CSS og browserkompatibilitetsproblem
Fra : SimonBK

Dato : 10-11-04 15:37

Hej igen,

Jeg har et par mindre problemer, som jeg vil blive meget glad for
at få hjælp til.

1. På min side er alt sidens indhold i en div id=content. De
nestede div skulle meget gerne få div id=content til at udvide
sig i højden når der er indhold der flyder over. Dette sker
rigtignok i Win IE, men ikke i firefox og safari fx. Er der nogle
der har en forklaring eller et godt råd? Jeg har forsøgt at
fjerne den faste højde men det hjælper ikke. Kan det skyldes
overfloat-kriterier i de nestede divs?

2. Mit andet problemer at et div id=list placerer sig anderledes
i Mac IE end i andre browsere.

#content {
   width: 780px;
   margin-right: auto;
   margin-left: auto;
   background-color: #FFFFFF;
   padding: 15px 0px 10px 20px;
   margin-top: 0px;
   margin-bottom: 0px;
   position: relative;
   left: 0px;
   top: 0px;
   height: 650px;
}

#list {
   z-index: 4;
   background-color: #FFFFFF;
   left: 295px;
   top: 0px;
   float: left;
   width: 550px;
   padding-top: 0px;
   margin-top: 4px;
   margin-left: 20px;
}

http://www.annagulmann.dk/modinet/pages/publikationslister/publik
ationsliste.htm

kan bruges som eksempel på begge problemer!

Håber at nogle kan hitte en forklaring. På forhånd tak.

SimonBK

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-11-04 21:39

On 10 Nov 2004 14:36:56 GMT, SimonBK <simonbk@hum.ku.dk> wrote:

> [...]
> der har en forklaring eller et godt råd? Jeg har forsøgt at
> fjerne den faste højde men det hjælper ikke. Kan det skyldes

Floatede elementer tages ud af sidens flow, og vil derfor ikke udvide din
content.
Du kan evt. forsøge at fikse det med:

> 2. Mit andet problemer at et div id=list placerer sig anderledes
> i Mac IE end i andre browsere.

I første omgang kunne du validere din side, der er et par fejl, dog ikke
noget der burde ændre på placeringer.

--
Ryan Kristensen