Hvem har ringet til Estland?
Fra : h@rdis

Dato : 13-11-04 11:37

Med fare for at have brudt etiketten og blive skældt ud, risikerer jeg
alligevel at spørge i tre grupper (forslag om andre grupper modtages med
glæde):
Læste tilfældigt min sidste tlf.regning og fandt et opkald (juli 04) på 28
minutter til Estland (00372 54111252) som jeg altså ikke har foretaget, ej
heller andre i husstanden.
TDC siger at opkaldet har fundet sted fra min telefon/mit nummer, men at jeg
er velkommen til at skrive, så skal de nok måle!
Jeg tænker om det kan være noget med disse "dealer-programmer" (hedder de
vist), som selv ringer op efter besøg på mindre seriøse internetsider.
Jeg har ISDN og ADSL.
Er der hjælp derude? - forklaring eller andre der har oplevet noget
tilsvarende.

mvh JØrgen
ps. har søgt på nummeret i Estland men ikke fundet noget.

9

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 13-11-04 12:17

h@rdis wrote:
> [...]
> Jeg har ISDN og ADSL.
> Er der hjælp derude? - forklaring eller andre der har oplevet noget

Med mindre du har et ISDN modem eller en ISDN router tilsluttet, burde
dialer programmer ikke kunne forårsage opkaldet.

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, TDC Online, Technology
http://netfactory.dk/ , +45 (339)94634

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-11-04 12:54

On Sat, 13 Nov 2004 11:36:46 +0100, "h@rdis" <hardis.j@mail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har ISDN og ADSL.

>Er der hjælp derude? - forklaring eller andre der har oplevet noget
Med ISDN er sansynligheden for at nogen har koblet sig på din linje så
godt som ikke eksisterende. (Ugerningsmændene skal jo både vide at du
har ISDN og have en NT boks med)
Hvis du har ISDN kort i din PC og dette understøtter "analog modem"
eller du har et analog modem koblet til PCen (og til NTen, enten via
NTens AB port eller seperat AB adaptor) kan det være at det er et
dailerprogram der har hjulpet dig til opkaldet.
Prøv TDC udlandsoplysning til at sporre ejren af nummeret. (Du behøver
ikke fortælle hvorfor du er intereseret i oplysningen)
Ring evt. til nummeret for at finde ud af om det er en person der
svarer eller et modem.
Et hint: hvis det er et modem der svarer i den anden ende, er der en
stor sansynlighed for at det er et dailerprogram der har været på
spil.
/Hans

Fra : Lars G

Dato : 13-11-04 14:44

"h@rdis" <hardis.j@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC siger at opkaldet har fundet sted fra min telefon/mit nummer, men at
> jeg er velkommen til at skrive, så skal de nok måle!

1. Har du trådløs telefon?
2. Nogle har koblet sig på din kabel ind i huset.
3. TDC har en fejl i deres system.

\Lars G

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 16:44

Lars G skrev:

> 1. Har du trådløs telefon?

Kan du forklare den nærmere? Jeg har selv trådløs nemlig..

> 2. Nogle har koblet sig på din kabel ind i huset.

En mulighed omend usansynlig i dagens Danmark.

> 3. TDC har en fejl i
> deres system.

Mere sansynligt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lars G

Dato : 13-11-04 17:28

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Kan du forklare den nærmere? Jeg har selv trådløs nemlig..

I gamle dage ? da folk havde analoge trådløse telefoner
var det jo bare at gå/køre rundt til du havde en klar tone

Hvor nemt det er med de digitale ved jeg ikke .. men det kan
med garanti lade sig gøre .....

> En mulighed omend usansynlig i dagens Danmark.

Hvorfor ? Det er jo kun at åbne TDC dåsen ved huset og
monter de to ledninger !

> Mere sansynligt

\Lars G

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-11-04 18:14

On Sat, 13 Nov 2004 17:28:17 +0100, "Lars G" <lbg_@_adslhome.dk>
wrote:

>Hvorfor ? Det er jo kun at åbne TDC dåsen ved huset og
>monter de to ledninger !
Nej, ikke ved ISDN, der er det lidt mere kompleks.
Du skal afbryde kundels ledning og tilkoble en medbragt NT, der kan
ikke sidde 2 NTer på ledningen på samme tid.
/Hans

Fra : Cubus

Dato : 14-11-04 10:22

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev

> Nej, ikke ved ISDN, der er det lidt mere kompleks.
> Du skal afbryde kundels ledning og tilkoble en medbragt NT, der kan
> ikke sidde 2 NTer på ledningen på samme tid.

