Forrude ødelagt .. hvem betaler
Fra : J.K.Arning

Dato : 13-11-04 11:39

Jeg har postet denne i jura gruppen men fik ikke andet ud af det end at
blive kaldt en løgner så jeg forsøger her og håbder at der i gruppen er
folk med praktisk erfaring.

Jeg var en smut forbi Thansen idag (igår red) og købte nye
vinduesviskere til bilen. Jeg monterede dem ( som så mange gange før )
og kørte hjem. Efter ca. 30 kilometer hvor viskerne kører konstant på
næsthøjeste hastighed hopper den højre vinduesvisker af visker armen som
rammer ruden og efterlader en stor "stjerne" i ruden.

Hænger jeg på den regning eller kommer det på tale med noget
produktansvar ?

Jeg har som antydet monteret vinduesviskere før og kontrolerede at de
sad som de skulle så der må efter min bedste overbevisning være tale om
en fejl ved viskerbladet men jeg kan godt fornemme at det bliver et
spørgsmål om "udsagn mod udsagn".

Hvad tror i her i gruppen ?

P.S. At det ikke altid er en god ide at købe billigt hos Thansen vidstre
jeg og nu glemmer jeg det heller ikke igen.

--
Regards
J.K.Arning :: 13-11-2004 11:34:43 :: http://arning.dk

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-04 11:45

J.K.Arning wrote:
> Hvad tror i her i gruppen ?

Den hænger du selv på efter min mening.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-04 11:51

> Den hænger du selv på efter min mening.

Jeps, viskerbladet kan han "hænge" T.Hansen op på, ruden dækker han selv.

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-04 11:57

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Jeps, viskerbladet kan han "hænge" T.Hansen op på, ruden dækker han
> selv.

Også min tanke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 18:25

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message

> Også min tanke.

Man skal ikke tro, man skal vide
--
Møller

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-04 18:31

Møller wrote:
> Man skal ikke tro, man skal vide

Hvad ved du så?

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 19:41

> Hvad ved du så?

Ikke særligt meget
Kl. er 19.40
--
Møller

Fra : John Sahl

Dato : 13-11-04 19:49

Møller wrote:
> Ikke særligt meget
> Kl. er 19.40

Og der er lige nu reklamepause fra Top Gear-genudsendelse
på 3+

Fra : Rasmus

Dato : 13-11-04 12:22

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Jeps, viskerbladet kan han "hænge" T.Hansen op på, ruden dækker han selv.

Yeps, ligesom når T-hansen giver 100.000km/3 års garanti på deres
tandremme...., så skal de nok give dig en ny tandrem hvis den knækker.

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 18:44

> Yeps, ligesom når T-hansen giver 100.000km/3 års garanti på deres
> tandremme...., så skal de nok give dig en ny tandrem hvis den knækker.

Ja så er man jo dækket lige så godt ind som hvis man køber Opel

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 13-11-04 12:07

"J.K.Arning" skrev

> Jeg har som antydet monteret vinduesviskere før og kontrolerede at de
> sad som de skulle så der må efter min bedste overbevisning være tale om
> en fejl ved viskerbladet.

"Din bedste overbevisning" er ikke noget godt argument, det lyder som om at
viskerbladet stadig ligger ude på vejen og du derfor ikke kan påvise nogen
fejl ved det.
Og hvis det "sad som det skulle" var det jo ikke faldet af.

Der næppe nogen tvivl om, at det er Thansen´s bedste overbevisning, at det
er en monteringsfejl.
Og så er det op til dig at påvise en fejl ved viskerbladet, oven i købet en
fejl som ikke kunne konstateres ved monteringen, for det er jo dit problem
hvis du monterer et blad med fejl.

Det er ikke altid en god ide at lave tingene selv, navnlig ikke når det går
galt, så er det svært at give andre skylden.

mvh
Alex Christensen

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-11-04 12:25

On Sat, 13 Nov 2004 12:07:15 +0100, alexbo in newsgroup dk.fritid.bil
wrote:

> "Din bedste overbevisning" er ikke noget godt argument, det lyder som om at
> viskerbladet stadig ligger ude på vejen og du derfor ikke kan påvise nogen
> fejl ved det.

Jeg har det skam .. det hang stadigt fast i viskerarmen.

> Og hvis det "sad som det skulle" var det jo ikke faldet af.

medmindre der i en eller anden grad var en fejl ved det .. ville du
sige?

> Der næppe nogen tvivl om, at det er Thansen´s bedste overbevisning, at det
> er en monteringsfejl.

Helt enig

--
Regards
J.K.Arning :: 13-11-2004 12:23:00 :: http://arning.dk

Fra : alexbo

Dato : 13-11-04 12:41

"J.K.Arning" skrev

> Jeg har det skam .. det hang stadigt fast i viskerarmen.
Glimrende, og må vi også få at vide hvad der er galt med det?

> medmindre der i en eller anden grad var en fejl ved det .. ville du
> sige?
Næh, hvis det sidder som det skal, falder det ikke af.
Hvis der er en fejl ved det, sidder det ikke som det skal.

Hvis du havde bedt dit værksted om at montere de blade du havde købt hos
Thansen, hvem ville du så bebrejde det faldt af ?

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens

Dato : 13-11-04 12:51

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Hænger jeg på den regning eller kommer det på tale med noget
> produktansvar ?
> Hvad tror i her i gruppen ?

Den hænger du selv på.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 23:04

Det må dælme være en kraftig fjeder der holder din visker arm så den kan
slå en forrude i stykker på ca 2 cm afstand

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 16-11-04 17:46

Per Emborg wrote:
> Det må dælme være en kraftig fjeder der holder din visker arm så den
> kan slå en forrude i stykker på ca 2 cm afstand

Den undrer også mig....