Spg. vedr. CBR 1000 og kåbe.
Fra : Mikael

Dato : 12-11-04 17:39

Hej!
Jeg går og lurer lidt på en CBR 1000 fra 1996 med ca. 50 k km på klokken.
Den står til genopbygning. Der er ikke meget andet galt end at kåben er
ødelagt + lidt ridser på den ene potte, en flækket kølerslange og en mindre
bule i stellet under tanken. Bulen stammer fra en bolt til montage af kåben,
der er blevet trykket ind ved styrtet og skulle kunne rettes helt legalt.
Mc'en står til 65.000,-, lyder det rimeligt nok, når man tager
reperationerne med i betragtning? Jeg laver det meste selv.
Samtidig følger alle kåbedelene selvf. med. Nogen af dem er 'kun' knækket i
rene brud; kan disse muligvis sættes sammen igen på en fornuftig og holdbar
måde? Jeg har læst trådene om kåbe rep, men synes ikke lige jeg kan finde
frem til hvor store reperationer man kan lave... Og det kunne jo være rart
at spare lidt på de ret dyre brugte dele.

MVH Mikael.
Honda CB750F

Fra : CBR-DK

Dato : 12-11-04 20:26

"Mikael" <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frem til hvor store reperationer man kan lave... Og det kunne jo være rart
> at spare lidt på de ret dyre brugte dele.

Hej Mikael

Min CBR1000 (fabriksårg. '92 med fabriksårg. '95 kåbedele) købte jeg i 2000
for 79K. Da havde den gået
ca. 52.000 km. og var yderst yderst velholdt. Eneste anke var en lille blød
bule i tanken som næsten ikke kan ses.

Med min egen cykel som reference så kan de 65K være i overkanten - det
afhænger dog i høj grad af hvor meget
kåben og andet er ødelagt. Du skal nemlig være obs på at kåbedele og til
dels reservedele til en CBR1000 er rasende
dyre herhjemme i DK, så hvis du ikke selv kan udbedre skaderne kan specielt
en ødelagt kåbe hurtigt blive en dyr
fornøjelse.Hvad med maling af de reparerede dele ? - hvis det skal gøres ude
i byen løber det også op.

Selvfølgelig kan du alternativt finde kåbe-/reservedele til CBR'en på
www.ebaymotors.de hvor de er væsenligt billigere
end herhjemme så måske er de 65K alligevel OK (har set flere komplette
kåbesæt til fornuftige penge ~ 4500 kr på
eBay). Det er svært at afgøre uden af have set mc'en.

Held og lykke med købet af en CBR1000

mvh. Kim / Tårnby MC 78
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=492

Fra : Armand

Dato : 12-11-04 21:57

Mikael <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cn2os8$12b9$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> Den står til genopbygning. Der er ikke meget andet galt end at kåben er
> ødelagt + lidt ridser på den ene potte, en flækket kølerslange og en

"Genopbygning" henfører generelt til afmeldte totalskader, som skal
gen-afgiftes ved indregistrering, og i så tilfælde er den mere end 40.000,-
for dyr. Men så galt står det tilsyneladende ikke til - Eller hvad??

--
Armand.

Fra : Fake@adress.com

Dato : 12-11-04 22:06

Start med at sparke sælger i bollerne - for skindet bedrager,

Cyklen er nemlig ikke væltet - men påkørt.

Og JEG har stadig problemer med benet, efter uheldet
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Giv mig et nummer, hvis du vil vide mere, men mailadressen duer ikke....

mvh
Mike

PS: Hvorfor jeg tror det er min gamle bike ?????

Fordi den er omlakkeret til metalsort (årg 99 farve), men er født i den
kedelige postkasserøde farve,
OG fordi ophænget til højre bagpotte (dvs. en del af stellet) er også
bøjet)...

Fra : Mikael

Dato : 12-11-04 23:01

Tja, hvad er sandsynligheden for at jeg lige skulle støde ind i den
tidligere ejer???
Men fedt at kunne undgå at blive snydt! Hurra for nyhedsgrupperne!
Jeg vil da meget gerne høre mere om cyklen!
Mit nummer er 75761080 / 26351080.

Fra : fake@noname.com

Dato : 13-11-04 00:30

Hej Mikal

Jeg ringer i dag/morgen lørdag.....

/mike

Fra : Mikael

Dato : 17-11-04 17:55

Hejsa.
Tak for hjælpen, det var ganske rigtigt din cykel! Og du havde ret; jeg
burde have sparket sælger i bollerne! Taksatorrapporten afslørede
reperationer for over 55 k. Oveni prisen for cyklen ville den ende ca. 35 k
over handelsværdi. Så selvom man lavede arbejdet selv og kun købte brugte
stumper, ville den alligevel blive dyrere end man kan købe en tilsvarende
for i DBA.
Jeg ringede iøvrigt til sælger og konfronterede ham - på en pæn måde - med
fakta... han blev ganske alvorligt vred og skældte en del ud før han smed
røret på! Hahaha, det er sq da osse ærgerligt når det ikke lykkes at snyde
folk!
MVH Mikael.

Fra : MIKE@duerikke.dk

Dato : 17-11-04 20:30

Hej Mikal.

Bemærkelsesværdig opførsel af sælger......

Måske du skulle give ham en "passende bedømmelse ", her i foraet,
så andre af vores artsfælder, kan være på mærkerne, når de møder et "godt
tilbud" fra hans firma.

Held og lykke med at finde en "ordentlig" MC..

mvh
mike