Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
klips + hoved - stativ
Fra : Hans

Dato : 13-11-04 12:00

Jadav!

Jeg er leder efter et nyt kamerastativ, jeg er brændt varm på Manfrotto
724B.

Det er sådan en fætter med kuglehoved, så kan jeg da endelig få fuld
bevægelses frihed!
Der er bare et lille bitte problem, man skal stå og fumle med kamera og
stativ for at få det samlet, det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det var
noget nemmere hvis man kunne få en klips (hurtigskift) enhed så man kunne
monterer bunden på stativet og klipsen på kameraet og os bare klikke det
sammen.

Kan man købe sådan noget, skal jeg slagte en gammel stativ med sådan et
hoved, eller skal jeg selv til at lave et ??????????????

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : HKJ

Dato : 13-11-04 12:51

"Hans" <hans1967test@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man købe sådan noget, skal jeg slagte en gammel stativ med sådan et
> hoved, eller skal jeg selv til at lave et ??????????????

Hvis du ser ved http://www.technikdirekt.de/
så har de: "Manfrotto Schnellwechseladapter MA 323"
og den koster "kun" 30 euro.

Fra : Hans

Dato : 13-11-04 14:04

Jadav!

Ja det ligner jo noget der dur, nu vil jeg vise dette til min lokale
fotoforretning, det påstod han eller at jeg ikke kunne få, prisen viser jeg
ham også, så ved han jo hvad jeg max vil betale!

Tak for hjælpen!

Er der forresten nogen der kan huske hvilket gevind der er i et kamera, er
det ikke 1/4" eller er det 3/8" ????

Fra : HKJ

Dato : 13-11-04 15:24

> Er der forresten nogen der kan huske hvilket gevind der er i et kamera, er
> det ikke 1/4" eller er det 3/8" ????

1/4"

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 15-11-04 16:24

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans" <hans1967test@stofanet.dk> wrote in message
>
> 1/4"

Ja, helt korrekt - eller også er det 3/8".

Hvis du har et alm. småformat eller digitalt, så er det 1/4".

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk