Søger: Svensk ordbo
Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 05-11-04 20:21

Hvor kan jeg finde den eller er der en venlig sjæl ??
Lars

Fra : Per Rønne

Dato : 06-11-04 13:39

<complex-fjernes-@pc.dk> wrote:

> Hvor kan jeg finde den eller er der en venlig sjæl ??
> Lars

http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm

Jeg ved dog ikke om den er »autoriseret« ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-11-04 23:17

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.zjzmpop.co.yu/id2.htm
>
> Jeg ved dog ikke om den er »autoriseret« ...
> --
> Per Erik Rønne

Det kan den ikke være, eftersom ekstra sprogpakker skal købes typisk via
Proofing Tools.
Pas i øvrigt på ovenstående side, idet når du kommer ind forsøger den at
køre et aktivex script på din pc, hvilket typisk er noget med at der
installeres spyware/hijacker/backdoor programmer, hvis ikke man passer på.
Min firewall fangede den, men jeg er ikke sikker på, at en pc uden fysisk
firewall vil afvise scriptet, medmindre man har sat sine
sikkerhedsindstillinger højt.
Det er iøvrigt også meget almindeligt når man kommer ind på det mere "sorte"
marked, at man bombarderes med spyware, hijacking, backdoors osv, da det
vist er sjældent at nogen vil klage, når de har været på det marked for at
finde godbidder

Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 07-11-04 06:07

Kurt B. Andersen <kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]
> Min firewall fangede den, men jeg er ikke sikker på, at en pc uden fysisk
> firewall vil afvise scriptet, medmindre man har sat sine

Der må være en fysisk firewall i min router, men jeg opfangede i hvert
fald ikke noget sådant program. Den begyndte dog at blinke, da jeg
installerede det franske proofing tool, som var hvad jeg personligt
manglede. Men nu ser den da ud til at fungere som før.

I øvrigt burde man vel kunne forhindre at siden installerede et sådant
activex script ved at downloade det til eksempelvis en Mac ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-11-04 23:03

> [...]
>
> I øvrigt burde man vel kunne forhindre at siden installerede et sådant
> activex script ved at downloade det til eksempelvis en Mac ...

Hvis ikke du fik en boks frem, hvor der stod noget med, at de aktuelle
indstillinger for activex script (eller noget lignende) forhindrer dig i et
eller andet, og at du bør sige ja (meget frit efter hukommelsen) så tør jeg
næsten vædde på, at du nu har fået snavs ind.
Det er således, at hvis man har noget sikkerheds halløj som forhindrer bl.a.
ovenstående, men også andre ting, så vil en boks dukke op, hvor man kan give
tilladelse til at disse ting alligevel kan lade sig gøre, således at hvis
man er 100% sikker på, hvad det er man er ved at sige ja til, så kan man
omgå sikkerheds halløjet.
Jeg vil råde dig til at scanne din pc med et virus program (f.eks. avg som
er gratis), samt adaware og spybot som specielt scanner for backdoor,
spyware og hijacking.
Det skal være netop disse 2 programmer og pas på, man får ofte tilbudt
programmer som påstår, at de gør det samme som ovenstående og endda bedre,
men som faktisk gør lige det modsatte. Nogle af dem har navne som til
forveksling ligner ovenstående.
Der findes også andre legale programmer, men ovenstående er dem man oftest
ser blive anbefalet af de såkaldte eksperter.

Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-04 13:12

> [...]

> eller andet, og at du bør sige ja (meget frit efter hukommelsen) så tør jeg
> næsten vædde på, at du nu har fået snavs ind.

Men en sådan fik jeg frem. Jeg tror desværre at jeg sagde ja.

> [...]
> Jeg vil råde dig til at scanne din pc med et virus program (f.eks. avg som
> er gratis), samt adaware og spybot som specielt scanner for backdoor,

Jeg har scannet med IBMs virusprogram, med et internetprogram som IBM
henviste til, og med Norton - uden at finde noget.

> [...]
> Der findes også andre legale programmer, men ovenstående er dem man oftest
> ser blive anbefalet af de såkaldte eksperter.

Jeg prøver at finde de programmer du angav.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-04 14:34

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Men en sådan fik jeg frem. Jeg tror desværre at jeg sagde ja.

> Jeg har scannet med IBMs virusprogram, med et internetprogram som IBM
> henviste til, og med Norton - uden at finde noget.

Jeg har downloaded avg til mine to Windows-maskiner. På desktoppen er
den installeret uden problemer, på laptoppen vil den ikke installere -
ikke-autoriseret program har været inde og forhindret installationen af
avg.

Hvordan klarer jeg egentlig den? Hvis jeg altså ikke vil reinstallere
alt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-04 15:46

> [...]

> avg.
>
> Hvordan klarer jeg egentlig den? Hvis jeg altså ikke vil reinstallere

Da jeg ikke kunne få maskinen til at lukke ned, uden at tvinge den til
at lukke et bestemt program {Illview02.exe} søgte jeg efter den, og
fandt to filer der indeholdt det navn. Én af nøjagtigt det navn, en der
Illview02.exe-36F0A67C.pf placeret i Windows-mappen, eller en undermappe
derunder.

Efter genstart kan avg godt instelleres. Så jeg tror at jeg har fundet
»the culprit«, der, efter datoen på .exe-filen at dømme, er indlagt
2004-11-01.

Så nu får avg lov til at scanne begge maskiner igennem. På mine Mac'er
{hvor jeg dog i dag kun bruger en, resten fylder mere eller mindre bare
op} synes der ikke at være tilsvarende problemer.

Exe-filen blev i øvrigt fundet i C:\Programmer\TEXTware\Illuminator 2,
en mappe der indeholder tre filer: exe-filen, teksdokumentet »license«
og en »Packet.iba«. Men nu i papirkurven, hvorfra de snart bliver
slettet.

Der er dog stadig ting på maskinen, der virker ejendommelige. Men nu
kører avg altså.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-04 22:24

> Jeg prøver at finde de programmer du angav.
> --
> Per Erik Rønne

Adaware kan du downloade her:
http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.ht
ml?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5
Spybot finder du her:
http://beam.to/spybotsd

I venstre side lige over midten har du Download.
Så kommer en ny side, hvor du vælger den øverste "Download here" knap, ud
for Spybot - Search & Destroy 1.3.
På næste side vælger jeg gerne at hente fra Download.com som er nr. 2
"Download here"".
Når jeg har hentet den hopper jeg en side tilbage, hvor jeg så lige under
Spybot vælger Detection updates og downloader den (foregår direkte)
Herefter installeres først programmet og derefter update.
Når du skal scanne skal du altid i begge programmer først vælge at hente
evt. nye opdateringer ned inden du scanner.
For begge programmers vedkommende gælder det, at du lader programmet slette
alt det, som det finder. Jeg har brugt dem til at rense mange pc.er og
aldrig oplevet at de fandt noget, som ikke måtte slettes.
Spybot har det iøvrigt med at finde 5 exploit i win xp i
registreringsdatabasen. Den finder de samme 5 efter genstart. Det er ikke
lykkedes mig at finde ud af, hvorfor den finder dem, da de rent faktisk ikke
findes, hvilket man kan konstatere ved at se i registreringsdatabasen. Men
slet det roligt hver gang.
I Spybot kan du efter en rensning med fordel bruge Immunize, idet der så
lægges blokering ind mod ca. 2000 forskellige snyltere, således at de slet
ikke kan komme ind.
Denne immunize bør man køre hver gang man har hentet en ny update og
scannet.
God fornøjelse.

Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-04 06:46

Kurt B. Andersen <kurtnospam@portalen.no> wrote:

> Adaware kan du downloade her:
> http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.ht
> ml?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

Installeret og kørt på laptop. 35 filer af typen IECache fundet som
betegnes som »Data Miner«. Programmet har sat dem i karantæne, og
gennemfører nu en »smart scan.« Hvorefter den fandt yderligere en 17
filer. Alle slettet eller sat i karantæne {som programmet anbefalede}

Instaleret og ved at blive kørt på desktop.

Det næste program downloaded og kørt på laptop. Fandt fem fejl, rettet,
immunize kørt, og anbefalede så installering af spywareblaster, som nu
installeres.

Nu får jeg se når begge maskiner er kørt - og genstart foretaget.
--
Per Erik Rønne