Outlook - automatisk rettelse fra i til I
Fra : S?ren Bo R. Henrikse~

Dato : 08-11-04 19:01

Når jeg skriver emails i Outlook 2003 bliver "i" automatisk rettet til
"I". Er det muligt at ændre på dette?

Mvh.
Søren

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-04 20:02

S?ren Bo R. Henriksen <newsreader_6270@hotmail.com> wrote:

> Når jeg skriver emails i Outlook 2003 bliver "i" automatisk rettet til
> "I". Er det muligt at ændre på dette?

Ja. Der er tale om autokorrektur, og du bruger her engelsk
autokorrektur, hvor den på engelsk ukendte præposition »i« omdannes til
det engelske personlige pronomin »I«.

I Funktioner->Indstillinger->Postformat kan du i øvrigt vælge at anvende
Word til at redigere i e-mail. De seneste udgaver af Word har fået
rettet autokorrektur, så den nu følger tekstens sprog.
--
Per Erik Rønne

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 09-11-04 02:14

On Mon, 8 Nov 2004 20:02:09 +0100, spam@husumtoften.invalid (Per
Rønne) wrote in <1gmy7aa.g75wjv1yvaajeN%spam@husumtoften.invalid>:

>I Funktioner->Indstillinger->Postformat kan du i øvrigt vælge at anvende
>Word til at redigere i e-mail. De seneste udgaver af Word har fået
>rettet autokorrektur, så den nu følger tekstens sprog.

Tak for dit svar - som gjorde mig opmærksom på, at der rent faktisk
under stavekontrol findes en markering der hedder "Brug
autokorrektur, når Word ikke er e-mail-editor." - som i mit tilfælde
var slået til.

Med venlig hilsen
Søren Bo R. Henriksen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-04 04:46

Søren Bo R. Henriksen <newsreader_6270@hotmail.com> wrote:

> [...]
> under stavekontrol findes en markering der hedder "Brug
> autokorrektur, når Word ikke er e-mail-editor." - som i mit tilfælde

Ja, den kunne jeg ikke lige i farten finde, selv om jeg vidste at den
var der - et eller andet sted.
--
Per Erik Rønne