Syn ?
Fra : Xenon

Dato : 13-11-04 10:19

Hej,

Håber der er hjælp at hente her.

Hvis jeg nu køber en brugt bil der er over 10 år gammel og synet i
oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?

Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

På forhånd tak

Pernille

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-11-04 10:43

"Xenon" <Mito.fjern@adslhome.dk> skrev

> Hvis jeg nu køber en brugt bil der er over 10 år gammel og synet i
> oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?

Nej. Men den kan blive kaldt tidligere ind end forventet, næste gang, hvis
dens sidste syn blev udskudt til det yderste.

> Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

Som for alle andre. 10 år er 'ungt' i dette afgiftsplagede land.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 10:44

"Xenon" <Mito.fjern@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?
>
> Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

Du skal ikke syne den ved ejerskifte, men blot periodisk, dvs. sikkert
oktober 2006...

Fra : hanzen

Dato : 13-11-04 10:48

> [...]
>
> Hvis jeg nu køber en brugt bil der er over 10 år gammel og synet i
> oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?

Nej

> Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

Samme som for en på 5 eller 15 år.
http://www.bilsyn.nu/

> På forhånd tak
>
> Pernille

Og så skal du ikke kalde en bil på 10 år for gammel. Det bliver min nemlig
snart. Og den er absolut ikke gammel.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 11:35

"Xenon" <Mito.fjern@adslhome.dk> skrev :

>Hvis jeg nu køber en brugt bil der er over 10 år gammel og synet i
>oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?

Nej - synet holder i 2 år

>Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

den skal såmænd blot periodesynes hvert andet år, som de fleste andre
biler

(ps: 10 år, er ikke gammel ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-04 12:06

Xenon wrote:
> Hej,
>
> Hvis jeg nu køber en brugt bil der er over 10 år gammel og synet i
> oktober 04, skal den så synes igen når jeg overtager den ?

Nej. ikke hvis den er synet og godkendt i okt. 2004.

> Hvordan er synsreglerne for sådan en gammel sag ?

Efter fire år falder alle personbiler i periodisk syn hver andet år.

Se på køretøjets registreringsatest. I højre side af denne finder du en
rubrik hvor der er oplyst første registreringsdato & år.

Bilens fremtidige indkaldelser til periodisk syn vil ske med udgangspunkt i
denne markering.

Eksempelvis vil et køretøj som er registreret første gang 14. nov. 2004
blive indkaldt til periodisk syn første gang november 2008 næste gang 2010
o.s.v..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg