Rum afskærmning
Fra : john D

Dato : 13-11-04 00:25

Hej

Vi bruger det ene hjørne af vores stue som "arbejdsrum" og går derfor
med tanken om at lave en eller anden form for afskærmning af
"arbejdsrummet" (ca 3 x 3 m).

Det vi søger er en eller anden løsning som kun kræver fiksering i loft
og væg da vi ikke må fiksere i gulvet. Det må desuden gerne være en
relativ billig løsning (dog gerne mere end gardiner).

Håber at nogle af jer har en god idé til vores lille problem.

Mvh
John

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-11-04 11:00

> Det vi søger er en eller anden løsning som kun kræver fiksering i loft
> og væg da vi ikke må fiksere i gulvet. Det må desuden gerne være en
> relativ billig løsning (dog gerne mere end gardiner).

En reol? Alternativt en af de vægge, man bruger på kontorer. Begge dele er
flytbart og skal ikke fastgøres.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 13-11-04 11:20

john D wrote:

> [...]
> relativ billig løsning (dog gerne mere end gardiner).
>
> Håber at nogle af jer har en god idé til vores lille problem.

Jeg har med succes set folk bruge reoler. Generelt har det været åbne
reoler, der ligesom mellem bøgerne og lignende åbner op mellem de to
rum, som reolen skaber.

Og den kan nok selv stå på gulvet.

Jeg har også set (træ)persienner brugt til formålet. Når man havde
gæster, så trak man dem ned eller vippede dem, så rodet ikke længere var
synligt. Og når man sad og arbejde, så trak man enten persiennen op
eller blot vippede den, så der kom mere lys ind i arbejdsværelset - alt
efter humør.

Fra : Holst

Dato : 13-11-04 11:24

Fra : Splitcane

Dato : 14-11-04 10:57

"john D" skrev d. 13-11-04 00:25 dette indlæg :
> [...]
> relativ billig løsning (dog gerne mere end gardiner).
>
> Håber at nogle af jer har en god idé til vores lille problem.

Sæt gipsplader op. Fikser dem i loft og væg og lad dem hvile på en
gummiliste på gulvet med hele vægten. Så har du fået alle dine krav
opfyldt og det holder. Evt. kan du samle gipspladerne omkring en ramme
af lægter og lade rammen hvile på gulvet og så kun fæstne i loft og væg
bagefter. Husk at isolere med glasuld mellem gipspladerne så du
støjdæmper rummene i mellem. Laver du det på denne måde er der også
mulighed for at sætte dør/vindue i.

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis

Dato : 15-11-04 11:25

> [...]
> relativ billig løsning (dog gerne mere end gardiner).
>
> Håber at nogle af jer har en god idé til vores lille problem.

Hvad med en skydedør alá den son "flipperne" lavede i "Huset"
Den kan jo fint hænge uden styr på gulvet? Kan evt fixeres vha væggen

Mvh Dennis