Jeg tror det er noget så simpelt som et lille hul et sted i udstødningen
derved trækker den frisk luft ind til de uforbrændte gasser der uværgeligt
vil havne i udstødningen når du starter den (går ud fra at den ikke starter
med første omdrejning, men lige skal rotere 2-4 gange eller mere inden den
springer igang) så fiser der en masse frisk luft = Ilt ind til benzindampene
og så siger det altså BUM, når der endelig kommer gang i maskineriet !!
Bare en teori !
--
--
MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bfa058af68dadf9898f8@news.tele.dk...
> In article <418fd7b6$0$33742$14726298@news.sunsite.dk>, guld80
> @cs.auc.dk says...
>>
>> Jeg købte sidste vinter en GS500 og har indtil nu ikke haft problemer med
>> den, men nu har den 2 gange indenfor de sidste 14 dage givet et brag der
>> nok
>> er 2-4 gange højere end en almindeligt kanonslag og cirka lige så højt
>> som
>> et signalkanonsalg, det sker præcis i det øjeblik jeg trykker på
>> starteren.
>>
>> Da jeg er nybegynder er det selvfølgelig ikke noget der ligefrem øger
>> tilliden til cykel, men det skal dog siges at den starter fint næste gang
>> jeg trykker på starteren. Jeg kører på den hver dag, da det er mit eneste
>> transportmiddel.
>>
>> Jeg gætter på at det måske kan være noget uforbrændt benzin i
>> udstødningen,
>> som nu hvor det er blevet en del koldere ikke længere fordamper når den
>> står
>> stille, men det er blot en teori.
>>
>> Det er i øvrigt ikke særlig fedt når 10-20 af mine kollegianer vender sig
>> med et anklagende blik, derudover vækker jeg jo også dem havde planlagt
>> at
>> sove længe.
>>
> Kontroller ventilspillerum!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!