Polering af gennemfarvet plast
Fra : Boye Wildt

Dato : 09-11-04 09:08

Jeg har en XT600E, som har nogle ridser på forskærm og andre plastdele. Er
det muligt at polere overfladen blank igen efter at ridserne er fjernet med
f.eks. fint vandslibepapir. Gode råd om dette efterlyses.
Mvh
Boye

Fra : Anja-Niklas

Dato : 09-11-04 16:57

Hej Boye
Inden du starter med noget andet så prøv lige slipol eller slipoline til
lidt finere ridser. Det skulle kunne klare dit problem
mvh
niklas

Fra : Boye Wildt

Dato : 09-11-04 18:15

Jeg har prøvet slipol og andet let slipende polermiddel, men får kun en mat
overflade. Det er den blanke overflade jeg ikke kan få frem. Flere gode
afprøvede råd efterlyses.
Mvh
Boye

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-11-04 20:09

Boye Wildt wrote:

> Jeg har prøvet slipol og andet let slipende polermiddel, men får kun
> en mat overflade. Det er den blanke overflade jeg ikke kan få frem.
> Flere gode afprøvede råd efterlyses.

Det gælder vel bare om at gå ned i noget finere slibemiddel eller
vandslibepapir? Har du prøvet med tandpasta? Det sliber ganske let og kan
bl.a. bruges til småridser i glas osv.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ

Fra : Futte & Co.

Dato : 09-11-04 20:39

"Boye Wildt" <Bowitek@post7.tele.dk> wrote in message
> Jeg har prøvet slipol og andet let slipende polermiddel, men får kun en
mat
> overflade. Det er den blanke overflade jeg ikke kan få frem. Flere gode
> afprøvede råd efterlyses.

De slibende midler laver mat overflade.
Det er når du har en mat overflade du skal skifte til voks og polere
overfladen op.
Det er en meget brugt metode med en ny lak der matslibes og derefter
maskinpoleres.
Gå på jagt i autotilbehørs butikker efter en voks til håndpolering.

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Soren Lindholt

Dato : 11-11-04 00:03

> [...]
> mat
> overflade. Det er den blanke overflade jeg ikke kan få frem. Flere gode

Brug plastikpoleringsmiddel, jeg ved ikke hvad man kan få her i DK, men jeg
har noget der hedder Novus 1 og Novus 2, jeg har fået hjem fra USA:
Måske tandpasta, det er jo ganske fint slibende??

mvh Søren

Fra : Anders

Dato : 10-11-04 18:57

> [...]
med
> f.eks. fint vandslibepapir. Gode råd om dette efterlyses.

Ellers er en anden ting, som ikke fjerner ridserne, men gør dem mindre
synlige, klar skosværte!!
Det er billigt, holder dog ikke længe, men er rarlativt nemt at have med at
gøre.
Har selv bugt det en del

--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Armand

Dato : 11-11-04 19:35

Anders <maria_og_anders@FJERN tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41925665$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ellers er en anden ting, som ikke fjerner ridserne, men gør dem mindre
> synlige, klar skosværte!!
> Det er billigt, holder dog ikke længe, men er rarlativt nemt at have med
> at gøre.

Vandslibning + klar lak!!

--
Armand.

Fra : Peter Trolle Jakobse~

Dato : 16-11-04 23:07

Jeg fandt et slibemiddel i en autotilbehørsforretning. Slibemidlet er til
cabriolet bagruder og giver en fin blank overflade, især hvis du slutter af
med en Alaska lakforsegler.

--
mvh trolle