Ofte er den analoge udgang fra NTab-boksen eller modem
også at finde i den udvendige parfordeler såfremt der udgår
flere kabler fra denne og man ønsker at kunne bruge alm
telefoner i boligens forskellige stikdåser.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-04 18:42

Lars G wrote:

> Hvor nemt det er med de digitale ved jeg ikke .. men det kan
> med garanti lade sig gøre .....

Det kan det ikke, nej. DECT-telefoner skal kobles til basen.

> Hvorfor ? Det er jo kun at åbne TDC dåsen ved huset og
> monter de to ledninger !

Ved PSTN.

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 20:56

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Det kan det ikke, nej. DECT-telefoner skal kobles til basen.

HOST, der er forskel på digitale telefoner og DECT.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 22:56

Lars G skrev:

> I gamle dage ? da folk havde analoge trådløse telefoner var det jo bare
> at gå/køre rundt til du havde en klar tone

Okay

> Hvor nemt det er med de digitale ved jeg ikke .. men det kan med garanti
> lade sig gøre .....

Det skal nok ikke være umuligt men jeg ved det ikke.

> Hvorfor ? Det er jo kun at åbne TDC dåsen ved huset og monter de to
> ledninger !

Det ses hurtigt hvis den har været åbnet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 23:15

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det ses hurtigt hvis den har været åbnet.

Næh, ikke med det rigtige værktøj.......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 01:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Næh, ikke med det rigtige værktøj.......

Hvordan vil du gøre det med en plomberet dåse hvor hovedet er helt plant
dvs ingen kærv eller noget?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 09:09

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvordan vil du gøre det med en plomberet dåse hvor hovedet er helt plant
> dvs ingen kærv eller noget?

Lidt dygtigt håndværk med en spidstang.

Tro mig, jeg har gjort det før, ved indstallering af ekstra telefoner.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 10:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Lidt dygtigt håndværk med en spidstang.

Teknikeren fortalte mig at hvis man prøvede så knækkede hovedet.

> Tro mig, jeg har gjort det før, ved indstallering af ekstra telefoner.

Jeg tror dig.. men vil gerne se det gjort ved min. Hovedet er helt plant
og en smule undersænket i dåsen.

Jeg tvivler det kan lade sig gøre med min.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 10:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Teknikeren fortalte mig at hvis man prøvede så knækkede hovedet.

De skruer har de ikke altid brugt. Tænk på at der er intallationer der
er +30 år gamle og aldrig er blevet ændret på.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 14:17

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> De skruer har de ikke altid brugt. Tænk på at der er intallationer der
> er +30 år gamle og aldrig er blevet ændret på.

Ja okay det kan der være noget om.

Min skrue er 1 år gammel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-04 22:56

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> De skruer har de ikke altid brugt. Tænk på at der er
> intallationer der er +30 år gamle og aldrig er blevet ændret på.

De findes endda med fingerskruer og en "løftet pegefinger" med en
besked om at det er strafbart at åbne dåsen.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Peter

Dato : 15-11-04 06:22

> Lidt dygtigt håndværk med en spidstang.
> Tro mig, jeg har gjort det før, ved indstallering af ekstra telefoner.

Nu er der også meget forskel på hvordan dåserne er udformet. Der hvor
jeg boede før, var der blot en grå metal dåse der end ikke havde hørt om
blomber. Den sad på siden af huset godt gemt bag nogle buske og kunne
åbens med en næsten vilken som helst tang, og hvis man ikke direkte
øgede vild, ville man ikke kunne se de bag efter, for jeg erfarede at
dækslet næsten kunne skrues af med fingerne.

Mvh Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 18:04

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Kan du forklare den nærmere? Jeg har selv trådløs nemlig..

Er det ikke en DECT/kodet telefon kan enhver med en der opererer på
samme system bruge din base.

