Konvertering af ISDN
Fra : Christian R.

Dato : 13-11-04 09:29

Jeg skal have en gammel ISDN forbindelse konverteret til en PSTN
forbindelse. Hvis jeg ikke husker galt, så kan dette gøres gratis,
hvis forbindelsen er oprettet inden en gang i år 2000 eller 2001.
Dette skulle skyldes at TDC ikke tidligere oplyste kunderne om gebyret
ved konvertering.

Telefondamerne inde hos TDC kender naturligvis ikke til dette, så jeg
skal bruge noget dokumentation. Har jeg`nu ret og hvordan får jeg tDC
overbevist?

Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-11-04 11:41

Hej

Jeg fik min lavet om for ca 2år siden og den gang var det damen selv inde
ved TDC der gjorde mig opmærksom på det var gratis det vidste jeg ikke,se
det var service.

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)
www.wanted-more.dk
www.wanted-more.dk/udlejning

--
news:a0fap0thihmjam0vr8cdd5jl6l9k6nt5is@4ax.com...> Jeg skal have en gammel

Fra : Sørensen

Dato : 13-11-04 11:50

"Christian skrev
Hvis jeg ikke husker galt, så kan dette gøres gratis,
> hvis forbindelsen er oprettet inden en gang i år 2000 eller 2001.

Jeg plejer at blive ved med at ringe op indtil jeg støder på een der kender
reglen.
Har selv fået det gjort for ½ års tid siden.

Prøv at søge tilbage i dk.teknik.telefoni.isdn

og ring på 80808010

vh.
Sørensen

Fra : spam@nejtak

Dato : 13-11-04 23:01

Citat begynd :

Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.

Betaling for tilbagekonvertering fra ISDN til almindeligt
telefonabonnement

Tele Danmark har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke
fremover vil koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig
telefonforbindelse, hvis der forud for oprettelsen af
ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.

Citat slut.

Fra : Christian R.

Dato : 14-11-04 10:57

On Sat, 13 Nov 2004 23:00:30 +0100, spam@nejtak wrote:

>Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark.

Hvor kan man finde det henne? Jeg forsøgt at søge på Google uden held.

Fra : spam@nejtak

Dato : 14-11-04 11:23
Fra : Christian R.

Dato : 03-12-04 09:52

On Sun, 14 Nov 2004 11:22:52 +0100, spam@nejtak wrote:

><http://groups.google.dk/groups?q=%22af+18.+februar+2000%22&hl=da&lr=&group=dk.*&selm=Rtif5.4636%24e3.62113%40news010.worldonline.dk&rnum=1>

Efter lang tids venten på svar fra TDC, så har jeg fået følgende svar.
Det undre mig dog, da mange andre har fået konverteret deres
forbindelse gratis?

Konvertering fra ISDN til PSTN

Tak for din henvendelse om konvertering fra TDC's ISDN-tjeneste til
TDC's telefonitjeneste (PSTN). Du anfører under henvising til
Forbrugerombudsmandens brev af 18. februar 2000 til Tele Danmark, at
TDC er uberettiget til at opkræve konverteringsafgift ved konvertering
fra ISDN til PSTN. Forbrugerombudsmandens brev har været
offentliggjort på Forbrugerombudsmandens hjemmeside.

TDC kan oplyse, at det i Forbrugerombudsmandens brev anførte om
tilbagekonvertering fra ISDN til PSTN, vedrørte en konkret klagesag. I
den konkrete klagesag havde en person i forvejen et almindeligt
telefonabonnement (PSTN), som han ville flytte til en adresse, hvor en
tidligere beboer havde haft et ISDN-abonnement. Personen klagede i den
forbindelse over et gebyr for nedtagning af ISDN-stikket.

Forbrugerombudsmanden blev efter afsendelsen af brevet opmærksom på at
teksten kunne misforstås. Forbrugerombudsmanden tilføjede derfor
følgende tekst på hjemmesiden efter brevets afsendelse:

Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: Dette
punkt har givet anledning til misforståelser, hvorfor det skal
præciseres, at der her alene tænkes på den situation, at en person,
der i forvejen har et almindeligt telefonabonnement, flytter til en
adresse, hvor den tidligere beboer havde et ISDN-abonnement. I disse
tilfølde opkrævede Tele Danmark tidligere et gebyr for
"tilbagekonvertering".

Forbrugerombudsmandens brev vedrører således ikke den situation, at en
kunde ønsker at ændre et ISDN-abonnement til et PSTN-abonnement.

Til din orientering kan det oplyses, at et almindeligt PSTN-abonnement
og et ISDN-abonnement er to forskellige aftaleforhold. PSTN og ISDN er
således to forskellige teletjenester. En konvertering fra ISDN til
PSTN indebærer en opsigelse af abonnementsaftalen om ISDN og en
nyoprettelse af abonnementsaftalen om PSTN.

Opsigelsen af abonnementsaftale om ISDN koster ikke noget. Oprettelse
af abonnementsaftale om PSTN koster derimod et oprettelsesgebyr, som
normalt er 950 kr. (uden teknikerbesøg).

Hvis oprettelse af abonnement på TDC's PSTN-tjeneste og opsigelse af
abonnement på TDC's ISDN-tjeneste sker samtidig, kalder TDC det for en
konvertering. Gebyret for oprettelse af abonnement på PSTN-tjenesten
er i dette tilfælde kun 450 kr. (uden teknikerbesøg) og kaldes et
konverteringsgebyr.

Konverteringsgebyret på 450 kr. er godkendt af IT- og Telestyrelsen i
henhold til telereguleringens maksimalprisregler. Vi henviser til IT-
og Telestyrelsens hjemmeside
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=134755038

Fra : Lars

Dato : 18-11-04 19:06

<spam@nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> ISDN-forbindelsen var et almindeligt telefonstik på adressen.
> Dette punkt giver derfor ikke anledning til yderligere bemærkninger.

Øhh, fedt, jeg fik konverteret tilbage for ca. 5 mdr siden, og betalte 500
kr. for det, kan jeg så få de penge tilbage eller hvad?

MVH

Lars

Fra : Christian R.

Dato : 18-11-04 20:30

On Thu, 18 Nov 2004 19:05:34 +0100, "Lars" <_@_dk> wrote:

>Øhh, fedt, jeg fik konverteret tilbage for ca. 5 mdr siden, og betalte 500
>kr. for det, kan jeg så få de penge tilbage eller hvad?

Det er vist 450,- eller 475,- det koster. Ja, det burde du kunne.
Hende jeg talte med mente ikke jeg havde ret, men hun ville gerne lave
en ordre og så kunne jeg lave en klage, hvor jeg så kunne få pengene
tilbage, hvis jeg havde ret.

Fra : Jimmy

Dato : 25-11-04 17:40

> [...]
> Hende jeg talte med mente ikke jeg havde ret, men hun ville gerne lave
> en ordre og så kunne jeg lave en klage, hvor jeg så kunne få pengene

Få styr på det inden. Hvis du først betaler får du aldrig pengene igen! Det
er mine erfaringer med TDC (monopol eller ej).

Jimmy