Startspærre og Alarm men hvilken??
Fra : Sean Koch Nyekjær

Dato : 08-11-04 17:52

Hey alle sammen

Ville denne her startspærre/alarm være ok?
http://www.louis.de/_10477c1a2dc5c236b6748ba5c05f89d31a/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=10034965

Hvis i har et andet foreslag ville jeg gerne, men jeg det jeg især er glad
for ved den ovenstående er prisen.

Mvh. Sean Nyekjær

Fra : Mich@el

Dato : 09-11-04 01:01

Hejsa.

> [...]
>
> Hvis i har et andet foreslag ville jeg gerne, men jeg det jeg især er glad

Jeg har kørt med en original Yamaha alarm / Startspærre siden maj 1999.

Efter ca. 2. år gik den første i stykker, men jeg fik en ny fra min
forhandler uden beregning.

Det sidste halve år er den nye alarm / startspærre også begyndt at gøre
knuder. Den aflader simpelt hen mit batteri, hvilket fik mig til at
afmontere skidtet.

Så ikke flere alarmer med startspærre til mig.....

I stedet har jeg investeret i en Xena skivebremselås med alarm, og den
virker bare helt perfekt.
Jeg har haft den siden marts, og som sagt har der ikke været nogen
problemer.

Man glemmer ikke at tage låsen af inden man kører, for bare man drejer på
styret begynder den at hyle.

Og bedst af alt, man har en virksom alarm uden der skal fifles med MC`ens
ledningsnet.

Jeg gav 595 kr. for alarmen, og har skiftet batterierne en gang midtvejs i
sæsonen (50 kr.) Den er købt hos KS motor i vejle.
Kan varmt anbefales...

Mvh.
Michael

http://www.lockitt.com/Xenasecurity.htm

http://www.xenalock.com/

Fra : Permand

Dato : 09-11-04 08:46

"Mich@el" <xxx@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>

> Så ikke flere alarmer med startspærre til mig.....

> [...]
Enig, jeg har også tænkt på et en startspærre kun forhindrer dem i at køre
væk, alle dem jeg kender der har fået stjålet mc'er, der er de enten kørt
væk i en varevogn eller rullet væk. Så kan tyvene fjerne alarmen i fred og
ro senere.

Så værdien er ikke så stor af en startspærre. Vil tyven have din mc, så kan
de altid få den.

Et par gode synlige låse er bedst iflg. min mening, og man undgår
problemerne med at alarmen spærrer for det hele , jeg har to gange været ude
for min alarm (et meget kendt mærke) gik itu. Den ene gang var en ledning
knækket og den anden gang var pga af regn. men begge gange stod jeg på en
landevej i udlandet og kunne komme videre.

Så jeg er til låse

Og evt. fjerner jeg starter relæet ,( er lige til at klikke af op min mc) ,
de har nok ikke sådan et med i lommen.

mvh Per

Fra : anders majland

Dato : 10-11-04 22:16

En alarm's eneste formål er at vække ejeren inden tyvene løber med
mc'en. Kan man ikke selv høre alarmen er den intet værd for ingen andre
reagerer på den. Vælger man en alarm med pager kan jeg ikke anbefale den
billige m+s fra louis. Der er ikke nogen indikation af om man er inden
for rækkevidde og den giver derved en falsk tryghed. Måske man skulle
modificere en babyalarm til formålet. Det er der meget ofte en alarm for
tabt forbindelse (Løsningen vil dog kræve noget mere strøm end en alarm
der kun sender når den er aktiveret)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid