KUK i Time: Synthetic Time is being issued
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 17-05-01 09:10

Da jeg ville ændre tiden på vores Single server NW4.10 fik jeg desværre
under SET TIME på en eller anden måde også sat årstallet (til 2040). Jeg
rettede det meget hurtigt til rigtig tid og årstal, men der er kuk i time
stamps et eller andet sted?
Jeg får ca. hvert andet minut flg. meddelelse:
17-05-01 hh.mm.ss: DS-5.18-12
Synthetic Time is being issued on partion "partionnavn".

Jeg prøvede flg.
Down server og check af tid i pc-BIOS
Reboot af server
DSREPAIR, som i loggen viser illegale Timestamps (fra 2040) og at man skal
køre 'repair Timestamps'.

Hvor finder man den utility? Jeg synes ikke jeg kan se den under DSREPAIR
menuerne.

Jeg får stadig løbende fejlmeddelelsen.

Ved at bladre i div. bøger har jeg senere fundet ud af at der findes en
timesync time adjustment kommando. Den bruger jeg så næste gang!!!
Lars P. Magnussen
Magnatek aps

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 17-05-01 11:22

Jeg fandt et dokument med løsningen hos Novell, så glem mit spørgsmål.
Lars P. Magnussen
Magnatek aps

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-05-01 18:44

On Thu, 17 May 2001 10:09:39 +0200, "Lars P. Magnussen"
<lpm@magnatek.dk> wrote:

> [...]
>Jeg får ca. hvert andet minut flg. meddelelse:
>17-05-01 hh.mm.ss: DS-5.18-12
> Synthetic Time is being issued on partion "partionnavn".

Det har vist alle prøvet. Det sker af og til hvis man skriver : i
stedet for . i formatet...

Fra : Martin_P

Dato : 18-05-01 13:12

On Thu, 17 May 2001 17:43:33 GMT, damo@post3.tele.dk (Dan Mortensen)
wrote:

>Det har vist alle prøvet. Det sker af og til hvis man skriver : i
>stedet for . i formatet...

hmm...er det ikke hvis man sætte rtiden tilbage?? For i terorien, så
kunne filer, mapper osv. være oprettet i "fremtiden" - derfor kommer
meddelelsen "Synthetic time is being issued on partition *******"

JEg har løst problemet ved at skrive i konsollen

Load dsrepair -a

og derefter gå ind i advanced options.

Der inde er der et punkt der hedder noget i retning af : "Repair
timestamps and declare a new epoch"
Det løste mit problem.

Martin_P

Fra : Dan Mortensen

Dato : 18-05-01 17:34

On Fri, 18 May 2001 14:11:43 +0200, Martin_P <martin_pXXX@computer.dk>
wrote:

> [...]
>
>Load dsrepair -a
>
>og derefter gå ind i advanced options.
>
>Der inde er der et punkt der hedder noget i retning af : "Repair

Ja, det er vel også den rigtige metode. Men det jeg mente, var at hvis
du vil stille tiden:

SET TIME 18:32:00

så går det galt (har gjort det de gange jeg har "Kommet til")

Hvorimod

SET TIME 18.32.00

Virker...

/Dan MOrtensen