Problemmer med SPA-2000, kan ringe men ikk~
Fra : Søren Reinke

Dato : 12-11-04 19:52

Jeg har et problem med min Sipura SPA-2000

Jeg kan godt lave opkald hvor vi kan høre hinanden.
Men hvis folk ringer til mig, kan jeg ikke høre dem, de kan dog sagtens høre
mig.

Jeg har følgende udstyr:
SPA-2000
Dlink DES-1005D 5 port switch
Dlink DSL-500t router

Jeg bruger musimi.dk

Det virkede fint indtil igår, hvor jeg lige skulle prøve den nye firmware,
og siden da har problemmet været der, og jeg kan selvfølgelig ikke finde ud
af hvorfor
Jeg har nedgraderet igen.

Håber nogen har en ide til hvad problemmet kan være.

Søren Reinke
www.BlueHorizons.dk
Danmarks online dykkermagasin og rejseklub

Fra : MORTEN HANSEN

Dato : 13-11-04 00:09

sjovt:

jeg har næsten samme problem bare med spa-3000
og så den anden vej rundt der kan godt ringes ind men ikke ud til fastnet
melder den optoget og ip tlf sker der intet...? men min udbyder er telsome
det går jeg ud fra at det næsten er hip som hap

mvh
Morten Hansen

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 13-11-04 00:47

Søren!

Har du prøvet at lave en total reset på den, og lave en ny config ?

- Ulle

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-11-04 00:52

Ulrich Bergmann wrote:
> Søren!
>
> Har du prøvet at lave en total reset på den, og lave en ny config ?

Yeps, både med 'E' og 'G' firmwaren, samme resultat

Har prøvet at upgrade, så lave Factory Reset, og sætte den op via Musimi's
form til det. og derefter så rettet den til at køre med fast IP istedet for
DHCP.

Den registrerer så fint, og jeg kan som sagt ringe ud, uden problemmer.

Men ringer folk til mig er det en vejs kommunikation

Har du tilfældigvis en installation med en SPA-2000 der virker ?
Hvis ja, er det muligt du kan sende opsætningen til mig, så jeg evt. kan se
om der er forskel ?

Søren Reinke fjern ihsyd ved email svar

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 13-11-04 11:50

Det har jeg, men kan se du har fået det til at virke

- Ulle

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-11-04 14:01

Ulrich Bergmann wrote:
> Det har jeg, men kan se du har fået det til at virke
>
> - Ulle

Yeps, efter jeg blev smidt af ADSL, og måtte slukke/tænde router virker det
igen, noget siger mig min router er noget junk Heldigvis er det ikke min
egen.

Fra : Svend

Dato : 16-11-04 11:26

Søren Reinke wrote:

> Yeps, efter jeg blev smidt af ADSL, og måtte slukke/tænde router virker det
> igen, noget siger mig min router er noget junk Heldigvis er det ikke min
> egen.

Er der iøvrigt nogen der har fået den til at virke som FXO ?

--
Svend

Fra : Ulrich Bergmann

Dato : 16-11-04 12:15