> En mulighed omend usansynlig i dagens Danmark.

LOL, hvor sidder din samledåse ?
Har du set, hvor de der plastickasser med blåt låg og TDC mærke på de
står, en trekantsnøgle og du er inde i dem, og vupti - gratis telefoni.

> Mere sansynligt

Måske. Derfor sørger man for at der er spærret for udenladsopkald til
"suspekte" lande, hvor der typisk kommer svindlere fra, hvis man ikke
har brug for at ringe til de lande. Her drejer det sig om baltikum,
Rusland, Polen, ex Jugoslavien, mellemøsten og afrika. Det er desværre
her der oftest kommer sådanne "indbrudstyve" fra.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-04 18:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> står, en trekantsnøgle og du er inde i dem, og vupti - gratis
> telefoni.

Såfremt at man har PSTN. Med ISDN kan det ikke lade sig gøre.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars G

Dato : 13-11-04 19:54

> Såfremt at man har PSTN. Med ISDN kan det ikke lade sig gøre.

Hvorfor ikke ?

Tror ud ikke "Tyven" kan have en isdn telefon med ?

\Lars G

Fra : Leonard

Dato : 13-11-04 20:04

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> wrote:

>Tror ud ikke "Tyven" kan have en isdn telefon med ?

Mon ikke det er lidt for besværligt, både at have TA-boks og tlf?
- tyve er som regel ligesom vand, de vælger også den nemme løsning.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-11-04 14:23

Lars G wrote:

> Hvorfor ikke ?
> Tror ud ikke "Tyven" kan have en isdn telefon med ?

ISDN-telefonen virker ikke hvis den bare kobles på, idet telefonen
anvender B/D-kanaler og lederne ude i gadeskabet rummer et BRI (Basic
Rate Interface). Der skal derfor en NT til, for at signalerne på BRI'et
kan anvendes til TA'en (telefonen).

Jesper G. Poulsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-11-04 22:31

> [...]
> anvender B/D-kanaler og lederne ude i gadeskabet rummer et BRI (Basic
> Rate Interface). Der skal derfor en NT til, for at signalerne på BRI'et

Korrekt.

Men som Cubus nævner, er det analoge signal fra AB-adapteren meget ofte ført
med ud i dåsen...

MVH
Kent Glerup

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-04 00:22

Kent Glerup wrote:

> Men som Cubus nævner, er det analoge signal fra AB-adapteren meget
> ofte ført med ud i dåsen...

Det afhænger _meget_ af installationen. Jeg har endu til gode at opleve
en tekniker-installation hvor dette er tilfældet. Og GDS'erne har det
ihvertfald ikke.

FUT er sat til ISDN-gruppen

Jesper G. Poulsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-11-04 18:44

> Det afhænger _meget_ af installationen. Jeg har endu til gode at opleve
> en tekniker-installation hvor dette er tilfældet. Og GDS'erne har det
> ihvertfald ikke.

Så har du ikke set så mange tekniker-installationer!

Og ja: Det afhænger af installationen, bemærk ordet "ofte"

MVH
Kent Glerup

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-04 20:13

Kent Glerup wrote:

> Så har du ikke set så mange tekniker-installationer!

Så siger vi det...

> Og ja: Det afhænger af installationen, bemærk ordet "ofte"

Generalisering er altid godt, nå ikke...

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 20:57

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Såfremt at man har PSTN. Med ISDN kan det ikke lade sig gøre.

Ååh ja - NT boksen mangler......

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-11-04 22:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Er det ikke en DECT/kodet telefon kan enhver med en der opererer på
> samme system bruge din base.

De eneste analoge trådløse telefoner, der er lovlige i Danmark,
er CT-1 telefoner og de er beskyttet mod at et fremmed håndsæt umiddelbart
får adgang. Beskyttelsen kan sikkert brydes, men det kræver dog en vis
viden.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 23:16

"Per H. Nielsen" skriver:

> De eneste analoge trådløse telefoner, der er lovlige i Danmark,
> er CT-1 telefoner og de er beskyttet mod at et fremmed håndsæt umiddelbart
> får adgang.

Og ?

Det har svjv ikke hindret ret mange i at tilslutte "ulovlige" telefoner.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 14-11-04 13:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Og ?
>
> Det har svjv ikke hindret ret mange i at tilslutte "ulovlige"
> telefoner.

Det har hindret andre i at misbruge fremmede trådløse telefoner, hvilket
er det vi taler om her.
At der så findes folk, der inviterer til misbrug, ved at anvende
ulovlige enheder er en helt anden sag.
Der er aldrig lovligt solgt trådløse telefoner i Danmark, heller ikke
analoge, som kunne anvendes af uvedkommende blot ved at gå rundt
med et headset og finde en klartone.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 22:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Er det ikke en DECT/kodet telefon kan enhver med en der opererer på samme
> system bruge din base.

Min er en DECT men den skal parres med basen før den virker.

> LOL, hvor sidder din samledåse ?

På huset hvor jeg går forbi hver dag. Den er forseglet.

> Har du set, hvor de der plastickasser med blåt låg og TDC mærke på de
> står, en trekantsnøgle og du er inde i dem, og vupti - gratis telefoni.

Ja ud til åben villavej? Jeg tror nok folk får ringet til rette
instanser hurtigt hvis der sidder en eller anden hætteklædt mand og
fusker

Hvordan gøres det?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 23:17

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Min er en DECT men den skal parres med basen før den virker.

Jeps, det er ret smart ikke ?

> På huset hvor jeg går forbi hver dag. Den er forseglet.

Kig på andre huse, ser den ud på samme måde ?

> Ja ud til åben villavej?

Ja, eller, hvor den nu er placeret.....

> Jeg tror nok folk får ringet til rette
> instanser hurtigt hvis der sidder en eller anden hætteklædt mand og
> fusker

Jep, hvis de ser ham/hende.

> Hvordan gøres det?

Man retter henvendelse til sit telefonselskab......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 01:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeps, det er ret smart ikke ?

Den er da meget handy

> Kig på andre huse, ser den ud på samme måde ?

Aner det ikke - vil ikke lige stå og glo på naboens hus

> Jep, hvis de ser ham/hende.

Skal de nok gøre. Folk har det med at være så satans nysgerrige
efterhånden.

> Man retter henvendelse til sit telefonselskab......

OK - det vil jeg gøre. Hvis det intet koster og ej er besværligt så
skader det jo ikke at være på den sikre side.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 09:10

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> OK - det vil jeg gøre. Hvis det intet koster og ej er besværligt så
> skader det jo ikke at være på den sikre side.

Netop.

Fra : h@rdis

Dato : 14-11-04 22:59

> [...]
> tilsvarende.
>
> mvh JØrgen
> ps. har søgt på nummeret i Estland men ikke fundet noget.

Kære alle
Der er kommet mange interessante synspunkter, men synes ikke liiige jeg er
blevet klogere.
Lidt lokale detaljer:
Jeg bor langt ude på landet hvor der ikke kommer mange sådan lige forbi.
Desuden har jeg ingen synlig boks udvendigt på huset, så ingen har haft
adgang den vej.
Jeg har 2 ISDN-telefoner; Siemens Gigaset 3030 - den ene trådløs. Risikoen
for at en er kommet forbi med et håndsæt er vel tilstede, men ikke
sandsynlig. Sådan en trådløs skal vel også "tilmeldes" ?
Jeg ser selv tre muligheder:
1.Et dealerprogram, men kan det lade sig gøre med ADSL?
2. Fejl hos TDC
3. Indbrud, men det er der ikke tegn på (ka sq ikke huske om huset var tomt
en dag i juli)
Hvis 1. er det et problem der SKAL løses
Hvis 2. er det et problem der vist ikke kan løses??
mvh JØrgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-11-04 00:20

h@rdis wrote:

> Jeg ser selv tre muligheder:
> 1.Et dealerprogram, men kan det lade sig gøre med ADSL?

Hvis din PC ikke er koblet til ISDN-forbindelsen, så er dén udelukket.

> 2. Fejl hos TDC

Den lyder plausibel.

> 3. Indbrud, men det er der ikke tegn på (ka sq ikke huske om huset
> var tomt en dag i juli)

Det kan du vel se på din regning?

FUT:dk.forbruger

Det er desuden ikke god netikette at krydsposte mellem offentlige
grupper og private grupper (TDC's egne grupper).

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-04 06:29

"h@rdis" skriver:

> Jeg har 2 ISDN-telefoner; Siemens Gigaset 3030 - den ene trådløs. Risikoen
> for at en er kommet forbi med et håndsæt er vel tilstede, men ikke
> sandsynlig. Sådan en trådløs skal vel også "tilmeldes" ?

Netop Gigaset er DECT telefoner, her skal man holde en knap nede på
basen, hvis et eksternt rør skal "tilmeldes".

> 1.Et dealerprogram, men kan det lade sig gøre med ADSL?

En dialer (ikke en dealer, det er en der handler) kræver at du har din
pc koblet op mod din ISDN linje med et modem - har du det ?

> 2. Fejl hos TDC

Jep

> 3. Indbrud, men det er der ikke tegn på (ka sq ikke huske om huset var tomt
> en dag i juli)

Man ved sku aldrig. Med hensyn til lovbrydende baltere kan de sku finde
på hvad som helst.....

Fra : h@rdis

Dato : 16-11-04 00:39

> [...]
>
> Jep

> Man ved sku aldrig. Med hensyn til lovbrydende baltere kan de sku finde

Tak Klaus
Pinligt, røde ører, selvfølgelig hedder det en dialer, sorry
Pc og "modem" er koblet, men der er ikke oprettet en opkaldsforbindelse. Og
hvis dialeren selv kan gøre det (som een er inde på i dk.forbruger) ville
jeg vel kunne finde forbindelsen også nu?
JØrgen

Fra : Sørensen

Dato : 15-11-04 07:10

"h@rdis" <hardis.j@mail.dk> skrev

> [...]
> tomt en dag i juli)
> Hvis 1. er det et problem der SKAL løses
> Hvis 2. er det et problem der vist ikke kan løses??

1. det er muligt hvis Du stadig har et ISDN-modem OG det er forbundet til
din PC.
løsning= fjern ledningen fra modem til pc
2. det kan jo ske
3. det kan være indbrud på din linie og det behøver ikke være lige ved dit
hus, der findes testtelefoner der ikke behøver en seperat NT-boks med det er
næppe sådan een tyvene gider slæbe rundt på så længe der er masser af
analoge linier endnu.

har Du prøvet at ringe nummeret op for at se om det er et moden der tager
"røret" ?.

vh.
Sørensen

Fra : h@rdis

Dato : 16-11-04 00:42

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
klip

> har Du prøvet at ringe nummeret op for at se om det er et moden der tager
> "røret" ?.
>
> vh.
> Sørensen
Nej, men det er næste trin (men vil helst gøre det fra en anden telefon end
hjemmefra, ikke pga. udgiften, men for ikke at svække min kommende
argumentation overfor TDC ("...du har jo ringet flere gange..., ka jeg høre
dem sige))
Jørgen

Fra : Sørensen

Dato : 16-11-04 05:45

"h@rdis" skrev

> [...]
> end hjemmefra, ikke pga. udgiften, men for ikke at svække min kommende
> argumentation overfor TDC ("...du har jo ringet flere gange..., ka jeg

Fornuftigt !.

Men jeg kan se at der er en anden der har prøvet og det er tilsyneladene et
nummer der viderstiller til et modem.

Men hvis du ikke bruger ISDN-modemet så ville det være en rigtig god ide at
fjerne ledningen mellem pc og modem for at hindre gentagelser.

Jeg mener ikke at dialeren behøver at være synlig i dine
"opkaldsforbindelser" det er vel bare nogle AT-komandoer der skal sendes til
din comport som feks et faksprogram gør.

vh.
Sørensen

Fra : h@rdis

Dato : 16-11-04 21:13

> [...]
> "opkaldsforbindelser" det er vel bare nogle AT-komandoer der skal sendes
> til din comport som feks et faksprogram gør.

