|
| Vedr. Euro 2 Fra : Ukendt |
Dato : 11-11-04 02:22 |
|
Ja der træder en ny EU regel i kræft her i foråret der skulle hedde Euro 2
Hvis nu man har en MC feks. en model 2000 med kat, osv der opfylder de der
euro 2 krav , men som aldrig har været reg. kan den så reg . om feks 2 år
Og hvad gør alle de der Duc-HD osv
Skynder man sig til Tyskerland og får dem indreg der og piller pladeren af
igen efter .....6 mdr eller 5000 km demo
Der må være mange som kommer i klemme i systemet feks dem der har en MC der
feks. køres ræs på og som egenligt senere skal sælges med reg.
--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
| |
MKS - 74 (11-11-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-11-04 11:10 |
|
On Thu, 11 Nov 2004 02:22:11 +0100, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:
>Ja der træder en ny EU regel i kræft her i foråret der skulle hedde Euro 2
Ja i princippet, men der er givet dispensation frem til 30 Juni 2005,
så man har endnu lidt tid at løbe på.
>Hvis nu man har en MC feks. en model 2000 med kat, osv der opfylder de der
>euro 2 krav , men som aldrig har været reg. kan den så reg . om feks 2 år
Hvis den opfylder Euro 2 så ja.
>Og hvad gør alle de der Duc-HD osv
Hvis de er fabriksnye og endnu ikke reg. og ikke opfylder Euro 2 skal
de nok til at skynde sig - Er de derimod brugte og tidligere ind.reg
i udlandet gælder reglerne ikke for dem.
>Der må være mange som kommer i klemme i systemet feks dem der har en MC der
>feks. køres ræs på og som egenligt senere skal sælges med reg.
Også det er der taget højde for :
For MC'er som er brugt, men som ikke har været indregistreret,
eksempelvis MC'er brugt til banekørsel, er der mulighed for, at
Statens Bilinspektion kan årgangsfastsætte MC'en udfra
produktionsåret. I sådanne tilfælde vil MC'en ”brugshistorie” skulle
dokumenteres for Statens Bilinspektion, der vil foretage en konkret
vurdering af om MC'en fremstår som brugt. For årgangsfastsatte MC'er
vil det være kravene i det fastsatte år som MC'er skal opfylde.
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (11-11-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-11-04 19:32 |
|
MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c0e6p09r3n2l07ps3kgna8om7deara8scs@4ax.com...
> On Thu, 11 Nov 2004 02:22:11 +0100, "Per Emborg"
> <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:
>
> >Ja der træder en ny EU regel i kræft her i foråret der skulle hedde Euro
> 2
> Ja i princippet, men der er givet dispensation frem til 30 Juni 2005,
> så man har endnu lidt tid at løbe på.
>
> >Hvis nu man har en MC feks. en model 2000 med kat, osv der opfylder de
> > der euro 2 krav , men som aldrig har været reg. kan den så reg . om feks
> > 2 år
> >
> Hvis den opfylder Euro 2 så ja.
Hvordan finder jeg ud af om min RGV fra '91 opfylder E-2 normen?
> For MC'er som er brugt, men som ikke har været indregistreret,
> eksempelvis MC'er brugt til banekørsel, er der mulighed for, at
> Statens Bilinspektion kan årgangsfastsætte MC'en udfra
> produktionsåret. I sådanne tilfælde vil MC'en "brugshistorie" skulle
> dokumenteres for Statens Bilinspektion, der vil foretage en konkret
> vurdering af om MC'en fremstår som brugt. For årgangsfastsatte MC'er
> vil det være kravene i det fastsatte år som MC'er skal opfylde.
Så overlever RGV'en altså alligevel :-/
--
Armand.
| |
MKS - 74 (11-11-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 11-11-04 20:16 |
|
On Thu, 11 Nov 2004 18:32:15 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(Armand) wrote:
>Så overlever RGV'en altså alligevel :-/
Tjah _det_ er så spørgsmålet, er den ikke "garageskrottet" efterhånden
?!? ) - "Old love die hard", tag dig sammen mand - enten får du
plade på _nu_, eller også "donerer" du den til en værdigt trængende
stroker-entusiast, inden skidtet falder sammen om ørerne (kåben) på
sig selv....
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
S.G \(AkA Sebastian ~ (11-11-2004)
| Kommentar Fra : S.G \(AkA Sebastian ~ |
Dato : 11-11-04 13:50 |
|
Gider du forklare de regler nærmere?
Vil det sige hvis jeg køber en ældre mc nu, så ikke kan få den indreg efter
et åar år da den forurener for meget? eller hvordan?
"Per Emborg" <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
news:4192be7b$0$58380$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja der træder en ny EU regel i kræft her i foråret der skulle hedde Euro 2
>
> Hvis nu man har en MC feks. en model 2000 med kat, osv der opfylder de der
> euro 2 krav , men som aldrig har været reg. kan den så reg . om feks 2 år
>
> Og hvad gør alle de der Duc-HD osv
>
> Skynder man sig til Tyskerland og får dem indreg der og piller pladeren af
> igen efter .....6 mdr eller 5000 km demo
>
> Der må være mange som kommer i klemme i systemet feks dem der har en MC
der
> feks. køres ræs på og som egenligt senere skal sælges med reg.
>
> --
> Per Emborg
> x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
> www.kvikteam.dk
>
>
| |
Richard (11-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 11-11-04 17:48 |
|
S.G (AkA Sebastian G) wrote:
> Vil det sige hvis jeg køber en ældre mc nu, så ikke kan få den indreg efter
> et åar år da den forurener for meget? eller hvordan?
Nej - ja - det kommer an på...
- se Michaels svar i tråden eller i en af de tidligere tråde om Euro2.
Reglerne - og ikke mindst vedr. undtagelserne - er faktisk allerede
blevet bøjet i neon / skåret ud i pap / fortalt som Bubber
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Kaj Gasseholm (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Kaj Gasseholm |
Dato : 12-11-04 00:15 |
|
Euro2 problemer d. 7. juni 2004
Ubrugte motorcykler, der ikke opfylder Euro2 og aldrig har været
indregistreret før, skal være indregistrerede senest 30. juni 2005.
Euro2 problemer
Færdselsstyrelsen meddelte for nylig MCTC, at motorcykler, som aldrig
har været indregistreret før, og som ikke opfylder Euro2 normerne for
udstødningsgasserne, ifølge EU-reglerne skulle være indregistrerede før 1.
juli 2004. Da ikke ret mange motorcykler fra før årgang 2004 opfylder Euro2
kravene, ville det sige, at stort set alle motorcykler, som aldrig har været
indregistreret før i Danmark eller et andet land, efter 30. juni ville være
svære eller helt umulige at få indregistreret i DK eller et andet EU-land.
Færdselsstyrelsen har dog oplyst, at motorcykler som har været
brugt til for eksempel demo- eller banekørsel, kan undtages fra reglerne,
men der skal have været tale om en ikke ubetydelig brug. Det er altså ikke
nok, at motorcyklen har kørt nogle få kilometer. Færdselsstyrelsen har dog
endnu ikke oplyst, hvor grænsen for ikke brugt nok og brugt nok ligger, og
det bliver op til Bilinspektionen at afgøre.
Motorcykelforhandlerne har fået dispensation for de motorcykler,
som de har stående, og MCTC har gjort gældende over for Færdselsstyrelsen,
at også private ejere af ikke tidligere indregistrerede maskiner burde kunne
få en tilsvarende dispensation. Med så kort varsel som Færdselsstyrelsen gav
over for offentligheden, mener MCTC, at det ikke ville være praktisk muligt
for ejerne af de ramte maskiner at får dem både gennem Told og Skat-systemet
og synet. For slet ikke at tale om eventuelle problemer for ejerne med at
skaffe de nødvendige penge til afgifterne.
