CS: Vurdering af MC HP
Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 09-11-04 20:26

Hey kig forbi vores side og sig hvad i synes om den

Hilsen webmaster www.seestmc.dk (ja den bydel der ligger i ruiner)

Kan da lige berette at en af medlemmernes MC (GSX 600 F årg 96) ligger i
genboens,nabos genbos have på hovedet i græsplænen. total sprunget i luften.

--
Svar i NG eller på rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk
mvh Rasmus Pedersen

Fra : Kenneth T

Dato : 09-11-04 20:38

> Hey kig forbi vores side og sig hvad i synes om den

Fin side
....men den er godt nok ikke blandt de hurtigste :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Anders Christensen

Dato : 09-11-04 20:39

Rasmus Pedersen [6000] wrote:

> [...]
> genboens,nabos genbos have på hovedet i græsplænen. total sprunget i luften.

Så vidt jeg kan se ligger den side på en privat adsl(?)
For den var afsindig sløv til at loade.... (Eller rettere, den blev
aldrig færdig med det sidste af siden)
Ellers er det jo et ganske simpelt design, bare synd at serveren er så
sløv..

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-11-04 20:46

"Rasmus Pedersen [6000]" <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> writes:

> Hey kig forbi vores side og sig hvad i synes om den

Fin fin, dog med følgende kritik-punkter.

- Den smider en 403 når jeg forsøger at se k%F8b_og_salg.htm, og
menupunktet for Køb og Salg dukker heller ikke op. Danske
specialtegn er i øvrigt en uting i URL'er da ikke alle browsere kan
garanteres at håndtere dem korrekt.

- Hvad laver en oversigt over TV-programmer på en MC-klubs hjemmeside?
Hvad bliver det næste? Opskrifter? Babybilleder? Computertips? Det
samme kan siges om den der serverstatus. TV-oversigten er givetvis
hjælpsom nok, men lav anden separat hjemmeside til den.

- Det der mailto-link til alle på medlemssiden er en skidt idé. Lav
hellere et alias der hedder alle {hos} seestmc.dk eller lignende, så
kan du skifte det når/hvis det bliver skamspammet. Alternativt kan
du sætte en mailingliste op, som folk kan tilmelde/afmelde sig som
de har lyst. Det bruger vi i den klub jeg er medlem af.

- Hvis du insisterer på at billederne af medlemmernes motorcykler skal
fylde ~30 KB pr. styk, så flyt siden til en server med hurtigere
netforbindelse, så brugerne ikke falder i søvn før siden loader.
Billederne skulle dog fint kunne komprimeres lidt.

.... men ellers en fin side. En anden gang har du nok bedre held med
ris/ros over i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros, hvor der sidder
mere kompetente mennesker udi webdesign.

> Kan da lige berette at en af medlemmernes MC (GSX 600 F årg 96) ligger i
> genboens,nabos genbos have på hovedet i græsplænen. total sprunget i luften.

Nedtur Jeg håber at resten af klubbens motorcykler (og deres
ejere) er sluppet i god behold.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 21:40

Jacob Bunk Nielsen skrev i meddelelsen ...

>Fin fin, dog med følgende kritik-punkter.

> specialtegn er i øvrigt en uting i URL'er da ikke alle browsere kan
> garanteres at håndtere dem korrekt.

Jup, ud med dem, og som vores webdesign lærer sagde: "siden er struktureret
forkert hvis du har brug for mere end 8 tegn i et filnavn"

Og, overvej om der overhovedet er brug for javascript i en så enkel side.

> [...]
> netforbindelse, så brugerne ikke falder i søvn før siden loader.
> Billederne skulle dog fint kunne komprimeres lidt.

Selv min ISDN sidder og venter i tomgang måske en idé med en oversigt,
og så link til hver enkelt medlemsbeskrivelse indeholdende de gode billeder

>... men ellers en fin side. En anden gang har du nok bedre held med
>ris/ros over i news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros, hvor der sidder
>mere kompetente mennesker udi webdesign.

Dejligt enkelt design

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-11-04 20:49

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Fin fin, dog med følgende kritik-punkter.

.... og så glemte jeg lige:

- Har du undersøgt om dem ovre hos archive.potatoesmc.com synes det er
fedt at du "tager æren" for deres filmklip på din side under
"Arkiv"? Under alle omstændigheder duer de der animerede GIF'er i
hvert fald ikke. De er frygtelige at se på når hele siden står og
blinker.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 09-11-04 21:14

> [...]

> Kan da lige berette at en af medlemmernes MC (GSX 600 F årg 96) ligger i
> genboens,nabos genbos have på hovedet i græsplænen. total sprunget i

--------------
Skræmmende..
-Jeg bor selv i pinjeparken, ca 3km fra hvor fabrikken lå..
Var på arbejde da den røg i luften ca. 10km derfra.

25 porte gav sig adskillige cm både ind og ud, og støvet faldt ned fra
loftet..
Der var jeg sikker på at hele kolding lå i ruiner..

-Godt at de fik evakueret!

En smule ot, meeen.. Håber i kan tage det..

Ang. siden er den helt okay men ja.. Ret langsom.. :((

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 09-11-04 21:35

Ja okay den er ret langsom..
arbejder på at få noge båndbredde der rykker.

mange tak for den positive kretik, skal da se om jeg kan få luset ud idet.

mvh rasmu

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-11-04 22:32

Måske lidt morbid, men altså det ville være Helt Ok med et billede af den
stakkels Mc på næsen i plænen (når nu skaden ER sket)
Gad vide hvad forsikringen siger til sådan en skades rapport, den er ganske
sikkert den eneste af sin slags

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Squish

Dato : 09-11-04 22:36

Eg Egemarke wrote:
> Måske lidt morbid, men altså det ville være Helt Ok med et billede af
> den stakkels Mc på næsen i plænen (når nu skaden ER sket)

"MC-nekrofili"?

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 09-11-04 23:00

"Squish" <hs304FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "MC-nekrofili"?
---------------
Gætter på i ikke kommer fra kolding!? ( Med en lille smule )

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-11-04 22:07

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Jup, ud med dem, og som vores webdesign lærer sagde: "siden er struktureret
> forkert hvis du har brug for mere end 8 tegn i et filnavn"

Det er jeg så ikke enig med ham i, men det han er vel gammel
DOS-bruger, og bruger også 'htm' som filendelse?

> Og, overvej om der overhovedet er brug for javascript i en så enkel side.

Det kan der snildt være på selv simple sider, omend man da ikke skal
overdrive det. Jeg bruger da fx en lille smule JavaScript den lille
musikstreamer-dims jeg har skrevet så jeg kan høre mine CD'er når jeg
ikke lige er hjemme. Nu har jeg dog købt en iPod, så kan jeg også høre
musik når jeg ikke lige er ved en computer med internetforbindelse

--
Jacob, som mest bruger .php, .jsp eller .jar | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-11-04 23:01

Squish <hs304FJERN@hotmail.com> writes:

> "MC-nekrofili"?

.... og her gik jeg og troede at det var forbeholdt MZ-kørere

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-11-04 11:33

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> ... og her gik jeg og troede at det var forbeholdt MZ-kørere

Naaja, Suzuki piloter er jo i forvejen masok.. mach... masoc... eeh...
nogen der synes det er fedt at faa smaek, saa det undrer mig da ikke
at I gerne vil se en doed, halv-begravet Suzuki

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : Janner

Dato : 10-11-04 08:49

Jaaamen vil da lige benytte lejligheden til se hvad i så syntes om
www.gugmc.dk hvor jeg er den lyksagelige webmaster

Hygge

Jan

Fra : Rasmus Pedersen [600~

Dato : 10-11-04 21:23

Hey Janner det ser sgu da godt ud.

må da indrømme at jeg selv er stor amatør HP opbygger men hva det er da
sjovt af rode med.

Rasmus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-11-04 09:31

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> CHOK! Jacob ejer et Apple-produkt!

Slet ikke chok - jeg havde haft mange flere hvis jeg ellers havde råd,
men det har jeg desværre ikke

Jeg er dog enormt glad for min iPod. Den spiller i øvrigt også ganske
forrygende når jeg kører motorcykel, også ved motorvejshastigheder i
modsætning til min telefons radio, hvor man ikke kan høre en dadel når
man kommer over 100 km/t. Jeg tror det har noget med udformningen af
hovedtelefonerne at gøre.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-11-04 16:58

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Altså derved ryger du ind under katagorien "nekrofill" da du har kørt
> MZ i næsten 2 mdr. offentligt ;)

Hov - det var kun lidt over 3 uger fordi min egen MC var standet hos
et dårligt værksted :-\
Det skal forhåbentlig ikke gentage sig

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*