Investering!?!
Fra : Stefan Lotzkat

Dato : 13-11-04 00:24

Hej!

Lige et hurtigt spørgsmål...
Kan man få noget ud af 50000 kroner 3 måneder??

På forhånd tak!

Mvh. StefanLZ

Fra : Thomas

Dato : 13-11-04 10:04

"Stefan Lotzkat" <stefan@lotzkat.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Lige et hurtigt spørgsmål...
> Kan man få noget ud af 50000 kroner 3 måneder??
>
> På forhånd tak!
>
> Mvh. StefanLZ

Og et hurtigt svar:

Måske... men det kræver en stor risikovillighed og så skal pengene i aktier.
Generelt kan det absolut ikke anbefales med så kort investeringshorisont.

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-11-04 10:06

[...]

+- 5000 kr er du klar til det?
MvH Steen

Fra : Stefan Lotzkat

Dato : 13-11-04 18:44

Jaa, det ville da være fint!

Mvh. StefanLZ

Fra : Steen Johansen

Dato : 14-11-04 12:19

"Stefan Lotzkat" <stefan@lotzkat.dk> wrote in message
Jaa, det ville da være fint!

Mvh. StefanLZ

> +- 5000 kr er du klar til det?
> MvH Steen

Også med 5000 kr i minus??
Mit råd hold poterne i lommen det er for kort tid
MvH Steen

Fra : Jon Bach

Dato : 14-11-04 04:28

Selvfølgelig kan du det. Hvis du køber aktier i D/S Torm eller Falck så
tjener du kassen. Falck udlodder et udbytte på 19 kr. pr. aktie til februar
mener jeg og selve aktien kkoster kun 50 plus der er chance for de bliver
opkøbt og så stiger den yderligere.

Fra : Thomas

Dato : 14-11-04 10:07

"Jon Bach" <dsl153764@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
februar
> mener jeg og selve aktien kkoster kun 50 plus der er chance for de bliver

Du glemmer lige noget:

Så snart en virksomhed har udbetalt udbytte, så falder kursen tilsvarende.
Kursen kan godt rette sig op igen, men som regel tager det længere tid end 3
måneder, som er investeringshorisonten her.

Iøvrigt er det ikke korrekt at Falck udbetaler 19 kr. i udbytte. Udbyttet i
2004 var på 40 øre pr. aktie, så hvordan skulle det pludselig blive næsten
50 gange større i 2005?? Har du dokumentation for dette?

Hvis det var så nemt at tjene penge som du skriver, hvorfor stiger
Falck-aktien så ikke meget mere end den gør?

Fra : Peter Sindrup

Dato : 14-11-04 14:27

> [...]
februar
> mener jeg og selve aktien kkoster kun 50 plus der er chance for de bliver

Hvis det var så nemt (og sikkert) så ville vi jo alle være millionærer.

Peter

Fra : Anders Mørk

Dato : 15-11-04 11:09

> Kan man få noget ud af 50000 kroner 3 måneder??

Det kommer jo lidt an på ens øvrige økonomi... Hvis man nu eksempelvis havde
en kassekredit med negativ saldo, kunne man jo nedbringe denne negative
saldo og derved tjene ens lånerente... Det kan jo give et pænt afkast.

../Anders