Tak for dit svar. Jeg vil fjerne forbindelsen mellem pc og ISDN, da den i
bedste fald vel er overflødig.
mvh JØrgen

Fra : Leif Olesen

Dato : 18-11-04 10:01

> [...]
> >
> klip

> Tak for dit svar. Jeg vil fjerne forbindelsen mellem pc og ISDN, da den i

Hej Jørgen
Jeg har undersøgt en sag hos en kunde der pludseligt fik en regning på
4.000,- for opkald til Estland mobil, der var ingen som ville vedkende sig
opkaldene.
De var ført i virksomhedens privatbolig, fra en PC hvor der både var ADSL og
ISDN, ISDN havde været brugt til internet, men blev nu brugt til styring af
noget udstyr.
Analysen viste, at imellem 2-10 minutter efter at der var foretage et
normalt opkald til internettet blev denne forbindelse afbrudt og der blev
etableret en forbindelse til Estland via ISDN modem, og dette kunne ikke
konstateres på PCen.
Dette skete kun når der ingen voksne var tilstede i privaten!
Efter at ISDN modemmet er slukket når det ikke bruges, så er problemet
stoppet.
Konklusionen er søg altid først internt, min erfaring er, at her ligger
forklaringen oftest.
mvh
Leif
Fjern teleadvice fra mailadr.

Fra : h@rdis

Dato : 18-11-04 23:30

"Leif Olesen" <lolesentele@advicepost9.tele.dk> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> konstateres på PCen.
> Dette skete kun når der ingen voksne var tilstede i privaten!

Den sætning forstår jeg altså ikke rigtig betydningen af!
Antyder du noget om en ikke-voksens??? (det er her min forståelse ikke slår
til) besøg på bestemte sider, som fremprovokerer et ISDN-opkald, samtidig
med at ADSL-forbindelsen lukker?

> [...]
> stoppet.
> Konklusionen er søg altid først internt, min erfaring er, at her ligger

Tak for dit bud på hvad der kan ske, nemlig at et ISDN-opkald kan lukke en
ADSL-forbindelse uden at man opdager det.
Det lyder som den "bedste" forklaring, hvis altså ikke det er en fejl hos
TDC.
Ved du om jeg så bare hænger på regningen, mere af princioielle grunde, da
jeg ikke gider lave en større sag om 150 kr.
-tak for dit svar
JØrgen
ps: jeg HAR nu fjernet forbindelsen fra ISDN til pc'eren.

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 15-11-04 11:08

Efter at have testet nummeret(0037254111252), ser det ud til at værer et
mobil nummer, men med analog modem på (formentlig viderestilling)

--
Med venlig hilsen - Best regards

Ulrich Bergmann

Fra : h@rdis

Dato : 16-11-04 00:47

"Ulrich Bergmann @ mscd.dk>" <mail<SPAMSPAM> skrev i en meddelelse
> Efter at have testet nummeret(0037254111252), ser det ud til at værer et
> mobil nummer, men med analog modem på (formentlig viderestilling)

Tak for det, så slipper jeg nok selv for at ringe
Øhhh, nogen der ved hvad mobil med analog modem/viderestilling tyder på??
porno?
JØrgen

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 16-11-04 09:48

Jeg kunne forstille mig at det er et nummer som hører til en dialer..

Havde du forbindelse fra din computer via modem til telenettet (har ikke
lige kunne se om du har svaret) ¿
- det kunne afslører meget, bla. om det er en dialer...

--

Mail: mail@mscd.dk
Mobil mail: mobil@mscd.dk
Web: http://www.mscd.dk

Fra : h@rdis

Dato : 16-11-04 21:18

> [...]
> lige kunne se om du har svaret) ¿
> - det kunne afslører meget, bla. om det er en dialer...

Nej. Ved ikke om jeg i det hele taget var på nettet pågældende tidspunkt.
Men mit ISDN-model er tilsluttet min pc. Der er dog ikke lavet en
opkaldsforbindelse (blev unødvendig, da jeg fik ADSL).
Vil nu fjerne forbindelsen mellem pc og modem og håber at dette forløb var
billige lærepenge.
mvh JØrgen

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 16-11-04 22:21

I de fleste tilfælde laver dialeren selv en dialup forbindelse, også selv om
du ikke har nogle..
- Så det må formodes at det er det der er problemet.

Læs bla.
http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/pressemeddelelser/pressemeddelelser0/pirater/