Adresser i alfabetisk orden?
Fra : Thomas Schrøder

Dato : 03-11-04 23:35

Hej
Jeg har et Word dokument med ca. 600 adresser. Er der en smart måde at få
dem lagt i alfabetisk orden på?

De står sådan her nu:
Claus Jensen
Clausensvej 777
8000 Århus C

Anker Jensen
Jensensvej 999
8000 Århus C

Bente Jensen
Bentesvej 888
8000 Århus C

Vil gerne have dem sådan her:
Anker Jensen
Jensensvej 999
8000 Århus C

Bente Jensen
Bentesvej 888
8000 Århus C

Claus Jensen
Clausensvej 777
8000 Århus C

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-11-04 08:40

Hej Thomas

Jeg er gået ud fra, at du har et afsnitstegn (<Enter>)
efter hver linje og ét <Enter> mellem hver adresse.
Her er så en måde alfabetiseringen kan foretages på.
Lav en sikkerhedskopi af dit dokument, inden du går i gang!

1. Markér hele listen inklusive det sidste afsnitstegn.
2. Vælg Redigér > Erstat, fanen "Erstat"
3. Søg efter ^p^p (2 afsnitstegn efter hinanden,
som er sidste linjes (i en adresse) afsnitstegn efterfulgt
af afsnitstegnet for den tomme linje)
Erstat med ^pxxx
4. Vælg "Erstat alle"

Lad dialogboksen være åben.

5. Søg efter ^p og erstat med ^l (lille L som betyder
manuelt linjeskift og som under indskrivning laves med
<Shift><Enter>)
6. Vælg "Erstat alle"
7. Søg efter xxx og erstat med ^p
8. Vælg "Erstat alle"

Hver adresse er nu et enkelt afsnit med 3 linjer + en tom linje
i stedet for før, hvor den bestod af 3 afsnit + en tom linje.

9. Luk dialogboksen
10. Vælg Tabel > Sortér. Sortér efter "Afsnit", type "Tekst",
stigende og "Ingen kolonneoverskrift". OK.

Adresserne er nu sorteret. Hvis du vil have afsnitstegnene tilbage
foretages en sidste Redigér > Erstat, hvor ^l erstattes med ^p.
Men det er der vel ingen grund til

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Thomas Schrøder

Dato : 04-11-04 18:11

Hej Leo

Det virker, tak for den gennemgående vejledning.

Venlig hilsen
Thomas

..

Fra : Leo Heuser

Dato : 04-11-04 20:59

Velbekomme, Thomas, og tak for tilbagemeldingen

LeoH