Færdselsstyrelsen har behandlet sagen med stor forståelse for de
mulige problemer og har nu oplyst, at også private får dispensation frem til
30. juni 2005. Hvis motorcyklen er importeret før 1. 4. 2004 og synet og
indregistreret senest den 30. juni 2005, kan den godkendes, selv om den ikke
opfylder Euro2 udstødningsnormen. Se evt. de nærmere regler på www.fstyr.dk
| |
Ukendt (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-11-04 01:06 |
|
Ja det var noget a la det jeg havde hørt , men der må sku da være mange der
kommer i klemme , tænk på feks. Challange cup der må MCeren max være 2 år og
dem der købte ny sidste år skal så have dem synet/betalt afgift nu
Men at loven kommer er vel hel ok , biler kom med reglen for nogle år siden
--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
"Kaj Gasseholm" <gasse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4193f277$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Euro2 problemer d. 7. juni 2004
> Ubrugte motorcykler, der ikke opfylder Euro2 og aldrig har været
> indregistreret før, skal være indregistrerede senest 30. juni 2005.
>
> Euro2 problemer
>
>
>
>
> Færdselsstyrelsen meddelte for nylig MCTC, at motorcykler, som aldrig
> har været indregistreret før, og som ikke opfylder Euro2 normerne for
> udstødningsgasserne, ifølge EU-reglerne skulle være indregistrerede før 1.
> juli 2004. Da ikke ret mange motorcykler fra før årgang 2004 opfylder
> Euro2
> kravene, ville det sige, at stort set alle motorcykler, som aldrig har
> været
> indregistreret før i Danmark eller et andet land, efter 30. juni ville
> være
> svære eller helt umulige at få indregistreret i DK eller et andet EU-land.
>
> Færdselsstyrelsen har dog oplyst, at motorcykler som har været
> brugt til for eksempel demo- eller banekørsel, kan undtages fra reglerne,
> men der skal have været tale om en ikke ubetydelig brug. Det er altså ikke
> nok, at motorcyklen har kørt nogle få kilometer. Færdselsstyrelsen har dog
> endnu ikke oplyst, hvor grænsen for ikke brugt nok og brugt nok ligger, og
> det bliver op til Bilinspektionen at afgøre.
>
> Motorcykelforhandlerne har fået dispensation for de motorcykler,
> som de har stående, og MCTC har gjort gældende over for Færdselsstyrelsen,
> at også private ejere af ikke tidligere indregistrerede maskiner burde
> kunne
> få en tilsvarende dispensation. Med så kort varsel som Færdselsstyrelsen
> gav
> over for offentligheden, mener MCTC, at det ikke ville være praktisk
> muligt
> for ejerne af de ramte maskiner at får dem både gennem Told og
> Skat-systemet
> og synet. For slet ikke at tale om eventuelle problemer for ejerne med at
> skaffe de nødvendige penge til afgifterne.
>
> Færdselsstyrelsen har behandlet sagen med stor forståelse for de
> mulige problemer og har nu oplyst, at også private får dispensation frem
> til
> 30. juni 2005. Hvis motorcyklen er importeret før 1. 4. 2004 og synet og
> indregistreret senest den 30. juni 2005, kan den godkendes, selv om den
> ikke
> opfylder Euro2 udstødningsnormen. Se evt. de nærmere regler på
> www.fstyr.dk
>
>
>
>
| |
MKS - 74 (12-11-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-11-04 11:17 |
|
On Fri, 12 Nov 2004 01:06:09 +0100, "Per Emborg"
<x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> wrote:
>Ja det var noget a la det jeg havde hørt , men der må sku da være mange der
>kommer i klemme , tænk på feks. Challange cup der må MCeren max være 2 år og
>dem der købte ny sidste år skal så have dem synet/betalt afgift nu
Sikker kan man ikke være, men med alle de muligheder for undtagelser
der er givet, så kan det vist ikke være så mange med rent mel i posen,
har en cykel f.eks kørt en hel sæson i challenge cup (dokumenterbart),
kan man vist godt regne den som brugt og dermed at den slipper...Dem
der nok mest kommer i klemme er de der har indkøbt en fabriksny cykel,
og tøffer lidt rundt på prøveplade i ny og næ uden intention om en
ind.reg, de får nok lidt sværere ved at kunne dokumentere et (lovligt)
brug der gør at cyklen kan årgangsfastsættes - men med lidt kreativ
omgang med sandheden kan selv disse vel slippe...eller evt. sælges
uden afgift til udlandet med et mindre tab, jeg har lidt svært ved at
se det helt store problem.
>Men at loven kommer er vel hel ok , biler kom med reglen for nogle år siden
Helt OK - hvorfor skulle MC'er slippe for emissionsregler, det eneste
man kan/bør forlange er tilstrækkeligt varsel.
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Richard (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-11-04 16:28 |
|
MKS - 74 wrote:
> eller evt. sælges
> uden afgift til udlandet med et mindre tab, jeg har lidt svært ved at
> se det helt store problem.
Altså til et land, der ikke har regler som Euro 2, der nu gælder i hele EU
IMHO ;-(
Bliver ulandene endnu en gang losseplads for teknik, der er forældet i
ilandene?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Petersen (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Petersen |
Dato : 12-11-04 16:37 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:cn2kpo$3hu$1@abbeden.bunk.cc...
> MKS - 74 wrote:
>
> > eller evt. sælges
> > uden afgift til udlandet med et mindre tab, jeg har lidt svært ved at
> > se det helt store problem.
>
> Altså til et land, der ikke har regler som Euro 2, der nu gælder i hele EU
> IMHO ;-(
>
nej nej - indreg. den i tyskland eller Sverie nu, afmelden igen, tag den med
til Danmark igen,
så har den været indreg. og du kan betale din afgift når du syntes du har
råd til det
| |
John Jensen (12-11-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 12-11-04 17:03 |
|
"Petersen" <my@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jM4ld.479$_M.84@news.get2net.dk...
>
> "Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> news:cn2kpo$3hu$1@abbeden.bunk.cc...
> > MKS - 74 wrote:
> >
> > > eller evt. sælges
> > > uden afgift til udlandet med et mindre tab, jeg har lidt svært ved at
> > > se det helt store problem.
> >
> > Altså til et land, der ikke har regler som Euro 2, der nu gælder i hele
EU
> > IMHO ;-(
> >
> nej nej - indreg. den i tyskland eller Sverie nu, afmelden igen, tag den
med
> til Danmark igen,
> så har den været indreg. og du kan betale din afgift når du syntes du har
> råd til det
>
> Du glemmer lige den lille hage ved det at den skal have været
indregistreret i mere end et par dage
for at være "brugt"... mener faktisk det er 6 Mdr.
| |
MKS - 74 (12-11-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-11-04 17:17 |
|
On Fri, 12 Nov 2004 17:03:20 +0100, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:
>> Du glemmer lige den lille hage ved det at den skal have været
>indregistreret i mere end et par dage
>for at være "brugt"... mener faktisk det er 6 Mdr.
Det er under alle omstændigheder for sent at gøre nu idet :
"Kravene omfatter i første omgang ikke brugt importerede køretøjer,
fordi det er datoen for første indregistrering der afgør hvilke regler
motorcyklen skal opfylde, dvs. datoen for første indregistrering i
udlandet lægges til grund. Først når man importerer brugte køretøjer,
der første gang er indregistreret efter skærpelsestidspunktet, vil de
være omfattet. "
Og skærpelsestidspunktet var 1. juli 2004...
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
MKS - 74 (12-11-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 12-11-04 17:05 |
|
On Fri, 12 Nov 2004 15:27:52 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>Altså til et land, der ikke har regler som Euro 2
Naturligvis, men altså også mere noget man evt. kan bruge som sidste
udvej, såfremt cyklen viser sig helt umulig at ind.reg. i DK.
>Bliver ulandene endnu en gang losseplads for teknik, der er forældet i
>ilandene?
Jeg tvivler på at Euro-2 i sig selv vil medvirke mærkbart til den
trafik, som sagt er der givet rigeligt af muligheder og man skal IMHO
virkelig være både dum, blind og døv eller have dubiøse motiver for
som privatperson at få et større tab .
--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Richard (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-11-04 18:21 |
|
MKS - 74 wrote:
>>Bliver ulandene endnu en gang losseplads for teknik, der er forældet i
>>ilandene?
> Jeg tvivler på at Euro-2 i sig selv vil medvirke mærkbart til den
> trafik, som sagt er der givet rigeligt af muligheder og man skal IMHO
> virkelig være både dum, blind og døv eller have dubiøse motiver for
> som privatperson at få et større tab .
Enig, men lad os nu se, om ikke der i juli 2005 dukker en stribe mc'ejere
op, der aldrig har hørt om disse "nye" regler, og hiver sig i håret for at
finde en udvej
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-11-04 21:52 |
|
Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cn2rdl$hkn$1@abbeden.bunk.cc...
>
> ....men lad os nu se, om ikke der i juli 2005 dukker en stribe mc'ejere
> op, der aldrig har hørt om disse "nye" regler, og hiver sig i håret for at
> finde en udvej
Det kunne så være den lille afgiftsplagede danskers stille sejr over
Palle-prøveplade
--
Armand.
| |
Richard (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-11-04 23:51 |
|
Armand wrote:
>> ....men lad os nu se, om ikke der i juli 2005 dukker en stribe mc'ejere
>> op, der aldrig har hørt om disse "nye" regler, og hiver sig i håret for at
>> finde en udvej
> Det kunne så være den lille afgiftsplagede danskers stille sejr over
> Palle-prøveplade
Njah, mon ikke Palle blot køber en nyere brugt cykel - men indregistreret
før 1. juli 2004 i udlandet - eller en spritny Euro 2-konform cykel hos
forhandleren og kører den på Ducati/HD-plader indtil Euro 3-normen træder
i kraft? Og så videre, og så videre...
Det er vist svært at lære cirkudheste nye tricks, og dermed sikkert lige
så svært at vende dem af med de gamle
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (14-11-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-11-04 13:11 |
|
Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cn3epe$qj2$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
> >> ....men lad os nu se, om ikke der i juli 2005 dukker en stribe mc'ejere
> >> op, der aldrig har hørt om disse "nye" regler, og hiver sig i håret for
> >> at finde en udvej
>
> > Det kunne så være den lille afgiftsplagede danskers stille sejr over
> > Palle-prøveplade
>
> Njah, mon ikke Palle blot køber en nyere brugt cykel - men indregistreret
> før 1. juli 2004 i udlandet - eller en spritny Euro 2-konform cykel hos
> forhandleren og kører den på Ducati/HD-plader ...
> Det er vist svært at lære cirkudheste nye tricks, og dermed sikkert lige
> så svært at vende dem af med de gamle
Heri modsiger du din egen formodning om "dukker en stribe mc'ejere ...
hiver
sig i håret for at finde en udvej" :-/
Alt andet lige er der en pukkel af nye cykler omkring i kældrene hos
landets
"Palle-prøveplade'r" og dén skal se at komme på plader inden midsommer!
Om dét så sker v.h.a. kontanter op af Palles lomme, eller om sorteper
bliver
sendt videre til stakkels uvidende, vil vise sig og det skal nok vise sig
at der er en og anden der ikke når at høre alarmklokkerne ringe når prisen
på den afgiftsfrie drømme-916'er pludselig falder drastisk
Men som for min forventning til "last minute bargains" ved importørerne,
tror jeg at markedet på samme måde vil blive fyldt med uindregistrerede
"Palle-prøveplade cykler". Men ud fra udbud/efterspørgsel vil det som sådan
kun blive til gavn for folk med penge på lommen til hurtige
lejlighedskøb(*)
op mod midsommer når disse modeller begynder at brænde (endnu mere) i
lommerne på de private :-/
Jeg synes at have sporet at mængden af show-Ducatier omkring hos diverse
forhandlere langsomt er ved at skulle skydes af - Lod mig i den henseende
fortælle at K.S. har en Monster S4R som er raslet ned i pris
(*):
Hvor sent kan man mon egentlig vente med at handle?
Vil skilledatoen være fra den dag man betaler depositum, eller gælder det
mon den endelige indregistrering??
