/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GS500 - brag ved start
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 08-11-04 21:32

Hej

Jeg købte sidste vinter en GS500 og har indtil nu ikke haft problemer med
den, men nu har den 2 gange indenfor de sidste 14 dage givet et brag der nok
er 2-4 gange højere end en almindeligt kanonslag og cirka lige så højt som
et signalkanonsalg, det sker præcis i det øjeblik jeg trykker på starteren.

Da jeg er nybegynder er det selvfølgelig ikke noget der ligefrem øger
tilliden til cykel, men det skal dog siges at den starter fint næste gang
jeg trykker på starteren. Jeg kører på den hver dag, da det er mit eneste
transportmiddel.

Jeg gætter på at det måske kan være noget uforbrændt benzin i udstødningen,
som nu hvor det er blevet en del koldere ikke længere fordamper når den står
stille, men det er blot en teori.

Det er i øvrigt ikke særlig fedt når 10-20 af mine kollegianer vender sig
med et anklagende blik, derudover vækker jeg jo også dem havde planlagt at
sove længe.

Mvh.
Martin Guld Thomsen.



 
 
Jes Vestervang (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-11-04 22:36

"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> writes:

> Jeg gætter på at det måske kan være noget uforbrændt benzin i
> udstødningen, som nu hvor det er blevet en del koldere ikke længere
> fordamper når den står stille, men det er blot en teori.

Det eneste sted det kan komme fra er vel karburatorerne, så måske din
(vakuumstyrede) benzinhane er utæt. Prøv at hive tanken af og se om
der drypper benzin fra hanen. Hvis der gør, er der noget galt med
hanen. Måske den skal have et renoveringssæt, hvori der svjv. er en ny
mebran og lidt andre ting. Du kan evt. forsøge at nøjes med at rense
hanen, det er ikke noget jeg har rodet meget med.

Det kan forresten også være fordi hanen er efterladt i PRI
indstillingen, hvor den er permanent åben. Derved render der benzin ud
nede i karburatorerne, hvis svømmerventilerne i karburatorernes
svømmerhuse ("baljerne" på bunden af karburatorerne) ikke slutter helt
tæt.

Når det er sagt, så er den eneste vej fra karburator til udstødning
hen over stemplet, hvilket betyder at der nok er rendt benzin i olien
som dermed nok er ødelagt. Derfor skal du nok sørge for at skifte
olien, når du får løst problemet.
--
mvh Jes Vestervang (også på AAU - Fr.B 7 @ FZS600 & DT125R

Hekto (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-11-04 22:38

In article <418fd7b6$0$33742$14726298@news.sunsite.dk>, guld80
@cs.auc.dk says...
>
> Jeg købte sidste vinter en GS500 og har indtil nu ikke haft problemer med
> den, men nu har den 2 gange indenfor de sidste 14 dage givet et brag der nok
> er 2-4 gange højere end en almindeligt kanonslag og cirka lige så højt som
> et signalkanonsalg, det sker præcis i det øjeblik jeg trykker på starteren.
>
> Da jeg er nybegynder er det selvfølgelig ikke noget der ligefrem øger
> tilliden til cykel, men det skal dog siges at den starter fint næste gang
> jeg trykker på starteren. Jeg kører på den hver dag, da det er mit eneste
> transportmiddel.
>
> Jeg gætter på at det måske kan være noget uforbrændt benzin i udstødningen,
> som nu hvor det er blevet en del koldere ikke længere fordamper når den står
> stille, men det er blot en teori.
>
> Det er i øvrigt ikke særlig fedt når 10-20 af mine kollegianer vender sig
> med et anklagende blik, derudover vækker jeg jo også dem havde planlagt at
> sove længe.
>
Kontroller ventilspillerum!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Eg Egemarke (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 09-11-04 09:36

Jeg tror det er noget så simpelt som et lille hul et sted i udstødningen
derved trækker den frisk luft ind til de uforbrændte gasser der uværgeligt
vil havne i udstødningen når du starter den (går ud fra at den ikke starter
med første omdrejning, men lige skal rotere 2-4 gange eller mere inden den
springer igang) så fiser der en masse frisk luft = Ilt ind til benzindampene
og så siger det altså BUM, når der endelig kommer gang i maskineriet !!
Bare en teori !

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1bfa058af68dadf9898f8@news.tele.dk...
> In article <418fd7b6$0$33742$14726298@news.sunsite.dk>, guld80
> @cs.auc.dk says...
>>
>> Jeg købte sidste vinter en GS500 og har indtil nu ikke haft problemer med
>> den, men nu har den 2 gange indenfor de sidste 14 dage givet et brag der
>> nok
>> er 2-4 gange højere end en almindeligt kanonslag og cirka lige så højt
>> som
>> et signalkanonsalg, det sker præcis i det øjeblik jeg trykker på
>> starteren.
>>
>> Da jeg er nybegynder er det selvfølgelig ikke noget der ligefrem øger
>> tilliden til cykel, men det skal dog siges at den starter fint næste gang
>> jeg trykker på starteren. Jeg kører på den hver dag, da det er mit eneste
>> transportmiddel.
>>
>> Jeg gætter på at det måske kan være noget uforbrændt benzin i
>> udstødningen,
>> som nu hvor det er blevet en del koldere ikke længere fordamper når den
>> står
>> stille, men det er blot en teori.
>>
>> Det er i øvrigt ikke særlig fedt når 10-20 af mine kollegianer vender sig
>> med et anklagende blik, derudover vækker jeg jo også dem havde planlagt
>> at
>> sove længe.
>>
> Kontroller ventilspillerum!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!


Hekto (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-11-04 10:16


"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:4190817c$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg tror det er noget så simpelt som et lille hul et sted i udstødningen
> derved trækker den frisk luft ind til de uforbrændte gasser der uværgeligt
> vil havne i udstødningen når du starter den (går ud fra at den ikke
> starter med første omdrejning, men lige skal rotere 2-4 gange eller mere
> inden den springer igang) så fiser der en masse frisk luft = Ilt ind til
> benzindampene og så siger det altså BUM, når der endelig kommer gang i
> maskineriet !!
> Bare en teori !
>
.... jeg har prøvet det andet i praksis, et par gange! ;oP


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



Martin Guld Thomsen (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Martin Guld Thomsen


Dato : 09-11-04 16:28

Det er faktisk præcis i det øjeblik jeg trykker på starteren.

Mvh.
Martin Guld Thomsen.

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message
news:4190817c$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg tror det er noget så simpelt som et lille hul et sted i udstødningen
> derved trækker den frisk luft ind til de uforbrændte gasser der uværgeligt
> vil havne i udstødningen når du starter den (går ud fra at den ikke
starter
> med første omdrejning, men lige skal rotere 2-4 gange eller mere inden den
> springer igang) så fiser der en masse frisk luft = Ilt ind til
benzindampene
> og så siger det altså BUM, når der endelig kommer gang i maskineriet !!
> Bare en teori !
>
> --
> --
> MvH Eg Egemarke



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste