Så har jeg set det med...
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-11-04 20:03

Fra : Møller

Dato : 12-11-04 22:52

> http://tv2nord.dk/default.asp?kategori1=tv&refid=19956&start=:15:04&duration=0:3:17&file=010904.wmv&file2=&dato=01-09-2004
>

> --
>
> Tight lines
> Thomas Schreiber - DK
> -
> Born to fish, forced to work :o/
>
> http://schreiber.se

*GGGGGGGGGGGG*

Total griner..
Jeg kiggede lige en ekstra gang på datoen, men der står ikke 1. april.
MEGET imponerende..

Møller

Fra : Robert Piil

Dato : 12-11-04 22:55

On Fri, 12 Nov 2004 22:51:58 +0100, "Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk>
wrote:

>Total griner..
>Jeg kiggede lige en ekstra gang på datoen, men der står ikke 1. april.
>MEGET imponerende..

Det er ingen stor sensation. Det har været en ganske almindelig måde
at tage bækørreder på for en generation (eller halvanden) siden,
dengang det at få noget at spise var vigtigere end at hygge sig med
lystfiskeri for mange mennesker.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Møller

Dato : 13-11-04 06:50

> [...]
> at tage bækørreder på for en generation (eller halvanden) siden,
> dengang det at få noget at spise var vigtigere end at hygge sig med

Undskyld jeg blev imponeret..!!
Jeg har aldrig hverken set eller hørt om det fænomen før.
Synes stadig det ser sjovt ud, og er meget imponerende.

Møller

Fra : Robert Piil

Dato : 13-11-04 09:10

On Sat, 13 Nov 2004 06:49:41 +0100, "Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk>
wrote:

>Undskyld jeg blev imponeret..!!
>Jeg har aldrig hverken set eller hørt om det fænomen før.
>Synes stadig det ser sjovt ud, og er meget imponerende.

Det var ikke meningen at "pille dig ned", blot at fortælle at det har
været en almindelig måde at fange ørreder på.

Jeg er heller ikke sikker på at det er særligt nemt - men det er det
jo heller ikke altid med stang og krog.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : ivan

Dato : 13-11-04 19:12

Hej

Jeg har selv brugt metoden i mine unge dage (15 år siden). Det er faktisk
ikke voldsomt svært. Men det er meget sjovt, når man kilder ørrederne under
bugen indtil man når frem til et godt sted at få fat. Min egen rekord er
nok ca. 35 cm

Alle blev selvfølgelig genudsat.

Fra : Lasse Pedersen

Dato : 13-11-04 11:39

Thomas Schreiber wrote:

> http://tv2nord.dk/default.asp?kategori1=tv&refid=19956&start=:15:04&duration=0:3:17&file=010904.wmv&file2=&dato=01-09-2004

Det er sgu det det cooleste jeg længe har set.
Den mand er simpelthen for sej.
Hatten af for ham

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 14-11-04 10:32

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev i en meddelelse

http://tv2nord.dk/default.asp?kategori1=tv&refid=19956&start=:15:04&duration=0:3:17&file=010904.wmv&file2=&dato=01-09-2004

Godt at min kone ikke så det !!
Så ville det være (endnu) sværere at argumentere for alle købene af "det
lige nødvendige" grej.

Sjovt at se!

Henrik Damgaard

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 16-11-04 23:55

"Thomas Schreiber" <its_not@working.com> skrev i en meddelelse
> [...]

De ta'r sku da bare pis på turisterne!

Fra : Kent Hald

Dato : 17-11-04 00:12

> [...]
>
> Det er faktisk meget let, når man først har lært det.
En ven og jeg brugte det ofte. da vi var unge.
Vi har fanget over 100 på en dag. men de fleste
var selvfølgelig meget små. Ale blev selvfølgelig
genudsat.

MVH
KH
største

Fra : henrik_h_jensen@hotm~

Dato : 21-11-04 17:20

Jeg synes det er trist at se sådan et fjols traske rundt i et lille fint vandløb.

Henrik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-04 18:16

henrik_h_jensen@hotmail.com wrote:
> Jeg synes det er trist at se sådan et fjols traske rundt i et lille fint vandløb.

Det har ingen praktisk betydning, og det skader ikke noget, der sker
tusind gange mere, når et par ørreder graver nogle gydegrupper.

Når ørredernes gydegravning envender de stenede områder i et lille
vandløb, så er den øjeblikkelige påvirkning meget dramatisk, men på
sigt så er det uhyrre gavnligt, da det forhindrer, at de stenede
stryg slammer til.

Og skulle det ske, at nogle planter og smådyr bliver revet løs, så
vil de kun drifte et kort stykke nedenstrøms, og den spredning er en
helt naturlig ting i et vandløb...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen