/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vigtige parpir ved import
Fra : Henning Poder


Dato : 07-11-04 18:55

Hej, nu har jeg endelig fundet en SV 650 S'er i tyskland som jeg gerne vil
importere hvis den altså ser ok ud. Også var det at jeg en gang havde læst
omkring hvilke parpire man skal have iorden inden handlen , men har desvære
glemt hvilke og så var det at i måske kunne hjælpe.

På forhånd mange tak.



 
 
MKS - 74 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-11-04 19:12

On Sun, 7 Nov 2004 18:54:37 +0100, "Henning Poder" <poder@mail.dk>
wrote:

>Hej, nu har jeg endelig fundet en SV 650 S'er i tyskland som jeg gerne vil
>importere hvis den altså ser ok ud. Også var det at jeg en gang havde læst
>omkring hvilke parpire man skal have iorden inden handlen , men har desvære
>glemt hvilke og så var det at i måske kunne hjælpe.

Inden handlen vel ikke så meget andet end du bør forsøge at skabe dig
et overblik over hvad den kommer til at koste at ind.reg. hvis det er
meningen.

I forbindelse med handlen er der derimod forskellige dokumenter - Det
eneste papir som du virkelig _skal_ sørge for at få med er de tyske
registreringspapirer = fahrzeugbrief, men derudover er der en lang
række papirer som det er godt at få med også. Købes cyklen afmeldt
skal du sørge for at få disse afmeldingspapirer med (kører du den hjem
(= til grænsen) på den tyske plade, kan den dog afmeldes i DK). En
købskontrakt naturligvis også, en servicehåndbog hvis en sådan
forefindes (gerne stemplet), bevis for sidste TÜV (syn) kan du også
ligeså godt spørge om, og så ellers ethvert stykke papir som kan ha'
relevans for dit ejerskab såsom regninger på udført service m.v - Det
er sjældent noget større problem idet tyskere som regel har orden i
sagerne og gemmer alting.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Henning Poder (07-11-2004)
Kommentar
Fra : Henning Poder


Dato : 07-11-04 19:31

jeg takker for det hurtige og gode svar, det jeg er mest bange for det er,
om der måske er noget restgæld eller ulykker hvor cyklen kan hænge på en
erstatning til andre indvoldverede. som jeg så måske kan blive involveret i,
har ikke så meget for stand på den slags papir og vil derfor være helt
sikker, det er heller ikke fordi det er en skadet cykel eller noget i den
stil.



MKS - 74 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-11-04 19:54

On Sun, 7 Nov 2004 19:31:04 +0100, "Henning Poder" <poder@mail.dk>
wrote:

>jeg takker for det hurtige og gode svar, det jeg er mest bange for det er,
>om der måske er noget restgæld eller ulykker hvor cyklen kan hænge på en
>erstatning til andre indvoldverede. som jeg så måske kan blive involveret i,
>har ikke så meget for stand på den slags papir og vil derfor være helt
>sikker, det er heller ikke fordi det er en skadet cykel eller noget i den
>stil.

I Tyskland er fahrzeugbriefet beviset på ejerskab og er et køretøj
belånt vil kreditinstituttet typisk opbevare dette til lånet er betalt
ud, netop fordi indehaveren af fahrzeugbriefet (og cyklen naturligvis)
frit kan handle cyklen, har sælger således dette (og står han opført
som sidste ejer) skulle alt være ok. Du tjekker naturligvis at det
opførte stelnr. i fahrzeugbriefet stemmer overens med det der sidder
på cyklen


--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

D@n Dethlefsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-11-04 20:55

MKS - 74 wrote:
>
> I Tyskland er fahrzeugbriefet beviset på ejerskab og er et køretøj
> belånt vil kreditinstituttet typisk opbevare dette til lånet er betalt
> ud, netop fordi indehaveren af fahrzeugbriefet (og cyklen naturligvis)
> frit kan handle cyklen, har sælger således dette (og står han opført
> som sidste ejer) skulle alt være ok. Du tjekker naturligvis at det
> opførte stelnr. i fahrzeugbriefet stemmer overens med det der sidder
> på cyklen

Jeg mener at ejere af motorcykler skal være i besiddelse af et fahrzeugbrief
selv om der er gæld i cyklen, da fahrzeugbrief altid skal medbringes
underkørsel især hvis der er lavet ændringer/ombygninger på cyklen så de
overfor politiet kan dukomentere at Tüv har godkendt ændringen (kun hvis der
ikke er ABE på ombygningen/stumpen).
Hvis der er gæld i cyklen er ejeren som regel i besidelse af et kopi af
fahrzeugbrief i ca. ½ A5 størrelse
Hvis der ingen gæld er i cyklen, skal ejeren være i besiddelse af et
fahrzeugbrief i A5 størrelse.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




MKS - 74 (07-11-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 07-11-04 21:02

On Sun, 7 Nov 2004 20:54:44 +0100, "D@n Dethlefsen"
<sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg mener at ejere af motorcykler skal være i besiddelse af et fahrzeugbrief
>selv om der er gæld i cyklen, da fahrzeugbrief altid skal medbringes
>underkørsel

Nej - det er 2 forskellige papirer du tænker på, der er
registreringspapiret - fahrzeugbrief der tjener som ejerbevis og som
man bestemt _ikke_ skal medbringe under kørsel og så er der der
fahrzeugschein = vognkort, der er udtræk af oplysningerne fra
fahrzeugbriefet og som _skal_ medbringes under kørslen :

http://www.tyskland.org/fahrzeugbrief.htm

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

D@n Dethlefsen (07-11-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-11-04 21:45

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 7 Nov 2004 20:54:44 +0100, "D@n Dethlefsen"
> <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Jeg mener at ejere af motorcykler skal være i besiddelse af et
>> fahrzeugbrief selv om der er gæld i cyklen, da fahrzeugbrief altid
>> skal medbringes underkørsel
>
> Nej - det er 2 forskellige papirer du tænker på, der er
> registreringspapiret - fahrzeugbrief der tjener som ejerbevis og som
> man bestemt _ikke_ skal medbringe under kørsel og så er der der
> fahrzeugschein = vognkort, der er udtræk af oplysningerne fra
> fahrzeugbriefet og som _skal_ medbringes under kørslen :
>
> http://www.tyskland.org/fahrzeugbrief.htm

Når du har ret så har du ret.........

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste