, det siger en lille smule
> mere.
Jup!
Men det vil stadig være piloten der er hurdle'n i lige dén diciplin.
Topspeed siger på en måde lidt mere, men i grunden er det kun noget man i
den sidste ende ikke kan bruge til andet end en sludder over en bardisk??
Endvidere skal man så også til at finde nogle ældre tests frem for at få
kvalificerede målinger (imod fabriks-opgivelser), og det er jo
tilsyneladende dét er der problemet for spørgeren.
> Hertil er der stadig en del faktorer. Personlig gad jeg ikek en maskine
> der skal op nær det røde felt inden den laver noget, da man jo sjældent er
> deroppe ved normal kørsel. Så hellerenoget bund og mellemtræk så det kan
> bruges hver dag.
Jeg troede at Orla's kurver omsat á hastighed, havde gennemhullet dén
skrøne
:-|
MOTORRAD har i forrige udgivelse en sammenligningstest hvori de bringer
samme diagrammer for såvel ydelse og moment:
Selvom gruppen af kombattanter er så spredt som GSX1400 til FZ6 (der
ellers er blevet lastet for at være for spids-ydende til modeltypen),
fremgår det
tydeligt at omkring 60km/t i højgear har alle de testede omtrent det samme
antal HK's, ligesom at forskellen på de umiddelbare momentkurver á ca.
100% mellem FZ6 og GSX1400, indskrænkes til at 1400'eren ikke har mere end
ca 20% højere
drejningsmoment i 6.gear
> Prøvekør evt selv og gå efter din egen fornuft og føling med maskinerne.
Jup!
Regn alle 100HK's/600'ere for ligebyrdige og vælg fra efter egen
fornemmelse!
Snyd forøvrigt ikke dig selv for at prøve en FZR600 af "US-typen", der til
trods for at have noget under 100HK, kører(!) mærkbart bedre end de øvrige
600'ere
--
Armand.