/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
VS: Honda CBR 600 F4
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 07-11-04 19:58

Hej er der nogen i gruppen der ved om der er noget jeg skal være særlig
opmærksom på omkring denne model. Eventuelt svagheder og slitage specielle
steder.

Skal nemlig på jagt nu.



--
Svar i NG eller på rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk
mvh Rasmus Pedersen
6000 Kolding



 
 
MKS - 74 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-11-04 20:17

On Sun, 7 Nov 2004 19:57:48 +0100, "Rasmus Pedersen [6000]"
<rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> wrote:

>Hej er der nogen i gruppen der ved om der er noget jeg skal være særlig
>opmærksom på omkring denne model. Eventuelt svagheder og slitage specielle
>steder.

Hvilken årgang taler vi, og er det en F4 eller en F4i (eller FS) du er
på udkig efter ?

Nå men det betyder nu ikke så meget, for uanset hvad er CBR600-serien
en af de mest fejlfrie serier der _nogensinde_ er bygget, meget lidt
går galt helt generelt set, og det der går galt er sjældent noget
større, motoren er nok den mest solide 600 cc motor på en sportscykel
der findes overhovedet, det er ganske typisk at motoren overlever
cyklen og samlekvaliteten iøvrigt er også høj.

Men alt kan naturligvis ødelægges, og der _er_ da også nogle småting,
knastkædestrammeren er nok problem de fleste vil opleve hvis der
kommer nogle, det har alle dage være lidt af et CBR-problem og selvom
det kan fikses nemt og relativt billigt er det stadig irriterende (jeg
har dog endnu til gode at opleve en CBR600 med det problem og har da
efterhånden haft nogle stykker). En lille del har problemer med skæve
frontskiver, ligesom enkelte cykler med en wheelieglad ejer kan ha'
problemer med 2. gearet (fælles for alle sportscykler). Man _kan_ godt
gå galt i byen med en CBR600, men så er man enten en ulykkesfugl eller
totalt cluesless .

>Skal nemlig på jagt nu.

Happy hunting...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Rasmus Pedersen [600~ (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Pedersen [600~


Dato : 07-11-04 20:47

en F4 årg 99-00


"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:b6sso0pktpotigbbfk6v6vp0mjvsj0o2sv@4ax.com...
> On Sun, 7 Nov 2004 19:57:48 +0100, "Rasmus Pedersen [6000]"
> <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> wrote:
>
>>Hej er der nogen i gruppen der ved om der er noget jeg skal være særlig
>>opmærksom på omkring denne model. Eventuelt svagheder og slitage specielle
>>steder.
>
> Hvilken årgang taler vi, og er det en F4 eller en F4i (eller FS) du er
> på udkig efter ?
>
> Nå men det betyder nu ikke så meget, for uanset hvad er CBR600-serien
> en af de mest fejlfrie serier der _nogensinde_ er bygget, meget lidt
> går galt helt generelt set, og det der går galt er sjældent noget
> større, motoren er nok den mest solide 600 cc motor på en sportscykel
> der findes overhovedet, det er ganske typisk at motoren overlever
> cyklen og samlekvaliteten iøvrigt er også høj.
>
> Men alt kan naturligvis ødelægges, og der _er_ da også nogle småting,
> knastkædestrammeren er nok problem de fleste vil opleve hvis der
> kommer nogle, det har alle dage være lidt af et CBR-problem og selvom
> det kan fikses nemt og relativt billigt er det stadig irriterende (jeg
> har dog endnu til gode at opleve en CBR600 med det problem og har da
> efterhånden haft nogle stykker). En lille del har problemer med skæve
> frontskiver, ligesom enkelte cykler med en wheelieglad ejer kan ha'
> problemer med 2. gearet (fælles for alle sportscykler). Man _kan_ godt
> gå galt i byen med en CBR600, men så er man enten en ulykkesfugl eller
> totalt cluesless .
>
>>Skal nemlig på jagt nu.
>
> Happy hunting...
>
> --
> -Michael
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
> http://62.79.120.117/



Brian Laursen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 08-11-04 15:27

MKS - 74 wrote:
> Hvilken årgang taler vi, og er det en F4 eller en F4i (eller FS) du er
> på udkig efter ?
>
> Nå men det betyder nu ikke så meget, for uanset hvad er CBR600-serien
> en af de mest fejlfrie serier der _nogensinde_ er bygget, meget lidt
> går galt helt generelt set, og det der går galt er sjældent noget
> større, motoren er nok den mest solide 600 cc motor på en sportscykel
> der findes overhovedet, det er ganske typisk at motoren overlever
> cyklen og samlekvaliteten iøvrigt er også høj.
>
> Men alt kan naturligvis ødelægges, og der _er_ da også nogle småting,
> knastkædestrammeren er nok problem de fleste vil opleve hvis der
> kommer nogle, det har alle dage være lidt af et CBR-problem og selvom
> det kan fikses nemt og relativt billigt er det stadig irriterende (jeg
> har dog endnu til gode at opleve en CBR600 med det problem og har da
> efterhånden haft nogle stykker). En lille del har problemer med skæve
> frontskiver, ligesom enkelte cykler med en wheelieglad ejer kan ha'
> problemer med 2. gearet (fælles for alle sportscykler). Man _kan_ godt
> gå galt i byen med en CBR600, men så er man enten en ulykkesfugl eller
> totalt cluesless .
>
>> Skal nemlig på jagt nu.
>
> Happy hunting...

Spoken like a true patriot.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



MKS - 74 (08-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 08-11-04 15:46

On Mon, 8 Nov 2004 15:26:44 +0100, "Brian Laursen"
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>Spoken like a true patriot.

Uddrag fra UK-MCN's review af F4'eren :

"It succeeded, because the CBR was the best selling new bike of 1999,
shifting 4350 units.
The CBR6 is a much sought-after machine, with second-hand prices
holding up well. Those that come onto the market fly out of dealers or
private ads with equal speed. Add that to the fact that they’re very
reliable and it’s no surprise to learn that the CAP Green book (price
bible to dealers) voted the CBR the best “Used Bike of the Decade”.
Praise indeed"

Mange synes at de er relativt dyre som brugtkøb og det _er_ de da
også, men altså ikke helt uden grund...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-04 22:59


Rasmus Pedersen [6000] <rasmuspedersenFJERN@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418e702a$0$33742$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Hej er der nogen i gruppen der ved om der er noget jeg skal være særlig
> opmærksom på omkring denne model. Eventuelt svagheder og slitage specielle
> steder.

De største fejl ved F4'eren er vist kun blandt ejerskaberne!

--
Armand.




Brian Laursen (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 08-11-04 15:27

Armand wrote:

> De største fejl ved F4'eren er vist kun blandt ejerskaberne!

Enemy nr. 1#

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk



Armand (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-04 17:11

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418f824b$0$23088$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Armand wrote:
>
> > De største fejl ved F4'eren er vist kun blandt ejerskaberne!
>
> Enemy nr. 1#

Og JEG nævner ingen navne ! :-|

--
Armand.




Oliver Bruchhaus [60~ (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 08-11-04 19:10

> De største fejl ved F4'eren er vist kun blandt ejerskaberne!
----------
Hehe..
-Du ligger da også altid inde med en sviner!




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jes Vestervang (08-11-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-11-04 22:13

armand@mc-chaufforerne.dk (Armand) writes:

> Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev:
>> Armand wrote:
>>
>> > De største fejl ved F4'eren er vist kun blandt ejerskaberne!
>>
>> Enemy nr. 1#
>
> Og JEG nævner ingen navne ! :-|

Jeg fornemmer at det kan være ham som lavede en voldsom wheelie med
Morten Dahl bagpå, da det skulle demonstreres hvordan F4'en sprang ud
af 2. gear (og tilbage igen med stor kraft (deraf wheelien))
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

m.grewy (09-11-2004)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 09-11-04 18:35


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
>
> Jeg fornemmer at det kan være ham som lavede en voldsom wheelie med
> Morten Dahl bagpå, da det skulle demonstreres hvordan F4'en sprang ud
> af 2. gear (og tilbage igen med stor kraft (deraf wheelien))
> --
Ja Ja Jes jeg har forstået den. jeg nægtede bare at svare på den :)

Michael



Jes Vestervang (09-11-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-11-04 20:52

"m.grewy" <michaelgrewy@mc-chaufforerne.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
>>
>> Jeg fornemmer at det kan være ham som lavede en voldsom wheelie med
>> Morten Dahl bagpå, da det skulle demonstreres hvordan F4'en sprang ud
>> af 2. gear (og tilbage igen med stor kraft (deraf wheelien))
>>
> Ja Ja Jes jeg har forstået den. jeg nægtede bare at svare på den :)

Hva'?!? Hvem siger at vi snakker om dig?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

m.grewy (09-11-2004)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 09-11-04 22:27


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
news:87zn1qztpi.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "m.grewy" <michaelgrewy@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
> > "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in >
> Hva'?!? Hvem siger at vi snakker om dig?
> --
Det tror jeg squ at de fleste ved herinde fra, når det kommer fra dig og
Armand :)
Og især da du sagde det med morten, fordi han ikke kan holde sin store kæft
lukket :)

Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste