Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder...
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-11-04 21:32

Hmm... jeg synes ikke jeg kan se nogen opslag om nye billeder, er
der virkelig slet ikke nogen, der har været ude og fotografere i det
gode vejr...?

Nå men jeg har da været på farten, og jeg har netop lagt 48 sprit
nye knipserier on-line, det er lidt en blandet landhandel, men de er
som sædvanligt præget af årstiden.

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_45_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 07-11-04 21:59

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-11-04 22:05

OCB wrote:

> Mangler vi *hits* til statistikken igen ?

Næ egenlig ikke, og de 30 - 40 visits som et opslag her i gruppen
ka' gi', er næppe af betydning for min besøgsstatestik, se selv her:

http://www.photo-gallery.dk/stats/index.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : pc

Dato : 08-11-04 17:35

Jeg røvkedede mig på 50% af billederne, men de andre
50% er bare kanon gode de mangler bare en ramme og
så op på vægen.

Det var min mening.

Fra : HS

Dato : 08-11-04 19:00

Og så kalder du mine billeder talentløs knipseri... fuck da en gang lort

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : HS

Dato : 08-11-04 19:02

Jeg vil aldrig nogensinde mere kunne ta en eneste kritik fra dig seriøs
mere... Aldrig har jeg set noget mere amatør agtigt og kan kun betragte din
kritik til andre som jalousi

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-11-04 19:58

HS wrote:

> Jeg vil aldrig nogensinde mere kunne ta en eneste kritik fra dig seriøs
> mere... Aldrig har jeg set noget mere amatør agtigt og kan kun betragte din
> kritik til andre som jalousi

Tja henrik... det er da ærlig snak, at dine lyster er fotos af let
påkædte småpiger, der indtager udfordrende stillinger...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HS

Dato : 08-11-04 21:34

Og dine lyster er asfaltarbejdere... men hvad lyster har med billede kritik
at gøre ved jeg ikke... Mine er sgu skarpere end dine... De står bedre i
lyset og der er en bedre historie... må være mega pinligt for dig at en som
har fotograferet så kort tid, kan gøre det så meget bedre end dig...

Men det er jo nok derfor du er så bitter en mand... Men som sagt jeg vil
aldrig nogensinde igen kunne ta dig alvorligt... Du er jo ikke andet end en
latterlig amatør

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 08-11-04 21:39

HS wrote:

> Men det er jo nok derfor du er så bitter en mand... Men som sagt jeg vil
> aldrig nogensinde igen kunne ta dig alvorligt... Du er jo ikke andet end en
> latterlig amatør

Ja-ja, er du så glad...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HS

Dato : 08-11-04 22:20

Wow blev du gjort mundlam??? men seriøst du burde sælge dit kamera

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 09-11-04 11:35

HS wrote:
> Jeg vil aldrig nogensinde mere kunne ta en eneste kritik fra dig seriøs
> mere... Aldrig har jeg set noget mere amatør agtigt og kan kun betragte din
> kritik til andre som jalousi

Som jeg læser dine indlæg, vil du gerne have en pisse-længst konkurence
om hvem der kan tage gode (for passende værdier af "gode") billeder.

Kan vi ikke slippe for den slags mudderkastning ?

Troede du ville have kritik af dine _billeder_. Man kan sagtens give
reel kritik af ting, man ikke selv evner at frembringe.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-11-04 17:19

Thomas Corell wrote:

> Som jeg læser dine indlæg, vil du gerne have en pisse-længst konkurence
> om hvem der kan tage gode (for passende værdier af "gode") billeder.

Det handler vist om, at Henrik ikke har kunnet kapere, at jeg gav
ham noget reel kritik, og det kan ikke hidse ikke mig op, at han
kaster lidt mudder efter mig, for han må nødvendigvis dyppe sine
hænder i pløret, og derfor er han nok den, som er blevet mest
bemøget med smat...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HS

Dato : 09-11-04 20:57

sjovt nok at jeg ikke må syntes dine billeder er noget lort??? jeg havde nok
skrevet det lidt pænere, men du får igen af samme sprog som du giver
andre... men som du kan læse, så er jeg ikke den eneste... og dine billeder
er noget lort, og jeg mener seriøst du skal sælge dit kamera... Det er spild
af tid det du laver...

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-11-04 21:04

HS wrote:
> sjovt nok at jeg ikke må syntes dine billeder er noget lort???

Hmm... du er da velkommen til at syntes lige hvad du vil, men dine
hidtidige ytringer siger vist mere om dine kompetencer, end de siger
om mine billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HS

Dato : 09-11-04 21:49

Så syntes jeg godt nok du skal prøve og kigge på dine billeder igen

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-11-04 22:26

HS wrote:
> Så syntes jeg godt nok du skal prøve og kigge på dine billeder igen

Hej-hej Henrik, hyg dig med fotografering af skolepiger...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-11-04 07:46

In article <419135F2.3020908@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hej-hej Henrik, hyg dig med fotografering af skolepiger...!

Bare de har forældrene med er der vel ikke det store problem.
Men hvis er under 18 og han gør det udenforældrenes tilladelse,
så er han ikke helt smart.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-11-04 10:58

Povl H. Pedersen wrote:

> Bare de har forældrene med er der vel ikke det store problem.
> Men hvis er under 18 og han gør det udenforældrenes tilladelse,
> så er han ikke helt smart.

Tja... for mig at se, så er det da ligegyldigt om henriks knipserier
af skolepiger, er optaget med eller uden forældernes samtykke, de er
bare pinlige og usmaglige.

Jeg har ikke noget imod, at helt unge fyre fotograferer deres
kærester, det er rimmeligt naturligt, og det sker som regel med
gensidig tillid og respekt.

Og jeg har heller ikke noget imod gode nøgenbilleder af voksne
piger, der er masser af flotte piger, der er bevidst om, at de har
en flot krop, og som gerne vil vise den frem, og når de er over 18,
og har fået et modelhonorar, så kan man godt gå ud fra, at de er
bevidst om, hvad det er de deltager i.

Der hvor filmen knækker, er når en voksen mand lokker små skolepiger
med modeldrømme til at lave fotos, der spiller på det sexuelle, og
henrik er en så elendig og talentløs fotograf, at pigerne fremstår
kiksede på hans knipserier, og han skammer sig ikke over at lægge
dem på Internettet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HS

Dato : 10-11-04 14:26

Er det, så det bedste du kan sige???

Henrik
www.henrikfotograf.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 19:58

"HS" <opelmanta2@stofanet.dk> wrote in message

> Er det, så det bedste du kan sige???

Du svarede mig aldrig på mit spørgsmål fra anden tråd: Er du gift eller
samlevende med en kvinde?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 28.10.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-11-04 15:48

Jens Bruun wrote:

> Du svarede mig aldrig på mit spørgsmål fra anden tråd: Er du gift eller
> samlevende med en kvinde?

Jeg tror ikke du skal forvente at få et svar, vi kan i stedet
konstatere, at her er en umiskendelig lugt af gammel gris...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jacob K.

Dato : 08-11-04 20:50

Hej Niels.

> Nå men jeg har da været på farten, og jeg har netop lagt 48 sprit
> nye knipserier on-line, det er lidt en blandet landhandel, men de er
> som sædvanligt præget af årstiden.

En del af dine knipserier har jeg svært ved at se meningen i. -Det ville
være rart med noget mere information om de enkelte billeder... De er helt
sikkert udmærkede rent teknisk, men jeg sidder meget af tiden når jeg surfer
rundt på din side og tænker "hvorfor i alverden har han taget dét
billede?..." -Og dét er ret distraherende for oplevelsen af dine billeder.
Mange af dem er ganske enkelt virkelig kedelige, og den hensigt som du må
have haft ved at tage billedet og efterfølgende offentliggøre det, er
fuldkommen uigennemskuelig for mig.

-Men en del af dine billeder har en (for mig) umiddelbar kvalitet som
værende pæne at se på.

Af dine nyeste uploads vil jeg betegne flg. tre billeder som ganske
nydelige:

"broens mose" http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_broens_mose-21.html ,
"fyrretræer" http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fyrretraeer-57.html ,
"lystfisker" http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_lystfisker-17.html ,
-og hvis det ikke lige var for de grimme el-ledninger ville jeg også kunne
lide
"husgavle" http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_husgavle-55.html

Den med lystfiskeren synes jeg du skulle beskære til venstre så det der
"hak" i sivene ikke kommer med. Det ødelægger symmetrien.

-Resten af billederne kan jeg ikke se nogen særlige kvaliteter i. De er
simpelthen kedelige.

Vh. Jacob K.

Fra : John Friis Løndal

Dato : 09-11-04 10:59

Jeg har lidt svært ved at finde systemet i dit foto album.

Hvorledes kommer:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fast_food-91.html
til at stå ved siden af
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_fyrretraeer-57.html

For mig at se er der ingen sammenhæng og der er ingen forklaring. Det
ene billede er flot og kunstnerisk, og det andet fortæller at
politimænd spiser burgere??

Enig med:

Mvh
john
http://honor.fotopic.net/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 09-11-04 11:08

John Friis Løndal wrote:

> For mig at se er der ingen sammenhæng og der er ingen forklaring. Det
> ene billede er flot og kunstnerisk, og det andet fortæller at
> politimænd spiser burgere??

Hvem siger der skal være en sammenhæng, den eneste fællesnævner er,
at det er nye billeder...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Friis Løndal

Dato : 10-11-04 10:09

>Hvem siger der skal være en sammenhæng, den eneste fællesnævner er,
>at det er nye billeder...!

Hvem siger man overhoved skal fotografere?
Jeg mener at en fotograf der tager et billede altid har en grundt til
det. Ofte er den ikke særlig tydelig, men når billede lægges ud til
andre folk. Bør man som fotograf prøve at fortælle idéen med billede.
Måske lægge billede under en overskrift ex Natur, Presse eller
meningløs knipseri, som du tit selv argumentere for! Ellers bliver
oplevelsen af billede noget flad.

Mvh
john
http://honor.fotopic.net/

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 10-11-04 22:30

John Friis Løndal wrote:

> Måske lægge billede under en overskrift ex Natur, Presse eller
> meningløs knipseri, som du tit selv argumentere for! Ellers bliver
> oplevelsen af billede noget flad.

Mine "nye billeder" ligger kun kort tid, typisk en uge, og så ryger
de vidre, og bliver sorteret op i emner.

Hvis du tager et kik på mit index, så vil du bemærke, at jeg
sorterer mine billeder op i en hulens masse emner.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Casper

Dato : 11-11-04 10:28

On Tue, 09 Nov 2004 10:58:47 +0100, John Friis Løndal <londal@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>For mig at se er der ingen sammenhæng og der er ingen forklaring. Det
>ene billede er flot og kunstnerisk, og det andet fortæller at

Det bedste ved politi-McDonald-billedet synes jeg næsten er, at der
sidder nogen bagi bilen. Ved ikke om det er normalt at "hæler-Brian"
og "Grønlænder-Tom" skal have en cheeseburger med, inden de skal med
på stationen...

Casper
P.S. Ovenstående er ikke ment som en hån mod personer som hedder Brian
eller Tom...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-11-04 20:37

In article <60c6p05vt03gqhse7sb0i2c2sk4o24mdh9@4ax.com>, Casper wrote:

> [...]
> på stationen...
>
> Casper
> P.S. Ovenstående er ikke ment som en hån mod personer som hedder Brian

Medmindre det er tjenestligt, så skal politifolkene huske at opgive
fri bil til skattevæsnet. De må heller ikke bruge firmabil til
private gøremål.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-11-04 21:13

Povl H. Pedersen wrote:

> Medmindre det er tjenestligt, så skal politifolkene huske at opgive
> fri bil til skattevæsnet. De må heller ikke bruge firmabil til
> private gøremål.

Tja... vi må blot konstatere, at politiet nok ikke har nogle gode
kantiner, så på det område er de også 20-30 år efter udviklingen på
det private arbejdsmarked...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 20:00

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Tja... vi må blot konstatere, at politiet nok ikke har nogle gode
> kantiner, så på det område er de også 20-30 år efter udviklingen på
> det private arbejdsmarked...

Eller også må vi konstatere, at politiet spiser gratis på McD...

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-11-04 22:25

Jens Bruun wrote:

> Eller også må vi konstatere, at politiet spiser gratis på McD...

Hmmm... ved du noget vi andre ikke ved...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-11-04 22:31

> Hmmm... ved du noget vi andre ikke ved...?

Åbenbart.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - Min fotodagbog (Sidst opdat. 13.11.04)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-11-04 23:47

Jens Bruun wrote:

> Åbenbart.

Fortæl venligt noget mere, så vi ikke tror, at det er en af Jens
Bruun's halve vinde...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 08:43

> Fortæl venligt noget mere, så vi ikke tror, at det er en af Jens
> Bruun's halve vinde...!

Du kan tro, hvad du vil.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-11-04 09:30

Jens Bruun wrote:

> Du kan tro, hvad du vil.

Så vil jeg vælge at tro, at det er en af Jens Bruun's sædvanlige
skrøner, for hvis politiet bliver gratis bespist hos McDonalds, så
er det bestikkelse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : pc

Dato : 14-11-04 10:18

> Så vil jeg vælge at tro, at det er en af Jens Bruun's sædvanlige skrøner,
> for hvis politiet bliver gratis bespist hos McDonalds, så er det
> bestikkelse...

Hvad er der galt med bestikkelse HeHeHe............

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 15:55

> Så vil jeg vælge at tro, at det er en af Jens Bruun's sædvanlige
> skrøner, for hvis politiet bliver gratis bespist hos McDonalds, så
> er det bestikkelse...

Bestikkelse kræver en modydelse. Ingen lov forbyder forretningsdrivende at
forære varer/ydelser væk eller give rabatter til særlige faggrupper. Ingen
lov forbyder politibetjente at modtage gratis varer eller rabatter, så længe
de ikke leverer en modydelse herfor. Det er faktisk ikke så svært at sætte
sig ind i, hvis man gider prøve.

Jeg kan forstå, der ikke er mange betjente i din bekendtskabskreds?

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-11-04 15:57

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
<snip>
> Ingen
> lov forbyder politibetjente at modtage gratis varer eller rabatter, s? l?nge
> de ikke leverer en modydelse herfor.
<snip>

Gælder dette også i arbejdstiden, altså imens de er i tjeneste?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-11-04 15:59

Rune B. Broberg wrote:
> Gælder dette også i arbejdstiden, altså imens de er i tjeneste?

Og skal de ikke betale skat af det ? :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 16:36

> Og skal de ikke betale skat af det ? :)

Sandsynligvis, men det er jo op til den enkelte betjent at huske, når der
skrives selvangivelse. Og betjente er jo - som vi alle ved - meget
omhyggelige og samvittighedsfulde, når de skriver selvangivelse ToldSkat
har vist for øvrigt en bagatelgrænse for dén slags.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 16:34

"Rune B. Broberg" <mihtjel@daimi.au.dk> wrote in message

> Gælder dette også i arbejdstiden, altså imens de er i tjeneste?

Jada.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-11-04 17:49

In article <cn7rkn$1cvu$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> sig ind i, hvis man gider prøve.
>
> Jeg kan forstå, der ikke er mange betjente i din bekendtskabskreds?

Der kom en indskærpelse af forbuddet tidligere på året eller sidste år.
Politiet fik gratis McD mad, og modydelsen var mere patruljering i
området omkring og inde på McD. Hermed kunne McD spare penge til egne
vagter.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 18:26

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrncpf333.vd.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

> [...]
> år. Politiet fik gratis McD mad, og modydelsen var mere patruljering i
> området omkring og inde på McD. Hermed kunne McD spare penge til egne

"Forbudet" er ikke lovmæssigt begrundet, og juridisk er det svært at
argumentere for, at der var tale om en modydelse. Læs evt., hvad den ene
part i sagen mener (Politiforbundet). Når det nu er sagt, så kan jeg oplyse,
at rabatter og gratis måltider til betjente stadig florerer i vid
udstrækning - og fred med det. Det kan ikke bringe mit p*s i kog, at nogle
rimeligt lavlønnede politibetjente får adgang til lidt fryns her og der.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-11-04 19:47

In article <cn84fc$1o6j$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> [...]
> rimeligt lavlønnede politibetjente får adgang til lidt fryns her og der.

Jeg mener stadig det er forkert at netop politiet gør det. Er det
også OK hvis de får stukket 500 kr i hånden ved samme lejlighed ? Eller
en var som man formoder de kan eller vil sælge ?

Hvis problemet er, at de får for dårlig en løn, så er det der man
bør sætte ind. De bør være helt upartiske, og ikke have et
afhængighedsforhold til en mulig part i en sag.

Hvis det er i orden de får gaver i større omfang, hvorfor fjerne vi
så ikke bare deres løn - Og siger de selv kan opkræve den for deres
ydelser ? Sådan gjorde man for et par hundrede år siden i England.

Hvis det sker, så vil det også have en gavnlig effekt på folks
evne til at overholde loven (Eller give gaver til politiet).

Politiet bør, ligesom dommere, holde sig til deres job, og ikke
tage imod gaver og andet der gør at deres upartiskhed kan stilles i
tvivl. Og det er samfundets opgave at sørge for at de ikke har behov for
det, og straffes når de kan holde sig på den rette side af loven.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-11-04 19:50

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in
message news:slrncpfa1j.vq.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local

[Om politiets uafhængighed]

Principielt kan jeg kun give dig ret, men i praksis er mit syn på sagen nok
lidt mere pragmatisk.