--
Armand.
| |
Richard (14-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 14-11-04 15:19 |
|
Armand wrote:
>> >> ....men lad os nu se, om ikke der i juli 2005 dukker en stribe mc'ejere
>> >> op, der aldrig har hørt om disse "nye" regler, og hiver sig i håret for
>> >> at finde en udvej
>>
>> > Det kunne så være den lille afgiftsplagede danskers stille sejr over
>> > Palle-prøveplade
>>
>> Njah, mon ikke Palle blot køber en nyere brugt cykel - men indregistreret
>> før 1. juli 2004 i udlandet - eller en spritny Euro 2-konform cykel hos
>> forhandleren og kører den på Ducati/HD-plader ...
>> Det er vist svært at lære cirkudheste nye tricks, og dermed sikkert lige
>> så svært at vende dem af med de gamle
> Heri modsiger du din egen formodning om "dukker en stribe mc'ejere ...
> hiver sig i håret for at finde en udvej" :-/
Nej, Armand, jeg behandler to situationer:
1) De pt gamle uindregistrerede cykler, der har frist til 1. juli 2005
2) Nye cykler der købes uden umiddelbar registrering for øje...
...prøvepladerne bliver jo ikke afskaffet afaik, og der vil sikkert også
fremover være nogen, der vil købe nye cykler og andre køretøjer og spare
registreringsafgiften. Efter indførslen af Euro 2 her i sommer har de så
en frist frem til den planlagte indførsel af Euro 3 om et par år med at
sælge eller indregistrere. (Se evt. datoen hos Færdselsstyrelsen; den er i
sig selv uden værdi for pointen her). Og tilsvarende derfra frem til Euro
4 indføres etc. etc.
Det eneste, der ændres i den trafik er, at alderen på de omhandlede cykler
falder. Nemlig i takt med at intervallerne mellem indførelsen af de nye
skærpede krav bliver kortere Skulle en pappladerytter købe noget med
lang "holdbarhed" i dag, skulle det være en cykel, der overholder Euro 3,
som visse af de annoncerede 2005-modeller. (Blot nævnt som en
konstatering, ikke på nogen måde som en opfordring
> Hvor sent kan man mon egentlig vente med at handle?
> Vil skilledatoen være fra den dag man betaler depositum, eller gælder det
> mon den endelige indregistrering??
Det må være indregistreringsdatoen; Færdselsstyrelsen taler jo netop om
dato for indregistrering. Betaling af depositum er derimod en toldsag og
vedrører ikke selve registreringen af køretøjet, skulle jeg mene. Så vil
en ejer af en gammel cykel indkøbt - eller en ny importeret - før 1. april
vente længt muligt, må han/hun nødvendigvis registrere, inden den endelige
vurdering foreligger IMHO.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (15-11-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-11-04 20:20 |
|
Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cn7pg2$cm5$1@abbeden.bunk.cc...
> Armand wrote:
>
>
> > Hvor sent kan man mon egentlig vente med at handle?
> > Vil skilledatoen være fra den dag man betaler depositum, eller gælder
> > det mon den endelige indregistrering??
>
> Det må være indregistreringsdatoen; Færdselsstyrelsen taler jo netop om
> dato for indregistrering. Betaling af depositum er derimod en toldsag og
> vedrører ikke selve registreringen af køretøjet, skulle jeg mene. Så vil
> en ejer af en gammel cykel indkøbt - eller en ny importeret - før 1. april
> vente længt muligt, må han/hun nødvendigvis registrere, inden den endelige
> vurdering foreligger IMHO.
Medmindre at modellen har stempler (for original stand) i både importør og
forhandler -feltet på typegodkendelses-papirerne, skal man også være
sikker på kunne nå forbi toldsyn inden fristen løber ud
--
Armand
| |
Richard (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 12-11-04 16:21 |
|
Per Emborg wrote:
> Ja det var noget a la det jeg havde hørt , men der må sku da være mange der
> kommer i klemme , tænk på feks. Challange cup der må MCeren max være 2 år og
> dem der købte ny sidste år skal så have dem synet/betalt afgift nu
Forbliver banecyklerne ikke i det miljø - fx solgt til nybegyndere -
snarere end at blive solgt til rindreg.?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|