VS: Thundercat 97
Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 12-11-04 23:45

Er en Thundecat 600ccm 97 en langsom maskine i forhold til feks F4 eller
ZX6R 99
hvad mener i er der nogen der kender 0-100 tider og vægt på de 3 maskiner

--
Svar i NG eller på rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk
mvh Rasmus Pedersen

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 13-11-04 00:21

Det bedste du kan gør for at kunne sammenligne alle de "gamle" maskiner, er
at gå på bibliotektet og låne MC-Revyen for det pågældende år, der finder du
alle data. Men thundercat'en er da ret hurtig, 0-100 på 3,2 sek.
http://www.dfmc.dk/?id=706
KOP
"Rasmus Pedersen [6000]" <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> wrote in
message news:41953d07$0$33738$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ole Hansen

Dato : 13-11-04 00:22

Rasmus Pedersen [6000] wrote:
> Er en Thundecat 600ccm 97 en langsom maskine i forhold til feks F4 eller
> ZX6R 99
> hvad mener i er der nogen der kender 0-100 tider og vægt på de 3 maskiner

Langsom? Njøhh.. Det vil jeg da ikke tro, den er - men det er lidt en
anden type maskine.. Thundercat'en er forløberen for R6'eren og er nok
lidt mere sport-touring end de to andre.. Det er svjv den samme motor
som blev brugt i den gamle Fazer - og den fungerer i hvert fald ganske
fremragende!

--
Ole Hansen

Fra : S.G \(AkA Sebastian ~

Dato : 13-11-04 01:44

glem 0-100 tider. De fleste nye sports / sportstouring mc´er med 100HK+ gør
det på samme tid. Det er altså ikke tallene på papiret man skal se efter.
Hvis du endelig vil se på papir så kig på 0-200, det siger en lille smule
mere.
Hertil er der stadig en del faktorer. Personlig gad jeg ikek en maskine der
skal op nær det røde felt inden den laver noget, da man jo sjældent er
deroppe ved normal kørsel. Så hellerenoget bund og mellemtræk så det kan
bruges hver dag
Prøvekør evt selv og gå efter din egen fornuft og føling med maskinerne.

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 13-11-04 09:58

Ja moment er da at foretrække. her er thundercatten også rimeligt godt
representeret max moment ved 9500 rpm

og ikke 11-12 rpm

"S.G (AkA Sebastian G)" <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:KNcld.2207$fK6.166@news.get2net.dk...

Fra : Armand

Dato : 14-11-04 13:08

S.G (AkA Sebastian G) <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KNcld.2207$fK6.166@news.get2net.dk...
> glem 0-100 tider. De fleste nye sports / sportstouring mc´er med 100HK+
> gør det på samme tid.

Jup!
Og lige netop omkring tider fra stående start, er det i høj grad piloten
det
kommer an på - Men på den anden side så er det jo godt at have nogle fine
tal på papir at læne sig op ad når ens evner viser sig ikke at slå til lige
i dén diciplin :-|

> Hvis du endelig vil se på papir så kig på 0-200, det siger en lille smule
> mere.

Jup!
Men det vil stadig være piloten der er hurdle'n i lige dén diciplin.
Topspeed siger på en måde lidt mere, men i grunden er det kun noget man i
den sidste ende ikke kan bruge til andet end en sludder over en bardisk??
Endvidere skal man så også til at finde nogle ældre tests frem for at få
kvalificerede målinger (imod fabriks-opgivelser), og det er jo
tilsyneladende dét er der problemet for spørgeren.

> [...]
> deroppe ved normal kørsel. Så hellerenoget bund og mellemtræk så det kan

Jeg troede at Orla's kurver omsat á hastighed, havde gennemhullet dén
skrøne
:-|
MOTORRAD har i forrige udgivelse en sammenligningstest hvori de bringer
samme diagrammer for såvel ydelse og moment:
Selvom gruppen af kombattanter er så spredt som GSX1400 til FZ6 (der
ellers er blevet lastet for at være for spids-ydende til modeltypen),
fremgår det
tydeligt at omkring 60km/t i højgear har alle de testede omtrent det samme
antal HK's, ligesom at forskellen på de umiddelbare momentkurver á ca.
100% mellem FZ6 og GSX1400, indskrænkes til at 1400'eren ikke har mere end
ca 20% højere
drejningsmoment i 6.gear

> Prøvekør evt selv og gå efter din egen fornuft og føling med maskinerne.

Jup!
Regn alle 100HK's/600'ere for ligebyrdige og vælg fra efter egen
fornemmelse!
Snyd forøvrigt ikke dig selv for at prøve en FZR600 af "US-typen", der til
trods for at have noget under 100HK, kører(!) mærkbart bedre end de øvrige
600'ere

--
Armand.

Fra : S.G \(AkA Sebastian ~

Dato : 14-11-04 14:23

kan ikek lige nå at citere rigtigt.

Det jeg mener med mellem og bund.
Fx samme fart, samme gear 2 forskellig cykler.
Den ene accelererer hurtigere end den anden. Den der accelererer har i
praksis mere træk.
Fx en ny gsxr750 der kører i 4. eller 5. gear ved 60km/t sammenlignet med en
tl1000´er eller mille. Drejer man håndtaget samme tid vil v2´erne rykke
hurtigere afsted en gsxr´en. Det er det jeg mener! Det er det jeg peronligt
vil have på min mc, at man har overskud ligemeget hvad gear man er i. Ingen
tvivl om at gsxr´ern vil æde begge de andre maskiner på en bane osv. OG at
den har 20 HK mere i toppen Men det er ikke pointen med det jeg vil frem til
:)
Det jeg vil frem til er, find dine egne behov. LIgger du meget og kører i
bunden eller mellemområdet, så går det nok ikke at købe en aprilla250 eller
noget der først laver noget i toppen.
HÅber du kan følge min tankegang lidt

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 14:58

S.G (AkA Sebastian G) skrev i meddelelsen ...

>Fx en ny gsxr750 der kører i 4. eller 5. gear ved 60km/t sammenlignet med
en
>tl1000´er eller mille. Drejer man håndtaget samme tid vil v2´erne rykke
>hurtigere afsted en gsxr´en

Wrong ! Læs din Motorrad Eller
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment/

Totalgearingen på din TL gør, at den netop i den diciplin vil være
"umanerligt sløv", og Du vil i øvrigt ikke kunne se, i hvilken retning at Du
bevæger dig for dobbeltsyn forårsaget af pulserende træk :-|

mvh
Orla

Fra : S.G \(AkA Sebastian ~

Dato : 14-11-04 15:23

meddelelse news:41976594$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
Du
> bevæger dig for dobbeltsyn forårsaget af pulserende træk :-|

Ja har osse forstået den artikel. Og kan osse godt følge den, men der er
bare nogle steder den ikek holder!
Fx min brors cbr900. Ligger vi side om side ved fx 80km/t, 30km/t eller
120km/tog skal lave en acceleration i samme gear. Så trækker jeg altså fra
ham uden problem. Vi har prøvet det en del gange hvor vi har kørt med
forskellig fart i forskellige gear. I samme gear drejer vi samtidig og vupti
jeg trækker fra.

Fra : Moller

Dato : 14-11-04 18:42

> [...]
> forskellig fart i forskellige gear. I samme gear drejer vi samtidig og vupti

   Har i byttet cykel, og testet det samme ???

--
VH
Lars Molnit

Fra : S.G \(AkA Sebastian ~

Dato : 15-11-04 08:20

> Har i byttet cykel, og testet det samme ???
ja da. samme resultat.
Synes da osse det vil være underligt hvis en af dem ikke skulle trække fra!
Som om alle cykler er lige hurtige!

Fra : Armand

Dato : 15-11-04 20:06

S.G (AkA Sebastian G) <diller@FJERNmbox301.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dNYld.2172$dk7.1465@news.get2net.dk...

> ja da. samme resultat.
> Synes da osse det vil være underligt hvis en af dem ikke skulle trække
> fra! Som om alle cykler er lige hurtige!

Netop!
Og selv en mellemklasse motorcykel topgears-accelererer fra mængden af
biler, ligesom at der også er indtil flere modeller der kan æde en TL i
mellem-acceleration. Hvad er i bund og grund tilstrækkelig og hvor bør man
stoppe og være tilfreds?

Jeg vil mene at det er pebernødder der er til forskel på 600'er-klassens
præstationer. Dér hvor der virkelig er forskel er netop omkring de
forskellige modellers set-up og køreegenskaber i alskens henseende, hvorfor
det alene er køreegenskaberne man kan og bør vurdere ud fra sin egen
fornemmelse :-|

--
Armand.

Fra : AW på ZRX

Dato : 13-11-04 12:08

> [...]
> ZX6R 99
> hvad mener i er der nogen der kender 0-100 tider og vægt på de 3 maskiner

Jeg er overbevist om, at ved sammenligning af disse maskiner har piloten
langt større betydning end maskinen.
Det er marginaler der adskiller dem.

Vælg den maskine du synes bedst om. Hvis du ikke skal ud og vinde racerløb,
så tror jeg ikke på at 0,2 sekunds forskel i acceleration mellem 0 og 100
kan mærkes nogen steder.

Fokuser mere på kørestilling, udseende, passagerkomfort osv. og vælg udfra
det den du bedst kan lide.

Allan
ZRX 1200
(og nej - jeg aner ikke hvor hurtig den er fra 0 til 100, eller hvor hurtigt
den kan køre, men det går stærkt nok til mig.)

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 16-11-04 08:10

Tak for de gode råd..

Jeg kigger nok mest efter F4 da jeg er Honda mand, men der er jo 15-20K
forskel på den og en Thundercat.

Hvis i leder efter data på jeres cykler så er dette link rimelegt godt
http://www.bikez.com/

mvh Rasmus